Stránka 2 z 3
Re: sroby
Napsal: 10 bře 2008, 14:57
od majco
pietro v píše:No rozhodol som sa, ze to budem robit s hlavou dole -aspon nove tesnenie pod hlavou je len plus, ale mam kupit aj nove sroby alebo stacia stare?
Pri benzíne investícia do skrutiek nie je velká a ak to ideš dávat dole prvý krát tak zbytočná! Stačí len poriadne vyčistiť skrutky a závity v bloku vysušiť a poskladať!
uz to mam
Napsal: 16 bře 2008, 09:44
od pietro v
Tak uz to konecne mam hotove. Robili to vo Fiate s hlavou dole, tak teraz budem sledovat ten olej, no tesnenie pod vekom ventilov prepustalo dost oleja, take tam to uz nepprepusta. Technik sa nevedel vyjadrit, ci je pravdepodobnejsia spotreba oleja kvôli piestnym kruzkom alebo guferkam ventilov.
asi kruzky
Napsal: 29 bře 2008, 15:19
od pietro v
Caute
no tak som presiel 500 km a som sklamany. Olej mizne veselo dalej. Dal som spravit geferka ventilov, tesnenie pod vekom ventilov a vysledok - za 500 km mi zmizlo asi 0,5 l az 0,6 l oleja. Hned po tej oprave som nalial nieco pod MAX, teraz je tam sotva MIN (auto stoji rovno) Zda sa mi , ze od tesnenia pod vekom ventilov stale slzi , aj na olejovaj vani nieco slzi ale aby vytieklo 0,5 l to sa mi nechce verit. Pod autom mam sucho, aj ked bezi motor a auto stoji na mieste nic netecie. Tak ma napadaju len kruzky
. Asi musim dat prekruzkovat motor, najskor som chcel kupit druhy, ale ten tiez nemusi byt v dobrom stave, tak je asi lepsie ho zgenerálkovat . Inac kamos mi hovoril, ze motor moze zrat olej ked clovek jazdi kratke trasy ked sa motor este nestihne zahriat, no ale poznam ludi co jazdia kratke trasy a co naleju aj vyleju, ja ked vytiahnem tycku furt tam nic nie je
Robil uz niekto z vas kruzky? Co vsetko sa musi rozobrat
Napsal: 29 bře 2008, 17:15
od Vasek176
Ahojky...musíš demontovat hllavu válců a sundat olejovou vanu a nejsem si jist zda nemusí dolů olejové čerpadlo
Napsal: 30 bře 2008, 11:44
od pietro v
Aj tak mi stále nejde do hlavy, preco to vobec nedymi ked to zerie( pravdepodobne) cez kruzky. Ze by to cistil katalyzator? Potom sa ale musi tym bordelom zanasat
Napsal: 03 dub 2008, 09:40
od Don Pedro
Zdravim,
Ja mam podobny problem.
Moje Punto - 1.2 8V 1999 me dokonce papa cca.2l oleje na 1000km.
Je to hruza takze me ceka podobna pracicka - krouzky gufera a tesneni....
Zrejme to ale budu delat sam tenhle motor je sranda a davat to nekam to je o nicem....
jo a nalitano mam asi 170 000km
Napsal: 03 dub 2008, 11:46
od pietro v
Rozpraval som sa nezávisle s dvoma mechanikmi a obaja tvrdili, že krúžky sa dajú oddrbať aj po 30 tis km. Stačí ak za volantom sedí sviňa
a nie človek a studenému motoru dáva plný kotel. Takýmto zaobchádzaním oddrbeš každý motor hlavne novšie diesle su vraj na to sakra citlive.
Napsal: 07 dub 2008, 09:59
od pietro v
Caute
Moj nekonecny pribeh s miznucim olejom pokracuje. Idem dat spravit kruzky. Co vsetko si mam zohnat okrem kruzkov, tesnenia olej. vane a tesnenia hlavy ?
Nejake gufera alebo loziska, co sa oplati vymenit, ked to uz bude rozobrate ?
Dik
Napsal: 07 dub 2008, 11:18
od Don Pedro
No rozhodne je dobry kdyz uz to budes mit rozhozeny udelat aj gufera na ventilech....
překroužkování
Napsal: 09 dub 2008, 21:38
od Pavel_Brava_1.2
pietro, rozmysli si ještě jednoou to překroužkování! Je to kupa práce a peněz a tvoje diagnóza musí být 100%!
Pokud netěsní kroužky, předpokládej nižší kompresní tlaky. Změř je než začneš juchat motor!
Já už jsem pár FIATů odjezdil a pokud neměli místo oleje sračky, žádný neměl vyhoněné válce a kroužky. Pokud auto bere olej do spalovacího prostoru, tak při přidání plynu to musí být z výfuku vidět a cítit.
Pokud ten motor nebude mít tlaky, tak na něj kašli a radši kup jiný z něčeho rozstřeleného. Motor FIRE musí ujet aspoň 300kkm než je na odpis.
Re: překroužkování
Napsal: 11 dub 2008, 11:05
od pietro v
Pavel_Brava_1.2 píše:pietro, rozmysli si ještě jednoou to překroužkování! Je to kupa práce a peněz a tvoje diagnóza musí být 100%!
Pokud netěsní kroužky, předpokládej nižší kompresní tlaky. Změř je než začneš juchat motor!
Já už jsem pár FIATů odjezdil a pokud neměli místo oleje sračky, žádný neměl vyhoněné válce a kroužky. Pokud auto bere olej do spalovacího prostoru, tak při přidání plynu to musí být z výfuku vidět a cítit.
Pokud ten motor nebude mít tlaky, tak na něj kašli a radši kup jiný z něčeho rozstřeleného. Motor FIRE musí ujet aspoň 300kkm než je na odpis.
Nad kúpou iného motora som tiež uvažoval. Lenže nikde som nenašiel motor z nejakej búračky, ktorý by nebol haváriou poškodený. To by musel byť nejaký motor z auta havarovaného zo zadu, alebo nejak inak a aj tak by som si nebol istý v akom je stave. Na jednom vrakáči mali jeden motor, ale bol už vymontovaný z auta celý zadrbaný od oleja a kto vie v akom bol stave. Pred tým ako som sa rozhodol to dať prekrúžkovť som takto hľadal úniky.
1. pred výmenou gufier ventilov
- umytý motor , zistený malý únik od tesnenia veka ventilov a pri olejovom filtri
- vymenený olej a filter, jemný únik alebo skôr slezenie pri od tesnenia veka ventilov
- olej ubúdal
- výmena gufier ventilov
- výmena tesnenia pod vekom ventilov
-umytý motor - veľmi jemné slzenie od nového tesnenia veka ventilov a od olejovej vani ( ale to sú fakt len také 2-3 kvapky)
- pod autom je vždy sucho nikdy ani kvapka oleja na zemi
- sviečky sú čisté
- olej dalej ubúda
Mechanik hovorí, že to môžu byť už len krúžky
Tak dám zmerať tie tlaky a uvidím, čo mi povedia
Napsal: 14 dub 2008, 19:38
od Carlos
Bohužel mám stejné příznaky jako ostatní-hlava komplet zgenerálkovaná a ten šmejd žere olej vesele dál (cca 2-3 litry na 1000km) Že by to nějak extra hulilo, nebo že by měl kouř snad jinou barvu o tom nemůže bejt řeč. Akorát když kape voda z vejfuku po nastartování tak je celá černá...
Zajímalo by mě kolik by vyšlo překroužkování jenom za materiál (takže kolik vyjdou kroužky). Popřípadě kolik by si za to řek nějakej normální garážovej servis.
A ještě jedna otázka - jestli bych si to byl schopnej vyměnit doma? Co je na to všechno potřeba-musim kvůli tomu motor komplet vymontovat? A nevyplatí se mi radši někde koupit jinej motor?
Napsal: 15 dub 2008, 11:14
od pietro v
Carlos píše:Bohužel mám stejné příznaky jako ostatní-hlava komplet zgenerálkovaná a ten šmejd žere olej vesele dál (cca 2-3 litry na 1000km) Že by to nějak extra hulilo, nebo že by měl kouř snad jinou barvu o tom nemůže bejt řeč. Akorát když kape voda z vejfuku po nastartování tak je celá černá...
Zajímalo by mě kolik by vyšlo překroužkování jenom za materiál (takže kolik vyjdou kroužky). Popřípadě kolik by si za to řek nějakej normální garážovej servis.
A ještě jedna otázka - jestli bych si to byl schopnej vyměnit doma? Co je na to všechno potřeba-musim kvůli tomu motor komplet vymontovat? A nevyplatí se mi radši někde koupit jinej motor?
Koľko presne stoja krúžky ti neviem povedat, lebo ja mám materiál od jedného dobrého známeho, ktorý mi dal dobrú zľavu, ale do 3000 Sk sa zmestíš, ďalej potrebuješ nové tesnenie hlavy valcov a pod olejovú vaňu ide taká pasta ( dokopy možno do 800 - 1000 Sk). No a servis, do značkového určite nie , lebo tam ta zoderú. Ja som objednaný do garážového a tam mi to vyčíslili na 3000 Sk. A či to dokážeš urobiť sám ? Hm to neviem, ja osobne si na to netrúfam, musíš zhodiť hlavu. potom olejovú vaňu , vybrať piesty..... motor sa nemusí celý vymontovať ( myslím)neviem nikdy som to ani nevidel rozobraté, netuším ako je to zložité, ale vzhľadom na to že treba rozobrať celý motor tak je to robota na 2 dni možno aj viac. tento týždeň mi to budú robiť , tak potom dám vedieť ako to dopadlo. Po výmene treba jazdiť s autom ako s novým čiže akoby bolo v zábehu takých cca 2000 km a upozorňujú ma, že počas tých prvých 2000 km to môže ďalej žrať a potom tá spotreba má klesať. Uvidím, ke´d to bude hotové. Nie je to lacná investícia, ale je to vlastne generálka motora a tie peniaze čo ťa to bude stáť by si dal za servisnú prehliadku a výmenu oleja na Oktávke II, takže myslím, že v pohode.
(Pozor tie ceny sú v Sk takže sa nezľakni v Kč sú to menšie sumy)
Napsal: 15 dub 2008, 11:54
od Pun-to
Doma to zvládneš nic extra na to není potřeba. Motor se vyndávat nemusí jen schodit hlavu a vanu a zespod se rozdělaj ojnice a celý i s pístama se to vytáhne válcem nahoru.
Kroužky nekupuj sou to vyhozený peníze. Až ty písty vytáhneš tak stačí kroužky a drážky v pístu vyčistit od karbonu (to je příčina proč to žere olej) a zase poskládat. Hlavně si poznač jak byly kroužky natočeny abys je nepootočil.
Napsal: 15 dub 2008, 12:42
od Carlos
Pun-to> Hmm, hmm, to nevypadá tak náročně... Takže se dá ojnice na Puntu bez problému odmontovat (hledal jsem nějaký fotky na googlu), odmontujou se ty dva šrouby u dolního oka a klika zůstane v motoru a já vytáhnu nahoru jenom ojnici s pístem?
Edit: Fakt si myslíš, že to bude jenom zakarbonovaný? Auto má najeto už 193 tisíc a buhví co to mělo za prasata předemnou...