Stránka 2 z 2
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 22 črc 2024, 13:05
od tatko Tom
Tak. Minieme v oboch autách na 15000 km naftu po 700-800 eur, nevidím dôvod špekulovať s lacným olejom. Dostávajú čo im patrí a aj neičo navyše. Posledne Alfa dostala Selenia WR 5W40 + metabond pro, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT+
Multipla Seleniu 10W40. Prevodovkový olej nemám poznačený ktorý, len dátum a km výmeny.
Ak si niekto myslí, že vychytračí - je to jeho vec. Jedna vec sú špecifikácie, druhá detailné zloženie, vlastnosti, časová stabilita konkrétnych olejov.
Tie foktky pri stave 320000 km o niečom svedčia (a to moja ťapa vlani natankovala benzín a prešla na ňom za 2,5 hodiny 140 kilometrov) no možno to robím zle
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 22 črc 2024, 13:41
od Prajsler 1
To je věc každého čemu kdo věří.Tutela je jen značka ale nikoho tady přesvědčovat nehodlám.
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 22 črc 2024, 13:41
od Prajsler 1
To je věc každého čemu kdo věří.Tutela je jen značka ale nikoho tady přesvědčovat nehodlám.
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 23 črc 2024, 00:15
od panaman1
Helix hx7 nema ani nahodou rovnake normy ako ako selenia kpe. Hx7 je je iba acea b3/4, kpe je c3, tie normy a schvalenia od vyrobcov tam niesu pre niczanic. Hx7 maju pre fiat iba stare schvalrnia m2, n2, kpe ma s2.
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 23 črc 2024, 10:56
od Vladka1
On má 1,4 T-jet ve vejfuku DPF, že by vyžadoval C3 specifikaci?? (nízkopopelový olej). Podívejte se do návodu k autu jakou specifikaci ten motor vyžaduje a jestli jí HX7 5W40 splňuje. Podobně ta JTD osmiventil (proč 10W40, to jezdíš v tropech??) Čistý olej u nafťáku neznamená kvalitu, ale to že neodstraňuje karbony, případně že ten motor je v top stavu, nejezdí se šolícháním a karbony se moc netvoří (velký vliv na to má VIF)
Klidně si lejte Selenii, a kupujte jí v autorizáku litr za pětikilo (protože v ešopu za dvě stovky to je určitě fake
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 23 črc 2024, 12:02
od tatko Tom
"že neodstraňuje karbony" - aké?
Keď sa používa správny olej, včas mení, kvalitná nafta, motor je v dobrom stave a nejazdí sa trvale "na klobouka" - aké karbóny by sa mali tvroiť - kde a z čoho?
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 23 črc 2024, 12:25
od Vladka1
Vždyť to píšu:
případně že ten motor je v top stavu, nejezdí se šolícháním a karbony se moc netvoří
Koukni na sazomety typu čipnutá Oktávka jak to hulí
Motory o kterých je řeč, (FIRE, JTD bez DPF) tak těm bohatě stačí jakýkoliv SN/ B3 olej a splnění těch specifikací znamená i to, že olej má potřebný složení/ aditiva. Lejt do toho dražší olej jsou perly sviním, a mmch. Selenia i ta nová verze je jen SN, jen je nízkopopelová, takže plní i C3. U auta bez filtru částic ovšem nízkopopelový olej nepotřebuješ, popílek totiž nemá co ucpat (katem v pohodě projde)
Taky jsem měl JTD s 350kkm pořád v top stavu, a jezdilo to na HX7, leju to dlouhodobě i do dalších motorů a všechny OK, takže to co tu tvrdim mám vyzkoušený i v praxi.. Porovnej starší Selenii která se už nevyrábí s pravěkým HX7, zjistíš že to je to samý za poloviční cenu.. A nová Selenia je jen o tom popelu. A jsou i levnější C3 oleje, takže zase příplatek ne za kvalitu, ale za nápis na piksle, placebo a dobrý pocit kdy v reálu jsou to zbytečný výdaje navíc který můžeš využít jinde...
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 23 črc 2024, 15:25
od tatko Tom
Rozdiel v cene nespochybňujem, DPF nemám no tých 20 euro navyše neriešim. Možno len pre dobrý pocit
V detailoch špecifikácií olejov sa nevyznám. Ja k tej Selenii ešte pridám niečo za 35 euro.
Možno ak by som jazdil ako sa má, lenže rád dupem aj za studena, jazdím do obmedzovača a predbieham s plynom na podlahe.
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 23 črc 2024, 17:30
od panaman1
Staci si pozrie mazaci plan shell a zistis ze odporucaju hx8 cize acea c3. 5L selenia KPE stoji okolo 40E.
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 24 črc 2024, 12:28
od Vladka1
Stačí si pozrieť návod k obsluhe a tam je jasně napsaný že do 1,4 T-jet patří olej 5W40/ ACEA A3
Jakýkoliv olej který to splňuje je možné použít a motoru to nijak neublíží
C3 pro tenhle motor není vyžadována a to že HX8 jí splňuje vůbec nic neznamená.
Ale lejte si tam co chcete.
Mnohem důležitější je měnit včas, v 1,4 T-jet je oleje jen 2,9 litru a náplň rychle degraduje, je dobrý měnit po 10kkm/ 1 rok (termíny výměny v mazacím plánu nepočítají s životností auta u nás běžných 20 let/ 300 kkm
, Předpisových 30kkm / dva roky je doslova kurvítko a na dlouhý termín výměny oleje ty motory odcházely, hlavně 1,3 multijet s tim měl problém - vydřená vačka, skočený rozvody a podobný radosti.
Honit motor za studena je prasárna, písty se ohřejou mnohem rychleji než válec/blok, zvětší průměr a může vzniknout i přesah, pak se válec vydírá, jsou z toho šišky a motor začne brát olej. Podobně je prasárna motor hned po zátěži chcípnout, to vadí hlavně turbu kdy se stopne mazání a olej se v rozžhaveným ložisku zapéká. Pak se vydře ložisko turba. Platí i pro motory s externím čerpadlem mazacího okruhu - olej sice teče i chvíli po chcípnutí ale hřídel v ložisku se netočí a zapéká se to taky.
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 02 srp 2024, 17:55
od Prajsler 1
Nejsme za Komančů aby se měnil olej před barákem
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 05 srp 2024, 11:02
od Vladka1
Dej mi kontakt na servis kde mi za 700,- Kč vymění olej + filtr, neojebou to, a ještě mi to přijedou vyměnit ke mně domu
Re: Výměna oleje svépomocí
Napsal: 29 srp 2024, 09:07
od JanKováč