Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Napsal: 04 led 2022, 10:36
Italskou údržbu jen když je komplet prohřátý celý blok motoru, to je tak po 20km jízdy dřív ne. Nejlepší je velká zátěž + otáčky, ideálně dlouhý kopec na Německý dálnici nebo prudší delší kopec a jet ho na trojku a držet 4k otáček - vysoká teplota spalin a i velký průtok celým vejfukem = vypálit karbony a profouknout.
Pokud aditivum do nafty tak VIF. Od karbonů a usazenin z biosložek čístí opravdu dobře, zvyšuje i mazivost nafty a cetanový číslo (nafta "líp hoří", proto to jde líp za plynem a míň čoudí). Problém ti to ale neodstraní, jen zmírní projev. Když tam naleješ kvalitní Rakouskou nebo Německou naftu (která je kvalitní už v základu a parametry se nemusí dohánět aditivama), tak ti to bude čudit ještě míň a i spotřeba půjde níž...
Chyba - pokud máš turbo s naklápěcíma lopatkama, tak mohly být zatuhlý, po italský údržbě se to rohýbalo a turbo dává tlak jaký má (klasika na TDI motorech kde je nejlepší řešení dát 0,1mm podložky aby lopatky byly volnější, a samo nejezdit jen "na důchodce" ale občas to prohnat.. Ale mám pocit že JTD 84 kW má turbo ještě pevný...
Hlavní problém pořád vidim v zaslepeným EGR a ŘJ o tom neví, počítá se vzduchem který do motoru nejde a proto je přebytek nafty = čudí to + netáhne... Částečně se to umí adaptovat podle lambdy, ale ne dokonale...
Nevymýšlel bych vopičárny kolem, ale vyndal záslepku, zkontroloval solenoid jestli se hýbe příp. i čistotu mechanický části EGR, zresetoval ŘJ, znova jí naučil (studený motor nastartovat, na místě ohřát aspoň 5 minut, pak ca 10 km jízdy ve všech režimech otáček, vysoký otáčky samo až po prohřátí..).
Kde je záslepky by mělo být vidět na přírubě (vložený plech, bude nejspíš na vstupu do EGR) a šrouby by teoreticky měly jít povolit, když to bylo nedávno rozdělaný kvůli zaslepení..
Pokud aditivum do nafty tak VIF. Od karbonů a usazenin z biosložek čístí opravdu dobře, zvyšuje i mazivost nafty a cetanový číslo (nafta "líp hoří", proto to jde líp za plynem a míň čoudí). Problém ti to ale neodstraní, jen zmírní projev. Když tam naleješ kvalitní Rakouskou nebo Německou naftu (která je kvalitní už v základu a parametry se nemusí dohánět aditivama), tak ti to bude čudit ještě míň a i spotřeba půjde níž...
Chyba - pokud máš turbo s naklápěcíma lopatkama, tak mohly být zatuhlý, po italský údržbě se to rohýbalo a turbo dává tlak jaký má (klasika na TDI motorech kde je nejlepší řešení dát 0,1mm podložky aby lopatky byly volnější, a samo nejezdit jen "na důchodce" ale občas to prohnat.. Ale mám pocit že JTD 84 kW má turbo ještě pevný...
Hlavní problém pořád vidim v zaslepeným EGR a ŘJ o tom neví, počítá se vzduchem který do motoru nejde a proto je přebytek nafty = čudí to + netáhne... Částečně se to umí adaptovat podle lambdy, ale ne dokonale...
Nevymýšlel bych vopičárny kolem, ale vyndal záslepku, zkontroloval solenoid jestli se hýbe příp. i čistotu mechanický části EGR, zresetoval ŘJ, znova jí naučil (studený motor nastartovat, na místě ohřát aspoň 5 minut, pak ca 10 km jízdy ve všech režimech otáček, vysoký otáčky samo až po prohřátí..).
Kde je záslepky by mělo být vidět na přírubě (vložený plech, bude nejspíš na vstupu do EGR) a šrouby by teoreticky měly jít povolit, když to bylo nedávno rozdělaný kvůli zaslepení..