Stránka 2 z 3
Napsal: 10 dub 2008, 21:39
od liborko
Plecháč Tony píše:liborko píše:nechtěl jsem zakladat nové tema tak to písnu tady,mam punto MKI 1.2 MPI 75k,a mam menší problem, zjistil jsem že mi uniká olej mezi olejovou vanou nahoře v místě jak je řemenice klikovky,myslel jsem že v tom místě špatně těsní vana,proto jsem ju sundal a znovu přetěsnil na červený silikon,a ted uniká olej ještě více, tudiž vypada to že vana těsní dobře a když jsem si tam za chodu motoru posvítil baterkou zjistil jsem že olej tryská zdá se z pod té řemenice ( nedá se s tím jezdit,mám postříkaný celej spodek auta ) proto se chci zeptat jestli má s tímhle někdo zkušenost? jestli je tam gufero na klice které bude KO a tím padem propouští olej a chčije to,případně jak složitá je výměna jestli se tam dá dostat,případně rozměry toho gufera díky
Tak co, už jsi to vyřešil, nebo ještě stále čekáš na odpověď. Já se chystám olejovou vanu také přetěsnit, teče skoro všude, ale na tom místě jak si psal to mám taky dost mokrý...
nic jsem nevyřešil....jak to tak vypadá nikdo s timhle tady nemá zkušenost, o vikendu to pravděpodobně rozeberu a mrknu v čem je problem,ale asi tam bude gufero které bude KO a propouští olej, nejvic mě ale nasralo že se nedá koupit těsnění na vanu a musí se to plácat jenom na silikon - hele jak budeš přetěsňovat tu vanu pořadně ju očisti a odmasti a silikonem nešetři.... ja jsem si u toho zanadával pěkně teda
Napsal: 10 dub 2008, 21:45
od Plecháč Tony
No jsem na to taky zvědavej. Možná taky až z ní oškrabu to olejový bláto tak narazim na nějakou tu dirku a koupim rovnou novou a nebudu muset jí očišťovat
Koupil jsem to ojetý po bouračce a teď tam dávam dohromady co se dá. Olej teče skoro všude,ale u tý vany nejvíc. Ale neni to tak strašný, najezdil jsem za půl roku asi 13 000 km a dolil jsem litr a půl...Pak dej vědět, jak si s tím dopadl, pokud sem ještě někdo nedá radu.
Napsal: 11 dub 2008, 21:52
od Pun-to
To se modli aby ta vana nebyla prorezlá páč stojí přes dva litry!
Za řemenicí je samozřejmě simerink. Výměna je jednoduchá, sundáš kolo, plast v podběhu a odšroubuješ řemenici. Potom ho vyďoubneš šroubovákem a opatrně naťukneš novej. Zvládne i děcko.
Rozměr ti neřeknu objednej přímo na typ auta.
Napsal: 24 dub 2008, 16:16
od Plecháč Tony
To liborko: Tak co, koukal si na to čím to je? Já koukal na tu olejovou vanu a nevím jak jí odšroubuju na tý straně u převodovky. Je tam nějakej plechovej kryt a tak nějak jsem tom pod to vůbec neviděl...
Napsal: 24 dub 2008, 17:11
od liborko
Plecháč Tony píše:To liborko: Tak co, koukal si na to čím to je? Já koukal na tu olejovou vanu a nevím jak jí odšroubuju na tý straně u převodovky. Je tam nějakej plechovej kryt a tak nějak jsem tom pod to vůbec neviděl...
no nebyl čas pač jsem musel přes víkendy na šichtu, ale to vubec nevadí protože to jako zázrakem přestalo téct a vana je krásně suchá a nikde nic neteče,tak to asi opravdu jenom špatně těsnil ten silikon, to jsem rád že nemusím měnit gufera,ale časem mě to stejně asi nemine, ohledně té vany: nejdřív musíš svěsit první díl výfuku ze svodů jinak bys ji kolem potrubí neprotáhl ( a to se mi podařilo utrhnout dva štefty na svodech,pač byly vyhřáté a jenom jeden vydržel ),pak shodit takový jakýsi držák důle na převodovce na dvou šroubech viz.foto a pod ním ten krycí plech co drží tuším na 3x M6,no a pak vyšroubuješ šrouby okolo vany a vypáčíš ji šroubovákem dolů a hotovka
Napsal: 24 dub 2008, 22:30
od Plecháč Tony
liborko píše:Plecháč Tony píše:To liborko: Tak co, koukal si na to čím to je? Já koukal na tu olejovou vanu a nevím jak jí odšroubuju na tý straně u převodovky. Je tam nějakej plechovej kryt a tak nějak jsem tom pod to vůbec neviděl...
no nebyl čas pač jsem musel přes víkendy na šichtu, ale to vubec nevadí protože to jako zázrakem přestalo téct a vana je krásně suchá a nikde nic neteče,tak to asi opravdu jenom špatně těsnil ten silikon, to jsem rád že nemusím měnit gufera,ale časem mě to stejně asi nemine, ohledně té vany: nejdřív musíš svěsit první díl výfuku ze svodů jinak bys ji kolem potrubí neprotáhl ( a to se mi podařilo utrhnout dva štefty na svodech,pač byly vyhřáté a jenom jeden vydržel ),pak shodit takový jakýsi držák důle na převodovce na dvou šroubech viz.foto a pod ním ten krycí plech co drží tuším na 3x M6,no a pak vyšroubuješ šrouby okolo vany a vypáčíš ji šroubovákem dolů a hotovka
OK, díky za info. Doufám, že potom už budu mít taky sucho. Teď to tam je od oleje zacákaný dost a je to až na podvozku zašvíkaný...
Napsal: 28 kvě 2008, 20:26
od l-cizek
já sem měl taky vanu zrezlou na hadry... MK2 1.2...myslel jsem že tu zatracenou vanu od motoru neodlepim!!! Ten origo šedej silikon je něco šílenýho. Když jsem ji konečně sundal a vyměnil za novou měl jsem takovou radost jak tam hezky vypadá
ale usměv na tváři mi rychle zmizel, když se mi před barákem začali dělat olejový loužičky!
jedna jako druhá... tak šla zase dolu!! Sundaná byla za šim všudy za 30 minut, přetěsnil jsem ji, a hádejte co!!! Už neteče, jen trochu prosakuje, a to se mi podařilo ještě zalomit jeden šroub do bloku!!
Napsal: 28 kvě 2008, 22:47
od liborko
jj přesně,ten origo silikon tam drží jako prase,je potřeba ho pěčlivě odstranit beze zbytku,a novým silikonem nešetřit at se nemusí znova zhazovat a přetěsnovat
, nechapu proč tam nedali mafiáni normální korkové těsnění
,na unku jsem to měl vyměněné za par minut a pohoda párky bez problemu,jenom u punta s tím musí být takové problemy,jinak co jsem se koukal na Alfu 147 tak je vana taky jenom na silikonu,takže asi silikon nahrazuje klasické těsnění
Napsal: 04 čer 2008, 13:55
od Jan Ř.
Ahoj,mám podobný problém,kape mi z toho volej jak z nějaký olejničky,už jsem nechával přetěsňovat olejovou vanu a měnil jsem simeringy na klice.Když pod auto dám nějakou podložku tak je to nakapaný jakoby od spojky na pravý straně a u olejového čerpadla(tj. na levé straně v předním levým rohu vany).
Poradíte někdo?
Napsal: 04 čer 2008, 21:16
od l-cizek
Jan Ř. píše:Ahoj,mám podobný problém,kape mi z toho volej jak z nějaký olejničky,už jsem nechával přetěsňovat olejovou vanu a měnil jsem simeringy na klice.Když pod auto dám nějakou podložku tak je to nakapaný jakoby od spojky na pravý straně a u olejového čerpadla(tj. na levé straně v předním levým rohu vany).
Poradíte někdo?
No tak to bych řekl, že to bude stejně z vany. Na obou krajích vany je totiž tak blbě vykrojená a tam to právě podle mě netěsní nejvíc. Tam na tý straně u převodovky tozatíká jakoby pod ten plech, co je přes setrvačník, takže to pak vypadá,jako že je to z převodovky... aspon u mě to tak je
Napsal: 05 čer 2008, 09:28
od Jan Ř.
Ano ano přesně tak.Nalevo je to nějak vykrojený a napravo to zatejká pod ten kryt.Máš naprostou pravdu.Ale co s tim,zž jsem to nechával přetěsňovat a jestli to udělal blbě?!
Napsal: 05 čer 2008, 12:07
od majco
Hoši zhodte si kryt rozvodou a pozrite či to netečie s pod rozvodového kolesa vačkovej hriadele je to načastejšie menené gufero na motore a tečie to poza rozvody až na spodné kolečko rozvozov a potom na vanu a človek ako puk pretesnuje všetko možné ale nie vačku tak hor sa do toho
Napsal: 05 čer 2008, 12:37
od Jan Ř.
Myslíš,že to pak tudy teče a roztejká se to po vaně?
Napsal: 05 čer 2008, 12:41
od majco
Jan Ř. píše: Myslíš,že to pak tudy teče a roztejká se to po vaně?
Za to aby si sa na to pozrel nedáš nič 4x skrutka povoliť dekel na rozvodoch a pozrieť sa - mne to robilo presne guferio na vačke -tieklo to po bloku na spodné rozvodové a na vaňu.
Napsal: 05 čer 2008, 14:59
od Jan Ř.
No a jak se to pak mění?Nechával jsem dělat nový rozvoďáky,tak by si toho všimnul ten co mi to dělal ne?