TACHOMETR
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: TACHOMETR
Tak jsem asi v háji. Na všech schematech je čidlo třívývod, přičemž jeden je kostra. U mne je kostra kov. šroubení. Pak je asi vývod a třetí napájecí plus. Ale dělat experimenty s čidlem za 1200, které by pak třeba nešlo vrátit nebudu. Takže jsem bez tacho. Předtím aspoň ukazoval Do 60ti:-((((
- Reklama
Re: TACHOMETR
Katalog dílů je eper, nevim jestli i sporting..
Nebo autorizák, od toho tam jsou aby z nich vypadlo číslo dílu podle VIN..
Nebo autorizák, od toho tam jsou aby z nich vypadlo číslo dílu podle VIN..
Re: TACHOMETR
Tak nějak bych měl za to, že převodovky jsou stejné u toho i normál punto. A že celá ta řada MK1 má buď náhon tacho lankem, nebo elektricky. Proč by patlali tolik možností. Ten eper nějak nezná kód motoru 175 A dle TP, ani 1108 A6
Re: TACHOMETR
Tak ten eper najde auto dle VIN, je tam sestava mechanický náhon, nebo elektrický, ale úplně jiné díly. Takže mám nějaký hybrid
Re: TACHOMETR
U benzínového FIRE motoru bývaly na stopro tachometry lankové nebo později elektrické a popravdě nikdy jsem si na převodovce nevšiml žádného otvoru pro čidlo otáček.Před léty se to myslím i tady na fóru řešilo,možná bys to dohledal ve starých tématech. Vím,že jsem se po tom trošku pídil i na mojem puntu kde mám lankový náhon a pod plastovou krytkou na motorové příčce kde jsou pojistky čerpadla a konektor lambdy tak by měl viset nezapojený konektor který by měl sloužit pro připojení k el.tachometru. Podle mě si to signál bude brát z řj motoru.
U 1.6 je to asi tedy přes čidlo na převodovce,ale pokud zadáš do eperu VIN tvojeho punta tak ti to musí najít přesný díl co tam máš
Převodovky obyč 1.6/sporting podle mě budou jako takové stejné jen může být rozdíl v ozub.kolech/spřevodování.
Zkus si stáhnout tuto příručku a pohledej tam,je to asi to nejlepší co je volně k dispozici,má to nějakých 150MB
https://ulozto.cz/file/94ou72HS70wL/fia ... W0o2H5Mt==
nebo zkus přes tohle https://fiat.7zap.com/en/
U 1.6 je to asi tedy přes čidlo na převodovce,ale pokud zadáš do eperu VIN tvojeho punta tak ti to musí najít přesný díl co tam máš
Převodovky obyč 1.6/sporting podle mě budou jako takové stejné jen může být rozdíl v ozub.kolech/spřevodování.
Zkus si stáhnout tuto příručku a pohledej tam,je to asi to nejlepší co je volně k dispozici,má to nějakých 150MB
https://ulozto.cz/file/94ou72HS70wL/fia ... W0o2H5Mt==
nebo zkus přes tohle https://fiat.7zap.com/en/
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: TACHOMETR
V tom eperu jsou dvě možnosti, jak píšu. Ale to el. řešení je s čidlem, z kterého vedou vodiče kus do konektoru, a vypadá to, jakoby ten snímač byl shora. Já ho mám z boku, závit 18mm, klič 22 a konektor je hned na něm.
Dnes jsem ho zase zkoušel, nedostanu z toho jakýkoliv signál ani různými prasárnami, ale po namontování zpět funguje, ale zkouška jen do 80km/h.
A je dvouvodičové, na všech schematech je kresleno tří. Nápis na něm je B365.
Dnes jsem ho zase zkoušel, nedostanu z toho jakýkoliv signál ani různými prasárnami, ale po namontování zpět funguje, ale zkouška jen do 80km/h.
A je dvouvodičové, na všech schematech je kresleno tří. Nápis na něm je B365.
Re: TACHOMETR
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: TACHOMETR
Teď jsem znovu procházel dílenskou příručku (mimo jiné je tam dost dobrý popis auta) ale asi i chyby. Podle verzí a roku je kreslen snímač rychlosti
buď s třemi piny, nebo se čtyřmi a jeden volný. Ale v pohledu na konektor snímače rychlosti je dvoupinový. Taliáni no..
buď s třemi piny, nebo se čtyřmi a jeden volný. Ale v pohledu na konektor snímače rychlosti je dvoupinový. Taliáni no..
Re: TACHOMETR
Dnes jsem zkusil tachometr na stole, pro jistotu. Funguje komplet, pro zajímavost stačí mu impulzy 1V z generátoru, 900Hz je 200km/h, 450Hz 100km/h, je to tak nějak lineární.
Do asi 70-80 km/h v autě tak nějak měří dobře, víc je jedno. Stejně jezdím jen kolem komína a hlavně je to auto na zimu.
Dík všem
Do asi 70-80 km/h v autě tak nějak měří dobře, víc je jedno. Stejně jezdím jen kolem komína a hlavně je to auto na zimu.
Dík všem