Stránka 2 z 2
Napsal: 26 pro 2007, 19:55
od Kubasek
Mám Formana r.v 94 na plyn od roku 96.Nečekal jsem žádný extra výkon,takže jsem ani neměl být proč naštvaný kvůli menšímu výkonu.U 120 to je s výkonem horší,ale prostě to jede a svůj účel splní.Tyto auta jsou pomalé sami o sobě.S pohonem na LPG klesá výkon o 5%,takže u silnějšího auta to ani člověk nepozná při normální,solidní jízdě.Plyn je plyn a mnoho lidí v tom nemá důvěru.V tisku stále čtu,jak je plyn bezpečný i při nárazu.Stále se nádrže zdokonalují a snad už i výrobci některých značek uvažují o využití LPG-Methan přímo při výrobě auta,což do budoucna značí jeho využití.Jeho pořízovací cena v servisu se pohybuje boužel moc vysoko což není pro někoho jako jsem já,který jezdí každý den,ale né tak daleko výhodné.Cena na zahraniční auto dle typu je kolem "cca" 28 000,-dle servisu.Já osobně budu zjišťovat možné přemontování určitých dílů LPG např.nádrž,přepínač benzín-plyn,prostě to,co by uznali vhodné k použití z mého starého Formana do Páloša 1.6 16V.Pokud klesne cena o cca polovinu,nechám si ho namontovat,jinak na to prdím.LPG by mělo být stále o polovinu lacinější,než benzín a to je velké plus i za cenu místa.Určitě na to máme každý jiný názor.Já jsem prostě pohonem na LPG otrkaný a pokud se mě podaří cenu snížit na přijatelnou částku,jdu do toho,protože názor typu "BORDEL" nechci jen tak přehlédnout.Pro zajímavost bych chtěl dodat,že můj Forman jezdí od 96 na plyn.Jsem druhý majitel a motor,který má 210 000km neměl nějaké větší opravy a smekám před jeho stále dobrým tichým chodem a "výkonem",který dle mého ovlivnila i šetrnost LPG.. Díky Kubasek..
Napsal: 30 pro 2007, 15:30
od horstfuchs
Mám na Paliu najeto osobně 30.000 km. na plyn a naprosto bez problémů, pouze běžná údržba, výměna plynového filtru + výměna membrán a komplet seřízení systému vždy po 90.000 km. Jinak po stránce výkonu to proti benzínu nepoznám. Auto má údajně najeto 107.000 km. Otázka jak se bude chovat auto třeba ve 250.000km.
Plyn
Napsal: 12 led 2008, 09:02
od Palof
Na mojom paliu, ktorý má plyn najazdím tak 450 km. Takže spotreba je 8.5l na 100 km Uplna spokojnosť.
Napsal: 04 úno 2008, 17:04
od Kubasek
Zdravím.
Nemáte náhodou někdo přehled o možnosti zapojení LPG do Páloša? Jde o to,je-li možné použít válcovou nádrž s ukotvením v kufru. Hlavně jestli se dá vrtat do podlahy,aniž by se narušil nějaký rozvod nebo benzínová nádrž. Díky Kubásek
Napsal: 04 dub 2008, 20:37
od Kubasek
Nevšimli jste si někdo náhodou po montáži lpg,že se vám zvedá rychleji teplota motoru při jízdě?Než jsem měl plyn,tak mi teplota šla jen minimálně,ale po montáži mi stačí stát chvilku v koloně a rafička rychle stoupá.Nevím,jestli je to normální...díky
Napsal: 05 dub 2008, 21:00
od peter petrus
LPG má asi o 200°c vyššiu teplotu horenia oproti benzínu. To je na prospech napríklad pre š 120 ked na benzín studený motor skapíňal.
Napsal: 06 dub 2008, 21:46
od Kubasek
peter petrus píše:LPG má asi o 200°c vyššiu teplotu horenia oproti benzínu. To je na prospech napríklad pre š 120 ked na benzín studený motor skapíňal.
Pravda..Zní to i logicky.Tak se budu v létě modlit,aby mi neodešel větrák v koloně..
Napsal: 07 dub 2008, 12:39
od peter petrus
O to nemaj strach,s plynom sa v lete jazdí lepšie .V zime a za vlhkého počasia je trošku badať rozdiel medzi LPG a benzínom podľa mňa to spôsobuje vzduchový filter keďže vlhkosť sa na filtri prejaví menšiou priepustnosťou. Pri plyne treba mať vzduchový filter čistý,neoplatí sa na ňom šetriť .
Napsal: 15 dub 2008, 17:28
od Kubasek
Tak filtr nemám ideální,ale zase není moc ojetý.Naštěstí auti nemusí často funět v koloně a pokud ano,tak po rozjetí rychle klesne teplota sama.Teď ještě,aby se srovnala spotřeba plynu a je to.Jezdím město za 10l,což je na 1.6 16V docela normální průměr.Mimo jede pěkně za 6.9l..Na čem by se ještě nemělo šetřit,tak jsou svíčky,ale to víme všichni...