Italskou údržbu jen když je komplet prohřátý celý blok motoru, to je tak po 20km jízdy dřív ne. Nejlepší je velká zátěž + otáčky, ideálně dlouhý kopec na Německý dálnici nebo prudší delší kopec a jet ho na trojku a držet 4k otáček - vysoká teplota spalin a i velký průtok celým vejfukem = vypálit karbony a profouknout.
Pokud aditivum do nafty tak VIF. Od karbonů a usazenin z biosložek čístí opravdu dobře, zvyšuje i mazivost nafty a cetanový číslo (nafta "líp hoří", proto to jde líp za plynem a míň čoudí). Problém ti to ale neodstraní, jen zmírní projev. Když tam naleješ kvalitní Rakouskou nebo Německou naftu (která je kvalitní už v základu a parametry se nemusí dohánět aditivama), tak ti to bude čudit ještě míň a i spotřeba půjde níž...
Chyba - pokud máš turbo s naklápěcíma lopatkama, tak mohly být zatuhlý, po italský údržbě se to rohýbalo a turbo dává tlak jaký má (klasika na TDI motorech kde je nejlepší řešení dát 0,1mm podložky aby lopatky byly volnější, a samo nejezdit jen "na důchodce" ale občas to prohnat.. Ale mám pocit že JTD 84 kW má turbo ještě pevný...
Hlavní problém pořád vidim v zaslepeným EGR a ŘJ o tom neví, počítá se vzduchem který do motoru nejde a proto je přebytek nafty = čudí to + netáhne... Částečně se to umí adaptovat podle lambdy, ale ne dokonale...
Nevymýšlel bych vopičárny kolem, ale vyndal záslepku, zkontroloval solenoid jestli se hýbe příp. i čistotu mechanický části EGR, zresetoval ŘJ, znova jí naučil (studený motor nastartovat, na místě ohřát aspoň 5 minut, pak ca 10 km jízdy ve všech režimech otáček, vysoký otáčky samo až po prohřátí..).
Kde je záslepky by mělo být vidět na přírubě (vložený plech, bude nejspíš na vstupu do EGR) a šrouby by teoreticky měly jít povolit, když to bylo nedávno rozdělaný kvůli zaslepení..
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Jasan. Italskou údržbu dostávalo jednotkové benzínové Punto, dvojkové naftové, Multipla, tak ju dostáva aj Alfa
Multipla a Alfa majú zhodný motor zhodného objemu, výkonu (aj keď má Alfa dlhší celkový prevodový pomer) - preto mi je divné, že Alfe sa nechce v nízkych zatiaľ čo Mulinka aj dvojkové Punto ťahajú doslova od voľnobehu.
VIF používam dávno (aj Megasel). Teraz som nedal ani jedno, lebo som dal skúšobne oxicat. Ešte mám dve iné vychválené prísady do nafty - tiež na plnú nádrž, tak miniem po jednej aj tie - potom zrejme skúsim niekoľkonásobne predávkovať VIF - v minulosti sa mi to osvedčilo na benzínovom Punte.
Na ten EGR ma nasmeroval aj Šarkan. Zas - nepodozrievam kamaáta, keď vravel, že ho vyčistil, zaslepil - robil to ešte ako autopre seba, desaťročia robí prevažne Fiaty.
Dymí to čoraz menej často - pri rozjazde už len výnimočne, hore dlhým kopcom na plný kotol iba prvých pár sekúnd, potom už veľmi málo. Možno sa ten bordel vydýcha. Boh vie, ako s tým jazdil ten predtým... Ak nie - až potom sa bude rozoberať. Mne sa to teraz nedá zo zdravotných dôvodov a kamarát nemá čas, rieši si svoju 159.
Multipla a Alfa majú zhodný motor zhodného objemu, výkonu (aj keď má Alfa dlhší celkový prevodový pomer) - preto mi je divné, že Alfe sa nechce v nízkych zatiaľ čo Mulinka aj dvojkové Punto ťahajú doslova od voľnobehu.
VIF používam dávno (aj Megasel). Teraz som nedal ani jedno, lebo som dal skúšobne oxicat. Ešte mám dve iné vychválené prísady do nafty - tiež na plnú nádrž, tak miniem po jednej aj tie - potom zrejme skúsim niekoľkonásobne predávkovať VIF - v minulosti sa mi to osvedčilo na benzínovom Punte.
Na ten EGR ma nasmeroval aj Šarkan. Zas - nepodozrievam kamaáta, keď vravel, že ho vyčistil, zaslepil - robil to ešte ako autopre seba, desaťročia robí prevažne Fiaty.
Dymí to čoraz menej často - pri rozjazde už len výnimočne, hore dlhým kopcom na plný kotol iba prvých pár sekúnd, potom už veľmi málo. Možno sa ten bordel vydýcha. Boh vie, ako s tým jazdil ten predtým... Ak nie - až potom sa bude rozoberať. Mne sa to teraz nedá zo zdravotných dôvodov a kamarát nemá čas, rieši si svoju 159.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)