Stránka 2 z 3
Napsal: 28 zář 2007, 22:48
od paliodan
navíc to čerpadlo je na neturbo bez snímače polohy pl.pedálu.
Napsal: 29 zář 2007, 16:57
od bigben.m
Ventil(ten černý) by měl usnadnit spouštění motoru a po ohřátí by měl zavřít odpouštění nafty z prostoru předsuvníku vstřiku.
Napsal: 30 zář 2007, 17:23
od bigben.m
snímač polohy plynového pedálu-ten potenciometr na čerpadle-podle mého mínění řídí pouze a jenom EGR ventil.to je jediná elektronika na tomhle autě-jo ještě žhavicí relé.jiné řízení asi neexistuje.
Napsal: 01 říj 2007, 07:53
od bigben.m
čerpadlo pro turbo-membrána navíc pro přidávání nafty v závislosti tlaku vzduchu-když mě špatně tlačilo turbo,tahle membrána se nehla a nejelo to-ale zase sem měl nižší spotřebu.Všiměte si tvaru kužele-je exentrický-otáčením podél
él osy lze nastavit strmost přidávání nafty
Napsal: 02 říj 2007, 21:47
od paliodan
Jo jediná elektronika,egr,a ten ventil na boku čerpadla,proč to má 4 kusy teplotních čidel na termostatu,snímač otáček atd.
Jo pokud je na čerpadle zatuhlá část za membránou,nepřidá naftu a pod turbem není čím topit
Napsal: 14 říj 2007, 20:11
od paliodan
Tak jsem minulý týden dal nový trysky Denso,japan a musím říct že spotřeba šla ještě o litr dolů,nyní jsem naprosto spokojen.
Ještě před zimou vyměním žhaviče dám tam bosch duraterm (pro ty co neví oč jde tak tady popis
http://www.luja.cz/index.php?id=002002004
A pak ještě nějakej rozpoštěč karbonu v motoru a výměna oleje a zima může přijít.
Kdyby někdo chtěl mám tu motor na díly 1.7 TD 70ps,tel 603217997
úvaha o žhavicích svíčkách
Napsal: 16 říj 2007, 07:16
od bigben.m
žhaviče mají tu vlastnost , že čím jsou teplejší tím narůstá jejich odpor a zmenšuje se odebíraný proud. z toho mě vyplívá,že mám li nenabitou baterku a tím pádem menší napětí při žhavení,trvá mi déle nažhavení a odebraná energie je mnohem vyšší než s nabitou baterkou.odpor žhaviče je za studena asi 1ohm a stačí zahřát zapalovačem a vyjede to na 15 a ani nezčervená špička. Před zimou je zkrátka potřeba mít dobře nabitej akumulátor. A kontrola přechodových odporů na spojích u relátka.já měl izolaci zuhelnatělou,tak jsem oka na kabelech proletoval a pod matky dal vějířové podložky .Doba žhavení se o pár vteřin zkrátila!!Těma spojema totiž teče v okamžiku zapnutí žhavení min. 40A.
Napsal: 16 říj 2007, 09:22
od paliodan
bigben:ještě řeším jednu věc a chci se zeptat jak je to u tvého auta?ráno po natratování trvá evidentně déle než zhasne kontrolka mazání teď co jsou ty ranní mrazíky tak i přes 10 vteřin, tak nevím jestli to není tím olej filtrem alko je to největší sajrajt
Napsal: 16 říj 2007, 19:30
od bigben.m
Tak to mě nedělá a mohlo by to být moc hustým olejem.výrobce doporučuje 10W-40,mohlo by to být,že tam máš 15W-40.každopádně opatrně ! těch 10vteřin je turbo a i jiné součásti málo mazaný a to je dost dlouho.CO TAM MAŠ ZA OLEJ???!!!!pokud by byl opotřebený motor tak by svítila kontrolka za tepla při volnoběžných otáčkách.
Napsal: 19 říj 2007, 21:26
od paliodan
No právě je tam castrol slx 3 lonflife 5w30
Napsal: 20 říj 2007, 08:53
od bigben.m
tak to nevím-snad čerpadlo má potíž s řídkým olejem?fakt nevim. a je ho tam dost?neparkuješ nakloněný?a začlo ti to hned po výměně nebo až po ochlazení?ještě mě napadá-jestli tam byl dřív míň kvalitní olej tak tenhle kastról mohl rozpustit usazeniny a ty se mohly dostat do sedla vetilu a ten nedosedne úplně a propouští než se to odplaví.asi bych to řešil dřívější výměnou oleje.nevíš co tam bylo před tím kastrolem?
Napsal: 20 říj 2007, 16:31
od paliodan
no nevím co tam bylo před tím castrolem ale v každým případě je tam podruhé,před tím tam byla nějaká sračka protože motor byl zevnitř tak zasranej že byla i vačka černá,(mazalo to stejně,cca 10 vterřin nezhasne kontrolka)do toho oleje jsem dal čistič motorů wins a po první výměně byl motor nádherně čistej,motor jde jak hodinky nic neklepe tudíž asi žádná vůle na klice,čistič jsem dal i do druhé výměny oleje kvuli podezření na špinavé sítko sacího koše,po sundání ventildeklu je motor jak z fabriky.
Napsal: 21 říj 2007, 17:45
od bigben.m
tak možná fakt řídký olej
.pokud je to už druhá tvá výměna a motor je spokojen,tak bych ho nechal žít.možná ještě ten čistič ředí olej.a všeho s mírou-i toho čištění
Napsal: 21 říj 2007, 18:53
od paliodan
čistič se tam dává před vypuštěním,a první jsem měnil po 3tis a pak po 5tis.Jezdím 3-4tis měsíčně,a jsem rád když motor dostane co má.
Jinač mám pořád naprodej rozebranej motor 1.7TD 70PS,kdyby někdo něco chtěl
Napsal: 22 říj 2007, 17:45
od bigben.m
já měním olej po 15000km-10W40 polosynt a zrovna o víkendu jsem dovršil 50000km v mých rukou a zatím vpořádku.Teď má autíčko 143000km.Ale začínám pošilhávat po marejce kombi JTD.Mimochodem jsem ještě neměnil tlumiče(možná sou původní) a destičky taky ne.Dřív sem jezdil s felckou,taky kolem 30000 ročně a destičky mě vydržely max.40000 .A tlumiče jsem měnil 2x(prodával sem ji s 220000km a motoricky byla dobrá , ale podvozek a kastle už byly zoufalý.