Stránka 2 z 6

Napsal: 14 kvě 2007, 22:24
od Semo
FANDAK píše:No a jízda na volnoběh u diesela tam je velká síla takže to nevadí a nafty tam jde jako na volnoběh hodně málo snad cca 1litr za hodinu :idea:
Nie je to úplne pravda... Ak by tam išlo tak isto paliva ako na voľnobeh, tak by to nedokázalo auto utiahnúť. Ak elektronika zistí, že motor začína "zdochýnať" (otáčky klesajú pod voľnobežné otáčky, tak si začne sám pridávať. Samozrejme len do určitej miery... Určite si elektorniká nepridá toľko akoby ste pedál stalčili do švrtiny :)

Napsal: 15 kvě 2007, 08:57
od AppleBred
Vsetkym dakujem za info...
Este som sa chcel spytat, co mi o tom ako mam jazdit hovori tento obrazok s priebehom krutiaceho momentu.
Obrázek

Napsal: 15 kvě 2007, 15:19
od Semo
Môj názor, s ľahkou nohou ho stačí držať na 1500 otáčkach.

Inak nevieš nájsť takýto graf aj pre 1,1? :idea:

Napsal: 15 kvě 2007, 17:58
od b@fi
AppleBred píše:Vsetkym dakujem za info...
Este som sa chcel spytat, co mi o tom ako mam jazdit hovori tento obrazok s priebehom krutiaceho momentu.
Obrázek
Velmi jednoduche...ale to asi vies :) ...najvyssi krutici moment mas pri 2500 rpm a motor podava najvacsi vykon pri cca 4500 rpm....cize vyssie ho nema ani zmysle tocit.Pre "sviznu jazdu" by som sa pohyboval v tomto rozsahu--tam je krivka Mk "najplochejsia".
O spotrebe paliva ti to ale prd povie...mozno keby si sa napichol na RJ stadial by sa dalo viacej dostat.

Napsal: 16 kvě 2007, 10:37
od Patrik
AppleBred píše:Vsetkym dakujem za info...
Este som sa chcel spytat, co mi o tom ako mam jazdit hovori tento obrazok s priebehom krutiaceho momentu.
Obrázek
Ten graf ti moc o tom, jak jezdit na spotřebu, neřekne. Z momentové křivky vidíš jenom to, že nejlepší spotřebu bys měl při 2600 ot/min. Ale pozor, tato křivka je měřena pro stanovení maximálních hodnot, které je motor schopen dosáhnout. Tzn. při "pedále na podlaze". Takže je tato informace použitelná prakticky jenom při rozjezdu, nebo do nějakého prudšího kopce. Avšak pozor. To neznamená, že při těchto otáčkách by ses rozjel co neekonomičtěji. Nikdo neříká, že by ses nerozjel ekonomičtěji s pedálem plynu třeba na 1/3. To platí, pokud budeš používat pedál na podlaze. Jen tenkrát se budeš pohybovat po zobrazené křivce. A samozřejmě taky neplatí, že by ses v těchto otáčkách rozjel nejrychleji - to by sis musel (sice stále se stlačenám pedálem na podlahu) podřadit.

Na to, aby jsi věděl, jaké otáčky volit pro co nejlepší ekonomiku, by jsi musel znát speciální "mapu" spotřeby. A páč je dost složitá, stejně by sis ji nezapamatoval. Obecně platí to, co člověk s technickým citem sám cítí i v chování motoru:
1) Měl by ses pohybovat v rozmezí 2-3 tisíce ot/min (platí pro benzin a spíše maloobjemové diesely, pro větší diesely je to níže - cca 1600-2100)
2) Pokud chceš po motoru spíše větší moment (kopec, rozjezd), pohybovat se spíše výše v tomto limitu
3) Pokud ti stačí minimální moment (ustálená jízda), pohybovat se co nejvíce dole v tomto limitu

PS:
Já mám Punto 1.2 16V Mk2, a jak jsem tu před časem psal v mé diskuzi o spotřebě, rekord na 20km ideální trati mám 3.4 l/100km, standardně jsem jezdíval za 4.2-5 l/100km. Celoročka (cca 18.000 km) pak 5.4 l/100km. Teď co je to povinné svícení, a i častěji používám trojku v obci, a jezdívám rychleji mimo obec a často i s vozíkem mám standardní spotřebu cca 5-5.8 l/100km.

Napsal: 16 kvě 2007, 11:00
od Patrik
Dokonce to bylo 3.3l / 100km.
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... c&start=15

ale jak bylo řečeno. Ideální podmínky trasy i počasí, dobré palivo Shell, správně nafoukaná kola a bez svícení. Řekl bych limit, co de z 1.2 16V dostat.
Taky je to hodnota, co ukázal palubák. Mám ověřeno, že ukazuje o 0.1-0.2 l míň. Takže řekněme 3.5 l / 100km je ta skutečná hodnota. Co se týče celoroční spotřeby za rok 2005 a 2006 tak ji mám 5.6 l/100km. V roce 2005 byla pořádně krutá a dlouhá, loni se zas projevily nové předpisy na silnicích. Ročně najedu 18.000 km, jezdím každý den v létě v zimě, v slunci i v dešti, většinou sám.
Teď jezdím často s vozíkem, rychleji, abych všechno postíhal, kupuji nejlevnější benzín, takže jsem typicky někde mezi 5.5 - 6 litry.

Napsal: 16 kvě 2007, 11:30
od ygzo
Kokso a to ako mam chapat tak, ze ty si evidujes pocet najazdenych km, pocet natankovanych litrov pocas celeho roka a potom ratas spotrebu???? Sorry, ale toto mi uz pride trochu "ujete".


A vobec, tu jazdu si vychutnavam a nerozmyslam nad tym ci uz mam 3000otacok a mal by som preradit :). Niekedy davam aj na 4500-5000 ked predbieham alebo sa chcem rychlo rozbehnut. No a co, tam to ma najvacsi vykon, tak preco ho obcas nevyuzit?
Taketo veci ma uz davno presli a ci budem mat o liter nizsiu spotrebu, tak mi je to jedno, za tie nervy a to ze ma kazda skodovka bude predbiehat lebo ja idem na spotrebu, mi to nestoji.

3.5l/100 povazujem za extrem ktory sa pri normalnej jazde na punte 1.2 16V/8V nedosahuje.

Jo a tiez si tam davam vacsinou VPower 95 ktory je o 1-2 koruny drahsi nez tam pchat nejaky lacny shit. Tie dve koruny ma uz pri tych aj tak horibilnych cenach benzinu, nezabiju.

Napsal: 16 kvě 2007, 12:17
od Patrik
ygzo píše:
Patrik píše:Dokonce to bylo 3.3l / 100km.
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... c&start=15

ale jak bylo řečeno. Ideální podmínky trasy i počasí, dobré palivo Shell, správně nafoukaná kola a bez svícení. Řekl bych limit, co de z 1.2 16V dostat.
Taky je to hodnota, co ukázal palubák. Mám ověřeno, že ukazuje o 0.1-0.2 l míň. Takže řekněme 3.5 l / 100km je ta skutečná hodnota. Co se týče celoroční spotřeby za rok 2005 a 2006 tak ji mám 5.6 l/100km. V roce 2005 byla pořádně krutá a dlouhá, loni se zas projevily nové předpisy na silnicích. Ročně najedu 18.000 km, jezdím každý den v létě v zimě, v slunci i v dešti, většinou sám.
Teď jezdím často s vozíkem, rychleji, abych všechno postíhal, kupuji nejlevnější benzín, takže jsem typicky někde mezi 5.5 - 6 litry.
Kokso a to ako mam chapat tak, ze ty si evidujes pocet najazdenych km, pocet natankovanych litrov pocas celeho roka a potom ratas spotrebu???? Sorry, ale toto mi uz pride trochu "ujete".
No nechávám si všechny účty za benzin. Raz za čas pak přepíšu z účtenek do excelu 3 údaje:datum, počet litrů a celkovou sumu. Zabere to asi tak 5s na účtenku, tankuji 2x měsíčně, takže 10s/ měsíc pro celou statistiku. Na Nový Rok vždy natankuji do plné a zapíšu stav km, když chci vědět dílčí spotřebu během roku, tak udělám to stejné. Zbytek mi počítá sám excel. Mám tak přesný přehled kolik mne auto stojí, ale také zajímavé informace - např. že ročně spotřebuji 1000l benzínu a že už jsem projel za 11 let, co mám řidičák 9000 litrů Natural 95. Taky vím, že ročně dám do benzínu bez pár kaček 30.000 Kč, a za dobu, co mám řidičák nějakých 250.000 Kč. A to nepočítám hektolitry pro služební, stále hladové , Mondea 2.5 V6.

Zajímavé údaje za pár sekund práce ... A jízdu autem si taky užívám, když jezdím pomalu tak možná více, než když jsem dřív prodriftoval každou zatáčku. Naučil jsem se jezdit na pohodu. Ale chápu, že každý náctiletý se potřebuje vyřádit, taky jsem nebyl jiný. Měl jsem nádherný Uno Turbo i.e. a naštěstí jsem se nezabil.

Napsal: 16 kvě 2007, 13:05
od alibaba
Tak to ujeté nie je
Ja som tak isto išiel ale nie 18 km , ale cca. 200km.
Išiel som na maďare teda rovinka, rýchlosť cca. 90 km/h a paliubák ukázal 30,1 km/1ltr. keď beriem do úvahy že palubák sa mýli cca o 0,3 ltr. tak som to prešiel pri spotrebe max. 3,6l.
Ale pri normálnom jazdení v lete mám tak medzi 4,0-4,5 l/100km

Čo sa týka otáčok tak jazdím max. do 2500 ot.
Pri 2000 ot. mi to ide 110 km/h takže .......

Neviem či je to pravda ale počul som že pri dieslákoch keď sa brzdí motorom tak je spotreba 0,0.

Moje JTD má krútiaci moment 196 Nm takže keď sa pohýnam tak v zásade bez plynu a keď je spojka v zábere motor si pridá sám.

Napsal: 16 kvě 2007, 13:06
od AppleBred
ygzo píše:
Patrik píše:Dokonce to bylo 3.3l / 100km.
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... c&start=15

ale jak bylo řečeno. Ideální podmínky trasy i počasí, dobré palivo Shell, správně nafoukaná kola a bez svícení. Řekl bych limit, co de z 1.2 16V dostat.
Taky je to hodnota, co ukázal palubák. Mám ověřeno, že ukazuje o 0.1-0.2 l míň. Takže řekněme 3.5 l / 100km je ta skutečná hodnota. Co se týče celoroční spotřeby za rok 2005 a 2006 tak ji mám 5.6 l/100km. V roce 2005 byla pořádně krutá a dlouhá, loni se zas projevily nové předpisy na silnicích. Ročně najedu 18.000 km, jezdím každý den v létě v zimě, v slunci i v dešti, většinou sám.
Teď jezdím často s vozíkem, rychleji, abych všechno postíhal, kupuji nejlevnější benzín, takže jsem typicky někde mezi 5.5 - 6 litry.
Kokso a to ako mam chapat tak, ze ty si evidujes pocet najazdenych km, pocet natankovanych litrov pocas celeho roka a potom ratas spotrebu???? Sorry, ale toto mi uz pride trochu "ujete".


A vobec, tu jazdu si vychutnavam a nerozmyslam nad tym ci uz mam 3000otacok a mal by som preradit :). Niekedy davam aj na 4500-5000 ked predbieham alebo sa chcem rychlo rozbehnut. No a co, tam to ma najvacsi vykon, tak preco ho obcas nevyuzit?
Taketo veci ma uz davno presli a ci budem mat o liter nizsiu spotrebu, tak mi je to jedno, za tie nervy a to ze ma kazda skodovka bude predbiehat lebo ja idem na spotrebu, mi to nestoji.

3.5l/100 povazujem za extrem ktory sa pri normalnej jazde na punte 1.2 16V/8V nedosahuje.

Jo a tiez si tam davam vacsinou VPower 95 ktory je o 1-2 koruny drahsi nez tam pchat nejaky lacny shit. Tie dve koruny ma uz pri tych aj tak horibilnych cenach benzinu, nezabiju.
To je otazka preferencii... kazdy den cestujem cca 50 km do dalsich 50 km z Bratislavy. Ked na to fakt dupnem tak soom doma za cca 50 minut. Ked idem v klude trva to hodinu.

Ta agresivna jazda mi usetri cca 10 minut, spotreba je predsalen vyssia a este aj riskujem ze to niekde rozbijem. Takze radsej dam prednost kludnej jazde.

Zatial som na nom spravil cca 3500 km... a mam pocit, ze pri zaradenej 4 alebo 5 je take znesitelne minimum 1500 otacok, ale ako bolo pisane pri ustalenej jazde. Ked potrebujem akcelerovat radsej podradim a vytocim zhruba do 2500.
Pri kazdodennej zapche v ktorej pravidelne byvam sa zvyknem pohybovat na jednotke a bez plynu... otacky su vtedy na cca 800 - 1000. Je to sice dost nizko, ale mam z toho pocit ze motoru to nejako nevadi. Ale tu by som ocenil aj iny nazor.

Inac ten system s blockami som si zaviedol uz aj ja... zda sa mi to prakticke vediet kolko prachov miniem na auto, a toto je asi najefektivnejsie.

Este ma zaujimalo... cital som par postov, kde ludia pisali, ze ak pouzivali aditivovane paliva ktore su drahsie, tak najazdili na liter viac kilometrov a vo vysledku sa im to oplatilo. Viete sa vyjarit k tomuto ?

Napsal: 16 kvě 2007, 13:08
od ygzo
alibaba píše:

Tak to ujeté nie je
Ja som tak isto išiel ale nie 18 km , ale cca. 200km.
Išiel som na maďare teda rovinka, rýchlosť cca. 90 km/h a paliubák ukázal 30,1 km/1ltr. keď beriem do úvahy že palubák sa mýli cca o 0,3 ltr. tak som to prešiel pri spotrebe max. 3,6l.
Ale pri normálnom jazdení v lete mám tak medzi 4,0-4,5 l/100km

Čo sa týka otáčok tak jazdím max. do 2500 ot.
Pri 2000 ot. mi to ide 110 km/h takže .......

Neviem či je to pravda ale počul som že pri dieslákoch keď sa brzdí motorom tak je spotreba 0,0.

Moje JTD má krútiaci moment 196 Nm takže keď sa pohýnam tak v zásade bez plynu a keď je spojka v zábere motor si pridá sám.
Tak ale ty mas diesel a ten ma mensiu spotrebu ako benzin. Ja som pisal o benzine 1.2 8V alebo 16V

Napsal: 16 kvě 2007, 13:15
od ygzo
AppleBred píše:
To je otazka preferencii... kazdy den cestujem cca 50 km do dalsich 50 km z Bratislavy. Ked na to fakt dupnem tak soom doma za cca 50 minut. Ked idem v klude trva to hodinu.

Ta agresivna jazda mi usetri cca 10 minut, spotreba je predsalen vyssia a este aj riskujem ze to niekde rozbijem. Takze radsej dam prednost kludnej jazde.

Zatial som na nom spravil cca 3500 km... a mam pocit, ze pri zaradenej 4 alebo 5 je take znesitelne minimum 1500 otacok, ale ako bolo pisane pri ustalenej jazde. Ked potrebujem akcelerovat radsej podradim a vytocim zhruba do 2500.
Pri kazdodennej zapche v ktorej pravidelne byvam sa zvyknem pohybovat na jednotke a bez plynu... otacky su vtedy na cca 800 - 1000. Je to sice dost nizko, ale mam z toho pocit ze motoru to nejako nevadi. Ale tu by som ocenil aj iny nazor.

Inac ten system s blockami som si zaviedol uz aj ja... zda sa mi to prakticke vediet kolko prachov miniem na auto, a toto je asi najefektivnejsie.

Este ma zaujimalo... cital som par postov, kde ludia pisali, ze ak pouzivali aditivovane paliva ktore su drahsie, tak najazdili na liter viac kilometrov a vo vysledku sa im to oplatilo. Viete sa vyjarit k tomuto ?
A co mas za motor? 16V alebo 8V ? Ja som na 8V nejazdil. 8V ma krutak v ovela nizsich otackach ako 16V. Proste neviem ako taha 8V na 2000otacok, ale 16V to nie je nic moc - aspon teda ked potrebujem akcelerovat rychlo, ze niekoho predbieham, tak podradim aby som zacal akcelerovat aspon na 3000-3500 a potom to aj taha.

A k tomu benzinu> proste sa mi zda ze auto je s nim trochu zivsie, ale je to mozno len psycho efekt, ze si to clovek mysli, ked si uz kupi taky "super" benzin :)

Napsal: 16 kvě 2007, 13:24
od AppleBred
No ja som ten co celu tuto diskusiu vyvolal, a ako som pisal na zaciatku auto je Punto MK1, motor 1.7 TD

Napsal: 16 kvě 2007, 13:30
od marty3d
To ygzo: Souhlasim, mam taky 16V, sice je to mk1 ale taky my to pořádně tahá až nad 3000 otáček.

Napsal: 16 kvě 2007, 13:35
od ygzo
Sorry nevsimol som si, ze ty mas 1.7 TD... Len ma trochu zarazilo ked niekto tvrdi ze 3.5l/100 je normalne u punta benzin 1.2

marty3d: jj, je to tak. Jedine ak idem po rovnej ceste na 5ke 90km/h, tak vtedy mam take nizke otacky.
Proste 16V od 3000 o poznanie lepsie taha - ako keby sa ten motor zobudil :)