Stránka 2 z 2

Napsal: 02 úno 2008, 19:35
od 1/3JohnnyBOSS
Vencapunto píše:Já jenom jednou jen na zkoušku.Ae co můžeš dělat když je na tebe přilepený černý punto,přece ho nenecham předject. :lol:
jasny, takova ostuda nechat se předjet puntem v puntu :lol:

Napsal: 04 úno 2008, 12:20
od standor
Matto píše:standor-neviem či som tomu dobre pochopil,ale 6 kvalt s MK2sport.,alebo stila,sa dá dať do MK1?
ozaj a náhodou neviete ako je to s prevodovkami v MK1,myslím či existuje viacero typov prevodoviek s rozdielnými dlžkami prevodov:?:
Pochopil si to dobře.
Převodovky jsou u různých verzí a pro jiný trh, z jinými převodovými poměry.
Nejjednodušší je vyměnit jenom pětkové kolečka.To byl můj případ než jsem si sehnal šestikvalt.Mám verzi sporting Mk1.Točilo to na pětku při 130km/h asi 4500/ot.Po výměně pětkových koleček z jiné převodovky jsem sundal otáčky asi o 400. Takže pak byla mezi 4 a 5 trochu větší "díra" .Ale už sem netočil motor na dálnici jak "flexu" :wink:
U Mk2 sporting to pak asi Taliáni pochopili a dali tam šestikvalt v sérii.Pět kvaltů stejných jak sem měl já a pak navíc šestku.
Zase na druhou stranu šestka v MK2 je stejně dlouhá jako pětka v pětikvaltu Mk2.Jsou ty kvalty víc za sebou a "vo tom to je"
Kdyby někdo fakt moc chtěl ,dal bych tady ty tabulky z převodovými poměry. :roll: Jsou ale v knížce co bývá k novému autu.
U stila byla v tom šestikvaltu myslím akorát trochu kratší jednička jinak je stejný jak MK2 Sporting.

Napsal: 04 úno 2008, 19:45
od dudu_84
To je dost v prdeli skoda no som myslel ze sa to nejak da pri 130 tke mat otacky 2500 :lol:

Napsal: 04 úno 2008, 20:50
od mauglibn
ja len dodavam skromne ze 6speed sa najlepsie citi na v kopcoch... 8)

Napsal: 04 úno 2008, 22:06
od Pun-to
Jedině dát převodovku ED (do některejch zemí se montovala jako standart - třeba Francie)

Napsal: 04 úno 2008, 22:31
od standor
Pun-to píše:Jedině dát převodovku ED (do některejch zemí se montovala jako standart - třeba Francie)
No tak zrovna tatík má Punto 55 dovezené z Francie a převodovku tak dlouhou ,že tu pětku hodíš tak akorát z macochy.A to ještě po sundání toho deklu z boku převodovky a spočítání zubů a převodového poměru jsme ani tak dlouhou pětku v té tabulce co mám já nenašli.To by mohl zase někdo zjistit kdo má tu knížečku z roku 98a výš.Já mám ty poměry z roku 95.a pak punto MK2.
Každopádně je jeho pětka o dost delší než moje šestka a má o 30 koní míň.Po městě je aktuální tak akorát trojka.Takže až se bude někdy měnit spojka tak se tam dá i ta moje původní převodovka nebo šestikvalt co je na té fotce v mém prvním příspěvku.

Napsal: 05 úno 2008, 16:02
od Matto
mna by velmi zaujímalo akú prevodovku mám v šPuntovi(MK1 1,2 75 ELX r.v.95) ja,zdá sa mi velmi krátka,v meste sústavne1,2,3,4 a pri 100km/h točím na 5tke 3000ot/min. čo sa mi zdá teda dosť,ale celkom ma potešil standor,už mi ,,len,,zostáva zohnať kvalt z MK 2 sport.,alebo Stila a bude sa meniť.

Napsal: 06 úno 2008, 11:10
od Carlos
Matto píše:mna by velmi zaujímalo akú prevodovku mám v šPuntovi(MK1 1,2 75 ELX r.v.95) ja,zdá sa mi velmi krátka,v meste sústavne1,2,3,4 a pri 100km/h točím na 5tke 3000ot/min. čo sa mi zdá teda dosť,ale celkom ma potešil standor,už mi ,,len,,zostáva zohnať kvalt z MK 2 sport.,alebo Stila a bude sa meniť.
Mam to samé :( Ale však, rozhulákat se to s tim dá na 180 :D :D :D

Napsal: 07 úno 2008, 22:48
od standor
Tak tolik se tu těch šestikvaltů asi nepovaluje.S bratránkem už jste 3.Má taky 75ku :lol:
Tady jsou ty převodové poměry.
Punta Mk1 to je z roku 95.Punta Mk2 asi 2001 Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
U těch převodovek jdou lehce vyměnit jen ty pětkové kolečka.sundáš z boku převodovky ten dekl a pod ním jsou hned ty 2 pětkové.
Já jsem si tehdy pomohl o cca otáček.Určitě to půjde vyměnit i u toho 1,6 nebo dízlu.Třeba z tipa :idea:

Napsal: 08 úno 2008, 15:00
od AppleBred
Takže by sa dala trosku natiahnut 5ka aj na mojom traktorčeku 1.7 TD60 ? Nevedel by tu niekto trošku podrobnejšie opísať čo a ako a z čoho a kam :D Lebo po dialnici beham skoro každý deň a veru nebolo by zlé keby mi to trošku nižšie otáčky točilo

Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°

Napsal: 23 zář 2012, 03:29
od peta.smolik
Já bych to zkusil otevřít skříň a vyměnit kolečka ale z čeho přesně je vzít aby šly nasadit a zas skříň zavřít??? nemá tady někdo tip jak na to a co je potřeba??? respektive ty kolečka vzít z jaký převodovky???

Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°

Napsal: 02 říj 2012, 21:55
od UchoTD
a ako to je u diesla? 1.7TD mk1 ,tá prevodovka sa mi dosť krátka zdá,na 5-tke max 140 na dialnici. neriešil to niekto ? inú prevodovku tam?alebo 6q? prípade prevodovku z tipa? neskúšal to niekto?

Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°

Napsal: 02 říj 2012, 22:06
od peta.smolik
Na TD Punto by možná šla nasadit převodovka z Fiata Tipo 1,9 TD ale nevim jen si matně vzpomínám že se to kdysi možná zde řešilo?

Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°

Napsal: 02 říj 2012, 22:12
od UchoTD
no len ide o to,či stačí,prehodiť celú prevodovku,alebo preskladávať vnútro do punťáckeho obalu.lebo moja prevodovka už veľmi netesní a presakuje olej,´hneď ako auto prišlo som kontroloval olej v prevodovke lebo škrípala a vo vyšších otačkach išla ťažšie dvojka tak som z celkovej náplne 1,7litra dolieval asi 1,5 :oops:

Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°

Napsal: 14 říj 2012, 23:32
od Leoš
Já mám skříň na TD 99 :mrgreen: má najeto 80 tis km suším ji už léta jako záložní za 2500,-může měnit majitele. Ale délka převodů je standartní. 70tka má trochu delší trochu delší diferák 3,7 než na 60tka 3.8 rozdíl je to však směšný. Šestikvalt z toho neuděláš,ten přišel až s 1,3JTD a to má novej blok a 6 kvalty bývaj 3 hřídelový protože stavebně se za 5tku už 6tka většinou nevejde neb by nešlo zatáčet do plného pravho rejdu. Tipo TD má širší a větší kola umře ve 170ti, Punto ve 155-160 nebude tam tedy velkej rozdíl v zpřevodování. Jak pětku neprodlolužíš o někde mezi 10-20% nemá smysl se do toho pouštět,stejně je to dobré jen pro dálniční jezdce na okreskách jen na obtíž. O kolik procent prodloužíš o tolik procent cca musíš jet na ten samý kvalt rychleji aby nastal turboefekt. Takže kdo prodlouží tak hned pak zvyšuje výkon aby nebyl nasrán.