závada ve vstřikovací soustavě

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

r.aper
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 06 lis 2009, 09:02
Bydliště: Ostrava

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od r.aper »

Ok,dik.Motor JTD 105 77kW.
Reklama
 

woodywoodpecker
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 21 zář 2005, 14:28
Bydliště: Chrudim

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od woodywoodpecker »

Souhlasím s Marcelem co se týče občasného přidání aditiv do nafty. Pokud ale tankujete u " značkových" pump tak by větší problém neměl nastat. Osobně beru naftu výhradně u SHELL nebo ÖMV ale cca 2x do roka přidávám nějaký čistič. Důležitá je taky výměna palivového filtru. V létě se mi stalo že auto normálně šlapalo a při předjíždění kamionu najednou chcípnul motor. Výměna filtru-a je pokoj.
Pro lepší starty a vůbec celkový chod přidávám do oleje MILITEC 1 (http://www.militec.cz" onclick="window.open(this.href);return false;). Mám s ním dobré zkušenosti nejen z auta ale taky z provozu namáhaných zařízení v cementárně. Stačí polovina náplně. Tuhý motor se v zimě při startování ochotněji rozhýbe.
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj Woody,
co máš teď za autíčko? Občas, když jedu k Niščákovi, tak koukám na pozůstatky tvého miláčka (ještě existuje, i když tak jak jsi ho byl nucen odložit).
Měj se.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
r.aper
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 06 lis 2009, 09:02
Bydliště: Ostrava

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od r.aper »

Jak často měníte naftový filtr? Já ho měnil přesně před rokem a najel 12tis km.Když jsem se díval na pojistky,tak byla spálena pal.filtru.Je to v pojistkách v motoru.Na co tam vůbec ta pojistka je? Tankuju jen na Luk oilu.
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od marcel.pce »

U některých aut a tedy i Multinek je palivový filtr vyhřívaný. Pozná se to jednoduše, je na tělese filtru víc než jeden konektor (u jednoho z nich je "takový černý kroužek" - to je ono)

Důvodem je právě ochrana filtru před parafinováním nafty, resp. v naftě se v chladu (podle kvality) vytváří parafinové krupičky a ty pak ucpou filtr, popř. i naftové trubky. U vstřiků a vysokotlak.čerpadla to není tak hrozné, vysoký tlak si obvykle poradí s poddajným parafinem. Za jízdy dochází k masivnímu ochlazení nafty pod autem a proto se tento problém obvykle neprojevuje v nádrži.
Koneckonců, velmi často se stane, že nastartujete, ujedete pár km a pak to zdechne.

Parafín je prevít, ten Vám rozbil Vašeho nafťáka :-) :-)
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
woodywoodpecker
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 21 zář 2005, 14:28
Bydliště: Chrudim

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od woodywoodpecker »

@Marcel
To víš, já už ničím jiným jezdit neumím :D
Zase Multinu, 105 JTD. Hned druhý den co mě pustili ze špitálu jsem už lítal ve známém prostředí.
Ale byla to pecka,to se musím přiznat. holt když tě zastaví 35 tun tak to stojíš na fleku. Ale musím uznat že nebýt asi Multiny tak tu nejsem. Chudinka za mě položila život :cry:
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od marcel.pce »

woodywoodpecker píše:@Marcel
To víš, já už ničím jiným jezdit neumím :D
Zase Multinu, 105 JTD. Hned druhý den co mě pustili ze špitálu jsem už lítal ve známém prostředí.
Ale byla to pecka,to se musím přiznat. holt když tě zastaví 35 tun tak to stojíš na fleku. Ale musím uznat že nebýt asi Multiny tak tu nejsem. Chudinka za mě položila život :cry:


Písni mi soukromou zprávou nějaký kontakt, máme to kousek a naposledy jsme se viděli na druhém konci republiky...
Vlastně naposledy jsem od tebe četl recenzi na mobilmanii :-)
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Kubanec
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 18 úno 2007, 09:54
Bydliště: Cheb

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od Kubanec »

Ahoj ,tak závada zatím vyřešena .Zajel jsem k mému hodnému mechanikovi ,napojili jsme mloka na kompa a chybu/neidentifikovaná závada /jsme vymazali ,kontrolka zhasla a auto jezdí jako šlak ,kdyby to tak šlo vždycky ....jo počítač má nějaký univerzál wag nebo tak něco .Kubas
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
r.aper
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 06 lis 2009, 09:02
Bydliště: Ostrava

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od r.aper »

Tak u mě taky vyřešeno-vadný vstřikovač na 2hém válcu.
jirto
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 18 úno 2011, 19:12

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od jirto »

zdravím, dlouho jsem po multině koukal, až jsem ji před měsícem koupil - r.v.2000, JTD 105. A už se mi rozsvěcí kontrolka vstřiku,
ale rozsvítí se třeba po projetí díry, po vypnutí motoru na 15 minut zhasne a rozsvítí se někdy po pár km, někdy třeba za tři dny.
Multina jezdí skoro v kuse, denně, do toho lehce prosvítá kontrolka dobíjení, ale dobíjí dobře. Nevíte někdo o někom kdo opravuje multiny
okolí Kladna, letiště Ruzyně?
Uživatelský avatar
MarekP
Fiaťák
Příspěvky: 65
Registrován: 20 lis 2008, 14:24
Kontaktovat uživatele:

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od MarekP »

V tomto případě bych asi doporučil http://www.diesel-tp.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, je to v kladně dubí. Umí najít, poradit, pomoci.
Multipla 2004, JTD 145
jirto
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 18 úno 2011, 19:12

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od jirto »

dík, a zkusím taky naftu odjinud něž z Makra, třeba to taky pomůže
woodywoodpecker
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 21 zář 2005, 14:28
Bydliště: Chrudim

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Příspěvek od woodywoodpecker »

@Jirto
Tak přesně takhle se mi ta kontrolka taky chovala a byl to potenciometr na plynovém pedálu
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“