Pneumatiky co nic nevydrží
Moderátor: peta.smolik
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Určite na jadzy do najbližšieho obchoďáku stačia aj najlacnejšie gumy. Ak náhodou niekto podbehne alebo zabudne dať prednosť, môžu sa ukázať ako sakra drahé.
Moja osobná skúsenosť:
Dve matador MP44 vpredu a dve Firestone Roadhawk vzadu (naopak byť nemohli, lebo ma za dažďa v križovatkách obiehal zadok) mi vydržali sotva 7000 km a boli v prdeli (...2 milimetre). Spotreba na nich bola vyššia, než na zimných Nokianoch.
Nokiany WRD4 mám vyše 12000 km a majú všetky viac, než 6 milimerov vzorku. To sneh moc nevideli, zato zažili aj horúčavy. Mňa vyjdu drahšie gumy menej...
Tie lacné gumy s polovičnou aj menšou kilometrovou životnosťou sú naozaj lacné? Majú vyššiu spotrebu, treba po ne ísť, dačo stojí prezutie, vyváženie atd. Roky si píšem tankovania, kilometre, výmeny atd.
Môj nájazd je 12-16000 ročne, ak niekto jazdí tak málo, že než mizerné gumy zoderie mu aj tak natoľko zostarnú, že musia dole - OK.
Moja osobná skúsenosť:
Dve matador MP44 vpredu a dve Firestone Roadhawk vzadu (naopak byť nemohli, lebo ma za dažďa v križovatkách obiehal zadok) mi vydržali sotva 7000 km a boli v prdeli (...2 milimetre). Spotreba na nich bola vyššia, než na zimných Nokianoch.
Nokiany WRD4 mám vyše 12000 km a majú všetky viac, než 6 milimerov vzorku. To sneh moc nevideli, zato zažili aj horúčavy. Mňa vyjdu drahšie gumy menej...
Tie lacné gumy s polovičnou aj menšou kilometrovou životnosťou sú naozaj lacné? Majú vyššiu spotrebu, treba po ne ísť, dačo stojí prezutie, vyváženie atd. Roky si píšem tankovania, kilometre, výmeny atd.
Môj nájazd je 12-16000 ročne, ak niekto jazdí tak málo, že než mizerné gumy zoderie mu aj tak natoľko zostarnú, že musia dole - OK.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
- Reklama
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tak ja si hľadám gumy cez heur... , dám rozmery, priľnavosť za mokra A a hotovo,ak chcete lacnejšie pozrite na baz.. presne ten model. Naposledy som kupoval GoodYear R19 runflat 2ks 40€, potom som zistil že sú ešte tvrdšie ako obyčajné a dojazd mi klesol o 50km.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
To je svatá pravda. Rozdíl v kvalitě pneu se pozná až když je už pozdě, v kritické situaci, kdy na špatné gumě z 80km/hod dobrzdíš o 1-2 délky auta později, nebo když máš kvalitní gumy, dobrzdíš a někdo kdo šetřil ti vletí do kufru. Typicky je to vidět na přechodech pro chodce. Takových nehod vídám soustu. I když jedou auta většinou před přechodem zhruba 30-50 km/hod, první před přechodem zastaví a druhý ho odhodí do půlky přechodu, nebo taky až za něj.
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Uživatelské recenze na vyhledávačích bohužel nejsou objektivní (z mého pohledu spíše zavádějící - píši níže) a jsou v podstatě k ničemu. Hodnocení chodí cca po 10 dnech od koupě a to uživatel většinou sotva rozbalil zásilku, ale neměl možnost výrobek déle vyzkoušet v provozu. Tím spíše u pneumatik hodnotí, že mu zásilka přišla a měl z ni radost jako kvalitní výrobek. Mnohem více vypovídají recenze spotřebitelských organizací typu ADAC, kde výrobky podrobí v laboratoři stejným podmínkám a ty posléze porovnávají. Před léty jsem pracoval v e-shopu (nic co by souviselo s automobilovým průmyslem) a hodnocení značkového výrobku, který je proslulý mezi veřejností bylo ve vyhledávačích cca 95-100%. Řeklo by se, že nebyla chyba koupit. Opak byl pravdou. Během cca 8 let prodeje výrobku se z mnoha set prodaných kusů kolem 60% výrobků reklamovalo. V drtivé většině případů nešlo o chybu uživatelů, ale skutečně o nekvalitní výrobek. Šlo o přístroj určený k určitému typu měření a bylo možné snadno porovnat výrobky a jejich nepředstavitelné odchylky vzájemně mezi sebou. Blíže to nechci rozvádět.
Jsem rád, že se tu takhle pěkně rozjela diskuse. Ze zimních pneu jsem opomněl zde zmíněnou Continental WinterContact TS 860. Dle testů je výborná, ale v rozměru na seicento nebyla (v polovině srpna) dostupná ke koupi, přesto že se tento rozměr vyrábí. Odhaduji, že jde celá produkce pouze na německý trh.
Ještě bych chtěl dodat, že mi připadá, že v minulosti se vyráběly všechny pneu na trhu ze stejné (nebo velmi podobné) směsi a kvalitu pneu odlišoval především vzorek, podle kterého se vybíralo. V posledním desetiletí a dnes se nedá najít na pneumatice vzorek, který by nevypadal moderně a pokrokově. Tak dramatická odlišnost v přilnavosti pneu jako je v současnosti musí být dána čistě a jen použitou směsí. Utvrzuje mne v tomto názoru třeba značka Falken. Nejsem si jistý, protože mě tahle netradiční značka vůbec nezajímá, snad čínský výrobce ? Před řekněme cca 6 lety byla na konci žebříčků testů jako jedna z nejhorších pneumatika. Letos je kupodivu první ještě před Continentalem. Pro mě se nikdy totální žumpa nemůže stát jedničkou. Nevěřím takto diametrálně proměnlivé kvalitě. Kde mám jistotu, že na trh například nedodali pár tisíc kousků pneu vyrobené z výborné směsi a druhá serie tentýž rok (po nákupu pro testy ADAC) již nebude zase z podřadných sazí, nebo jak se trefně na autodiskusích hovoří u nekvalitních gumových výrobků (typicky hardyspojky a prachovky kloubů) o "stlačené tmě" ?
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Už som prezul na letné a tie zimné ešte aspoň na jednu zimu odkladám, nič im nie je
DOT 4204
Ale ticho
DOT 4204
Ale ticho
- Přílohy
-
- DOT 4204.jpg (91.63 KiB) Zobrazeno 4051 x
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tak mám na autě skoro 2 měsíce Continental ECO Contact 6 a najeto na nich cca 1300 km, převážně po městě. Nechci, aby to vyznělo nějak nadneseně, neumím si představit lepší pneumatiky. Kus mě vyšel na 1500 Kč, bez slev (nakupuju v místě, kde dostanu v případě potřeby záruku a nemusím nikam nic posílat a dohadovat se, co se mohlo a nemohlo stát přepravou spediční firmou..).
Cca po 100 km, kdy se povrch přirozeně zdrsnil, tak začaly mít Continentaly pořádnou přilnavost. Opravdu mimořádnou přilnavost. Při rozjezdu, brzdění a prudce projeté zatáčce NEHVÍZDAJÍ ! Nikdy nehvízdají. Maximálně je slyšet u rozjezdu krátký prokluz a hned se chytá, protože je seicento na předek dost lehké. A to jenom u prudké akcelerace na suchu a hodně svižné na mokru. Není už tak možné dělat hlasité hvízdavé efekty protočením kol při rozjezdu. To je však jediná újma, která u Continentalu vznikne. Měl jsem i několik hodně prudkých brzdění, když mi někdo hodil myšku před auto. Opět podobně jako při rozjezdu - nehvízdají, jen je slyšet minimální smýkavost zpravidla na jednom z kol, nebo na zadku a velmi rychle se chytnou při nepatrném ubrání brzdy - nemám ABS. Několik zatáček, které dobře znám jsem projel rychlostí o cca 15-20 km/hod rychleji než jezdím obvykle s předchozími Barumkami. Auto se jakoby opře do zatáčky. Není slyšet zvýšený hluk při říznutí zatáčky jako u komplet všech předchozích pneumatik. Při říznutí zatáčky je pneu stejně tichá jako při jízdě rovně. Podle sluchu se tedy nepozná, kdy už je jízda moc rychlá na zatáčku. Přiznávám na rovinu, že nemám odvahu vyzkoušet v zatáčce, kde je hranice přilnavosti Continentalu. A v provozu by to rozhodně neměl nikdo zkoušet. Jen na nerovném asfaltu, zvlněném a s vyjetými kolejemi se auto posunulo o kousek ven ze zatáčky a pak hned zase chytlo směr. Pořád píšu o seicentu, kde není buhvíjaká stabilita. K obratnosti auta teď má poprvé nově i výrazně větší stabilitu, že jsem tomu sám nechtěl věřit.
Cca po 100 km, kdy se povrch přirozeně zdrsnil, tak začaly mít Continentaly pořádnou přilnavost. Opravdu mimořádnou přilnavost. Při rozjezdu, brzdění a prudce projeté zatáčce NEHVÍZDAJÍ ! Nikdy nehvízdají. Maximálně je slyšet u rozjezdu krátký prokluz a hned se chytá, protože je seicento na předek dost lehké. A to jenom u prudké akcelerace na suchu a hodně svižné na mokru. Není už tak možné dělat hlasité hvízdavé efekty protočením kol při rozjezdu. To je však jediná újma, která u Continentalu vznikne. Měl jsem i několik hodně prudkých brzdění, když mi někdo hodil myšku před auto. Opět podobně jako při rozjezdu - nehvízdají, jen je slyšet minimální smýkavost zpravidla na jednom z kol, nebo na zadku a velmi rychle se chytnou při nepatrném ubrání brzdy - nemám ABS. Několik zatáček, které dobře znám jsem projel rychlostí o cca 15-20 km/hod rychleji než jezdím obvykle s předchozími Barumkami. Auto se jakoby opře do zatáčky. Není slyšet zvýšený hluk při říznutí zatáčky jako u komplet všech předchozích pneumatik. Při říznutí zatáčky je pneu stejně tichá jako při jízdě rovně. Podle sluchu se tedy nepozná, kdy už je jízda moc rychlá na zatáčku. Přiznávám na rovinu, že nemám odvahu vyzkoušet v zatáčce, kde je hranice přilnavosti Continentalu. A v provozu by to rozhodně neměl nikdo zkoušet. Jen na nerovném asfaltu, zvlněném a s vyjetými kolejemi se auto posunulo o kousek ven ze zatáčky a pak hned zase chytlo směr. Pořád píšu o seicentu, kde není buhvíjaká stabilita. K obratnosti auta teď má poprvé nově i výrazně větší stabilitu, že jsem tomu sám nechtěl věřit.
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tos objevil Ameriku
Že je Barumka klouzavá sračka neni nic novýho. A podobně nadšenej bys byl z jakýkoliv dobrý gumy, nejen conti ale i Michelin, Dunlop, Pirelli, Hankook, GoodYear, Fulda atakdále. A klouzavý jsou všechny čínský sr. ze stlačený tmy. Mmch. Barum vyrábí většinou v Rumunsku, takže nějaký patriotismus že to je česká guma nemá význam
Že je Barumka klouzavá sračka neni nic novýho. A podobně nadšenej bys byl z jakýkoliv dobrý gumy, nejen conti ale i Michelin, Dunlop, Pirelli, Hankook, GoodYear, Fulda atakdále. A klouzavý jsou všechny čínský sr. ze stlačený tmy. Mmch. Barum vyrábí většinou v Rumunsku, takže nějaký patriotismus že to je česká guma nemá význam
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tých kĺzavých je viac, aj zvučných značiek, najmä za mokra. Spravidla ide "kĺzavosť" ruka v ruke s vysokou životnosťou, teda veľkým kilometrovým výkonom.
Toto leto (nie skrz nedostatok financií na kvalitné letné) testujem Nokiany WR-D4 aj po diaľniciach na rozhorúčenom asfalte, ale pssssssst
Toto leto (nie skrz nedostatok financií na kvalitné letné) testujem Nokiany WR-D4 aj po diaľniciach na rozhorúčenom asfalte, ale pssssssst
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Po velaročných skusenostiach sú top gumy Continental. Aj zimné aj letné. Lacnejšia ale dobrá letná náhrada sú Toyo Proxes 2 - lacnejšia altrernativa Conti....
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Vladka1, tatko Tom, Designer. díky za příspěvky a podporu opravdu kvalitních pneumatik.
tatko Tom, zajímalo by mně, jak se budou chovat ty kvalitní zimáky na rozpáleným asfaltu. Řekl bych, že za běžné jízdy a v zatáčkách to půjde, jen prudké brzdění bude špatné, hodně špatné. Myslím, tak při 30 °C.
tatko Tom, zajímalo by mně, jak se budou chovat ty kvalitní zimáky na rozpáleným asfaltu. Řekl bych, že za běžné jízdy a v zatáčkách to půjde, jen prudké brzdění bude špatné, hodně špatné. Myslím, tak při 30 °C.
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Niekoľko jázd Prievidza - Vyšné Hágy a niekoľko do Bratislavy a nazad - zatiaľ držia. V zákrutách aj pri prudkom brzdení s reagujúcim ABS. Asfalt podľa tabúľ teplôt pri ceste aj nad 50°C. Najmä jazdy do Hágov smerom tam boli aj ku 150 km/hod. Inak 130 neprekračujem.
Neriešil som letné skrz to, že manželka jazdí Multiplu teraz a mala mať jadzy do pár kilometrov, lenže naše aj dcérino zdravie rozhodli inak (((((
Na okraj - predvčerom sa dcéra pýta: "to nemalo byť odokryté?" Ja blbec som mal doteraz upchané vetracie otvory v prednej maske...
Neriešil som letné skrz to, že manželka jazdí Multiplu teraz a mala mať jadzy do pár kilometrov, lenže naše aj dcérino zdravie rozhodli inak (((((
Na okraj - predvčerom sa dcéra pýta: "to nemalo byť odokryté?" Ja blbec som mal doteraz upchané vetracie otvory v prednej maske...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Nová zimní má dlouhý měkký lamely který se "žužlaj" = v zatáčkách to plave i to dost blbě brzdí. Ovšem starší zimní už má oproti nový mnohem tvrdší směs, a hlavně pokud už je vzorek pod 5mm tak má krátký lamely který se moc neohejbaj a je to hodně podobný letní gumě. S ojetým vzorkem už ale stoupá riziko aquaplanningu, pod 3mm už to chce dávat pozor a v hlubší vodě nejezdit rychle (záleží jak těžký je auto a jak úzký má gumy - lehký auto na širokých gumách zaplave mnohem dřív než těžký na úzkých). Ale např. letní Barum Bravuris s 3mm vzorkem mi na "testovací louži" těžce plavala už při 80kmh, tak zimní GY UG7+ se vzorkem 3mm při 110 kmh ještě ani náznak plavání (stejný auto stejná šířka pneu)
Mmch. z výše uvedených důvodů se "srovnávací test" zimní X letní dělá s novou zimní, aby to žužlání vyniklo a výsledek testu byl "dojíždět zimní je nebezpečné". Kvalitní zimní se vzorkem 3-4mm do testu nedaj, tam by to totiž už tak děsivě nevypadalo... Mmch. měkká směs v teple nebezpečná - závodní gumy mají směs měkkou nebo tvrdou? A proč ty měkký gumy ještě ohřívaj, že by proto aby držely hůř než studený? Asi nééé
PS zimní v letním období pozor v Itálii, musí mít index jako pro letní pneu, tj. pokud auto musí mít letní gumy H tak v létě do Itálie můžou jen zimáky který mají taky H (kterých až tolik neni). Docela legrace na jaře přes Alpy, tam aby jeden měl dvě sady kol a po přejetí Alp přehazoval
Mmch. z výše uvedených důvodů se "srovnávací test" zimní X letní dělá s novou zimní, aby to žužlání vyniklo a výsledek testu byl "dojíždět zimní je nebezpečné". Kvalitní zimní se vzorkem 3-4mm do testu nedaj, tam by to totiž už tak děsivě nevypadalo... Mmch. měkká směs v teple nebezpečná - závodní gumy mají směs měkkou nebo tvrdou? A proč ty měkký gumy ještě ohřívaj, že by proto aby držely hůř než studený? Asi nééé
PS zimní v letním období pozor v Itálii, musí mít index jako pro letní pneu, tj. pokud auto musí mít letní gumy H tak v létě do Itálie můžou jen zimáky který mají taky H (kterých až tolik neni). Docela legrace na jaře přes Alpy, tam aby jeden měl dvě sady kol a po přejetí Alp přehazoval
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Moja konkrétna skúsenosť je, že Matador MP44 aj Firestone Roadhawk stáli voči Nokian WR-D4 ZA HOVNO aj pri teplotách nad 25°C za sucha aj za dažďa. Podstatne horší záber, dlhšia brzdná stopa aj držanie stopy v zákrutách.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Pokud si to ještě někdo přečte, celé to fórum mi připadá dost mrtvé, když se dívám na data příspěvků: Nevím kam se seicentem jezdíte, já je mám pro město a jezdím stále na celoroční Debice. Prakticky se takřka neojíždí, já na autě sám po koupi najel 90.000 a měnil jsem dvakrát při ceně pod 2000 za celé obutí. Když tu čtu lehké nebo těžké auto, tak se diskuze trochu zvrtla, seicento je zkrátka dost lehké auto, ne? A je to zkrátka seicento a ne Dino Maserati, abych musel řešit, co bude dělat v prudkých zatáčkách...
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Pokiaľ človeku napríklad za dažďa niekto alebo niečo nečakane nepodbehne
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)