Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Takže, připrav se na to že, aby ses dostal ke klikám - respektive se jedná o jeden jediný šroubek - musíš odstrojit skoro celé dveře.
Potřebné nářadí: plochý šroubovák, křížový šroubovák, sada imbus klíčů, olej, vazelína, ...a hodně trpělivosti
Potřebný čas: cca 60min
Nejprve musíš odmontovat madlo na dveřích. To drží na třech šroubech (imbus). Dva najdeš pod umělohmotnýmy krytkamy, které sundáš pootočením slabým šroubovákem, třetí šroub se skrývá pod popelníčkem. Nejdřív vyndej popelník. Potom musíš šroubovákem vypáčit ten díl, ve kterém popelník drží (bacha musíš docela zabrat). Tím se ti odkryje třetí šroub (imbus). Ještě než začneš povolovat šrouby, tak si sundej kolíbku na ovládání stahování okna. Tu musíš taky vypáčit šroubovákem tahem nahoru, to jde docela snadno, potom ještě sundej kolíbku z kabelu, aby šel kabel protáhnout dírou. Po demontáži madla sundej kolík k zamykíní dveří zevnitř. Ten sundáš tahem nahoru - HODNĚ ZABER!!!. Tapecíruňk sundáš též brutální silou - chytni ho vespod a trhni k sobě, tím uvolníš spodní část (drží na umělohmotných špuntech), potom tahem nahoru tapecíruňk sundáš úplně. Teď se ti odkryje pohled na bílou polyuretanovou pěnu tu musíš opatrně odlepit, ať ji nepotrháš. Pod pěnou se skrývá kryt z černé umělé hmoty, z něj vytáhni příchytky, které drží kabel. Kryt drží na třech šroubech, ty odšroubuj (křížový šroubovák) a kryt vyjmi ze dveří - je to jako ježek v kleci. Teď jsi se konečně dostal ke šroubku, který drží kliku (imbus), druhý šroubek se nachází v lemu dveří po umělohmotnou krytkou. Když povolíš oba šroubky tak kliku vyndáš. Na klice je gumové těsnění, to sundej a máš holou kliku - zezadu je pružinka. Já jsem do pantů nalil převodový olej a poctivě otvíral a zavíral cca 15min, až konečně pružinka překonala odpor pantů. Pružinku jsem poté nakonzervoval vazelínou. Opačným postupem dáš dveře opět dohromady. Ty druhé už půjdou samy:-)
Dej vědět jak jsi dopadl.
Potřebné nářadí: plochý šroubovák, křížový šroubovák, sada imbus klíčů, olej, vazelína, ...a hodně trpělivosti
Potřebný čas: cca 60min
Nejprve musíš odmontovat madlo na dveřích. To drží na třech šroubech (imbus). Dva najdeš pod umělohmotnýmy krytkamy, které sundáš pootočením slabým šroubovákem, třetí šroub se skrývá pod popelníčkem. Nejdřív vyndej popelník. Potom musíš šroubovákem vypáčit ten díl, ve kterém popelník drží (bacha musíš docela zabrat). Tím se ti odkryje třetí šroub (imbus). Ještě než začneš povolovat šrouby, tak si sundej kolíbku na ovládání stahování okna. Tu musíš taky vypáčit šroubovákem tahem nahoru, to jde docela snadno, potom ještě sundej kolíbku z kabelu, aby šel kabel protáhnout dírou. Po demontáži madla sundej kolík k zamykíní dveří zevnitř. Ten sundáš tahem nahoru - HODNĚ ZABER!!!. Tapecíruňk sundáš též brutální silou - chytni ho vespod a trhni k sobě, tím uvolníš spodní část (drží na umělohmotných špuntech), potom tahem nahoru tapecíruňk sundáš úplně. Teď se ti odkryje pohled na bílou polyuretanovou pěnu tu musíš opatrně odlepit, ať ji nepotrháš. Pod pěnou se skrývá kryt z černé umělé hmoty, z něj vytáhni příchytky, které drží kabel. Kryt drží na třech šroubech, ty odšroubuj (křížový šroubovák) a kryt vyjmi ze dveří - je to jako ježek v kleci. Teď jsi se konečně dostal ke šroubku, který drží kliku (imbus), druhý šroubek se nachází v lemu dveří po umělohmotnou krytkou. Když povolíš oba šroubky tak kliku vyndáš. Na klice je gumové těsnění, to sundej a máš holou kliku - zezadu je pružinka. Já jsem do pantů nalil převodový olej a poctivě otvíral a zavíral cca 15min, až konečně pružinka překonala odpor pantů. Pružinku jsem poté nakonzervoval vazelínou. Opačným postupem dáš dveře opět dohromady. Ty druhé už půjdou samy:-)
Dej vědět jak jsi dopadl.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
me se taky nevracela, ale nez jsem to rozebral, tak jsem nejdrive striknul WD40 z venku do kliky a parkrat za ni vzal a ono to pomohloGlobusman píše:Poradil bys, jak rozebrat ty kliky? Taky se mi nevracípacholda píše:Tak na to, že chybí teploměr jsem si už zvykl, otáčkoměr stále citelně chybí. Zatím to řešit nebudu. Ten stěrač jsem dnes rozebíral - relé cvaká - a opravdu je dost rezavá osička, pokusím se ji tedy vytlouct, ale jak jsem to zkoumal, bojím se aby se to celé nerozpadlo. Taky mě ještě napadlo, jestli není spálený motorek, nebo má svou vlastní pojistku, aby k tomu nemohlo dojít?
Ještě jsem dnes rozebíral zadní kliky, jelikož se nevracely do původní polohy a nechtěly se kvůli tomu zavírat dveře. Docela jsem se u toho zpotil, ale už to mám zaplaťpánbů za sebou. Po odinstalaci klik je stačilo pořádně promazat a už vše funguje tak jak má.
Ak zháňate nejaké veci na Multiplu, tak často sa dajú nové/použité nájsť na http://moto.allegro.pl/
Stačí vpísať Multipla, a pomaly by z výberu bolo možné poskladať nové auto.
Kto potrebuje pomoc s polštinou, pomôžem (bývam v PL).
Stačí vpísať Multipla, a pomaly by z výberu bolo možné poskladať nové auto.
Kto potrebuje pomoc s polštinou, pomôžem (bývam v PL).
Multipla 1.6 16V, 12/2007
- godolphin
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 21 črc 2007, 16:18
- Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
- Kontaktovat uživatele:
To: ZUBCI
Pokial by sa dalo a nerobilo by Ti to problemy, zasli prosim ta ten manual aj na
richard.szorad@gmail.com
budem Ti velmi vdacny, tiez ho postradam, som tiež drzitelom 1.6 16V, moc by si mi pomohol, diky
richard.szorad@gmail.com
budem Ti velmi vdacny, tiez ho postradam, som tiež drzitelom 1.6 16V, moc by si mi pomohol, diky
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Otáčkoměr a teploměr
Taky jsem uvažoval o otáčkoměru a teploměru (obojí není nutnost, ale trošku mi chybí), našel jsem na následujícím odkazu celkem levné otáčkoměry, ale asi bych si netroufl na instalaci, nemáte někdo v tomto ohledu nějakou zkušenost, jak je to náročné, kam se to napojí a tak
http://www.autodoplnky.cz/rozsirene-vyh ... form_form1
http://www.autodoplnky.cz/rozsirene-vyh ... form_form1
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
čau lidi
mám dotaz dá se vyměnit novější tachometr(s otáčkoměrem) v multiple za starší tachometr.Pokud ano bude fungovat otáčkoměr,nebo potřebuju nějaký úpravy a jak je to s funkcí displeje? A ještě je u toho novějšího tachometru teploměr chládící kapaliny?
mám dotaz dá se vyměnit novější tachometr(s otáčkoměrem) v multiple za starší tachometr.Pokud ano bude fungovat otáčkoměr,nebo potřebuju nějaký úpravy a jak je to s funkcí displeje? A ještě je u toho novějšího tachometru teploměr chládící kapaliny?
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Tmavě modrá metla
Most
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Nevím, jestli to půjde zaměnit. Osobně si myslím, že ne, ledaže by se vyměnila z novějšího modelu i celá ŘJ.AKAL píše:čau lidi
mám dotaz dá se vyměnit novější tachometr(s otáčkoměrem) v multiple za starší tachometr.Pokud ano bude fungovat otáčkoměr,nebo potřebuju nějaký úpravy a jak je to s funkcí displeje? A ještě je u toho novějšího tachometru teploměr chládící kapaliny?
Co vím určitě je přítomnost teploměru u modelu s otáčkoměrem. Teplota vody v motoru se zobrazuje v pravém kraji displeje v digitální formě. Přibývají tam černé čtverečky. Ručička to není, ale aspoň něco...
Stříbrná JTD 110, 2001, zatmavená okna, sportovní nárazníky v barvě
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Já si myslím, že s řídící jednotkou to nemá nic společnýho, jde jen o to vytáhnout údaje s čidel, které tam jsou ve verzi s i bez otáčkoměru či teploměru. Ale nevím, třeba by poradil nějaký tuner...Nevím, jestli to půjde zaměnit. Osobně si myslím, že ne, ledaže by se vyměnila z novějšího modelu i celá ŘJ.
Co vím určitě je přítomnost teploměru u modelu s otáčkoměrem. Teplota vody v motoru se zobrazuje v pravém kraji displeje v digitální formě. Přibývají tam černé čtverečky. Ručička to není, ale aspoň něco...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
pokud vím tak i u starší verze ŘJ pracuje s teplotou a otáčkama motoru.Jen mě zajímalo jestli je to i u starších verzí připravený,nebo se musí dělat nějaké úpravy.
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Tmavě modrá metla
Most
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Jistě, jakákoliv ŘJ tyto údaje potřebuje, jde o to, odkud si otáčkoměr a teploměr bere info . O pár příspěvků výše jsem dával odkazy na tuningové budíky. V popisu je doslova napsáno:AKAL píše:pokud vím tak i u starší verze ŘJ pracuje s teplotou a otáčkama motoru.Jen mě zajímalo jestli je to i u starších verzí připravený,nebo se musí dělat nějaké úpravy.
"Tento měřič je použitelný pro všechny vozy s 12V palubním napětím. Hliníkové pouzdro, montáž se provádí zapuštěním do palubní desky (průměr 52mm), nebo pomocí montážních plastových adaptérů na A sloupek nebo na palubovku. Všechna potřebná čidla a montážní materiál (převodník a dva adaptéry) jsou součástí balení."
Nevím, nemám zkušenosti s tím, co to obnáší, pokud bych si to chtěl nainstalovat...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Ahoj, podla mojich skusenosti z Multiplou Vam poviem jednu vec prehodiť tachometer určite nebude stačiť RJ proste nenačita novy panel. K tomu aby fungoval novy panel s teplpmerom a otačkomerom potrebuje dalšie relatka dalšiu RJ teplomera a otačkomera a samozrekme minimalne dalšie 4 kabliky na napajanie tichto meračov.
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
Ahoj,takže je to iste na Mloka bez otačkomera a teplomera sa nepodari napojiť palubny panel s tymito ukazovatelmi z novej verzii. Kedže moje auto je v servise tak sme dnes vyskušali s kamošom prehodoť tachometre a nefungovalo to.
SORY ŽE SOM VAS MUSEL SKLAMAŤ
SORY ŽE SOM VAS MUSEL SKLAMAŤ
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
A nevíš, jak to je, když bych si chtěl instalovat ten "tuningovej" budík?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V
4 kubiii
...já bych se toho nebál, už po externím otáčkoměru pokukuju taky. Jedinej problém je v tom, že si rozvrtáš palubku, nebo sloupek, nebo kam ho chceš dát. A jinak: čidla, dráty, všechno tam je. Jestli to je na kabel od svíčky, anebo kabel od cívky, anebo se přilepí nějakej snímač na servačník, jako je to u tachometru na kolo, to nevím. Ale rozhodně to nebude nic složitýho. To mi věř. Schválně jim napiš na shop dotaz, jak to vypadá uvnitř. Ale tipoval bych snímač indukce, který se nějak převleče přes kabel od cívky zapalování, protože snad všechny otáčkoměry, které se prodávají jako doplňkové, jsou jen pro zážehové motory......... Proto mám s ropou smůlu.
...já bych se toho nebál, už po externím otáčkoměru pokukuju taky. Jedinej problém je v tom, že si rozvrtáš palubku, nebo sloupek, nebo kam ho chceš dát. A jinak: čidla, dráty, všechno tam je. Jestli to je na kabel od svíčky, anebo kabel od cívky, anebo se přilepí nějakej snímač na servačník, jako je to u tachometru na kolo, to nevím. Ale rozhodně to nebude nic složitýho. To mi věř. Schválně jim napiš na shop dotaz, jak to vypadá uvnitř. Ale tipoval bych snímač indukce, který se nějak převleče přes kabel od cívky zapalování, protože snad všechny otáčkoměry, které se prodávají jako doplňkové, jsou jen pro zážehové motory......... Proto mám s ropou smůlu.