Stránka 2 z 3
Re: Spojka
Napsal: 09 dub 2018, 12:23
od Vilda
Marián601 píše:Mám 1.4 T-jet a rýchlosti tam padajú skoro samé
V zime málinko tuhšie 2. stupeň ale to je normálne
Jsem na tom úplně stejně .... v zimě, při vysokých mrazech menší problém z jedničky na dvojku. Ztuhlý olej v převodovce.
Teď naprosto v pohodě
minulý týden jsem jel Típkem s kámošem, který má novou Astru. Tipo si vyzkoušel a tvrdil, že Fiat má lepší řazení než Opel. Sice mám auto jen dva měsíce, ale všechno na něm funguje tak, jak má
Re: Spojka
Napsal: 09 dub 2018, 23:35
od cmelm
Ja mam na Tipe uz cez 19tisic a tiez je vsetko vpohode ...aj radenie vsetko ok pekne vsetko zapada...akurat tak v pozadi pocujem asi pri pustani spojky ked prezadzujem cuknutie, nieje to take hlasne ale ked som nemal pustene radio a poriadne pocuval tak som si to vsimol. Mozno ze je to vpohode len som si to proste vsimol tak zistujem ci to je normalne. Uvidim ako dalej ci sa to bude zhorsovat... Inak mame doma tiez novu astru akurat 1,4 bez turba radenie je tiez vpohode nepovedal by som ze vylozene horsie ako v tipe...
Re: Spojka
Napsal: 10 dub 2018, 11:45
od Marián601
Dano14 píše:Marián601 píše:Mám 1.4 T-jet a rýchlosti tam padajú skoro samé
V zime málinko tuhšie 2. stupeň ale to je normálne a cukanie som nejak nepostrehol šlpe to pekne len dráhy radenia mohli spraviť kratšie. najazdené 12 000km a dnes prvý servis 216e-čiek.
Zdravím, mohol by som sa opýtať, ten prvý servis bol vykonaný cez autorizovaný servis predajcu ?
Ano origo servis predajca auto becchi žilina .
Re: Spojka
Napsal: 10 dub 2018, 13:52
od Dano14
Marián601 píše:Dano14 píše:Marián601 píše:Mám 1.4 T-jet a rýchlosti tam padajú skoro samé
V zime málinko tuhšie 2. stupeň ale to je normálne a cukanie som nejak nepostrehol šlpe to pekne len dráhy radenia mohli spraviť kratšie. najazdené 12 000km a dnes prvý servis 216e-čiek.
Zdravím, mohol by som sa opýtať, ten prvý servis bol vykonaný cez autorizovaný servis predajcu ?
Ano origo servis predajca auto becchi žilina .
Ďakujem za info. Neuvažoval si absolvovať prvú prehliadku mimo autorizák ? Mne pri kúpe Tipa kombi predajca celkom ochotne povedal, že nemusím isť k nemu resp. k inému autorizovanému servisu Fiat, stačí vraj dodržať predpísané úkony v servisnej knižke a nechať to urobiť v servise, ktorý má na to oprávnenie (pravdepodobne väčšina servisov, ktoré sa tým živia, určite nie nejaký mechanik z garáže spod paneláka). V lete budem riešiť prvú prehliadku tak skúsim pozisťovať ceny či sa veľmi od seba líšia. Síce mám iba klasickú atmo 1.4, tak by ta suma mohla byť v porovnaní s turbom nižšia.
Re: Spojka
Napsal: 10 dub 2018, 15:56
od TipoLPG
Ahoj kluci, tak najeto zatím 1000 km ale problém mám také, při přeřazení z prvního na druhý rychl. stupeň auto dost nepříjemně cukne. Ostatní stupně jdou jak po másle. Teplota venku i motoru na to nemá vliv.
Re: Spojka
Napsal: 12 dub 2018, 10:59
od Marián601
Ahoj Dano 14
Kolega má 1.4 Tipo benzin atmo. a prvý servis 160€ a druhý 180€ nalietané okolo 30000km
Re: Spojka
Napsal: 09 črc 2018, 19:12
od CR_7
Ahoj, mám stejnou - základní motorizaci. Podle popisu ten problém nemám. Nicméně je pravda, že první rozjezdy jsem si musel zvykat. Přeci jen zdvih pedálu spojky je poměrně malý, takže dávkovat výkon je výrazně složitější než u aut, které mají zdvih větší. Já jsem si spíš zvykal na to, že při necitlivém puštění pedálu sebou auto jakoby trhlo dopředu. Nicméně chtělo to jen trochu cviku. Prodejce mi tehdy na rovinu říkal, že i s tak malým motorem je možné se rozjíždět na dvojku. Tomu já ale nehovím (maximálně tak pod kopec).
Re: Spojka
Napsal: 30 led 2019, 13:28
od jojooff
Andy350 píše:chlapi tesim sa za vas, ze nemate problemy. Ako som spomenul.. u mna je to vec, ktoru si nevsimne kazdy. Nemam problemy s radenim, je to tuknutie v prevodovke pri zaradovani jednotky. Skuste si to vsimat, ci nas nie je viac.
Presne túto istú vec som pozoroval aj ja uplne od novoty. Po zaradení jednicky to cukne ako keby sa pohla prevodovka na silentblokoch.
A co sa tyka preradovania jednicky na dvojku tam mam naozaj pocit ako popisujete ale ja som to dokonca pripisoval nejakej zlej mape pri preradovani lebo nie ze mi cukne prevodovka ale ako keby sa opozdila reakcia plynoveho pedalu a po preradeni na dvojku motor neskoro roztoci na vyssie otacky .. je tam normalne medzera po stlaceni plynu cca 1 sekundu ... ked preradujem s medziplynom ide to v pohode.
Re: Spojka
Napsal: 30 led 2019, 18:35
od ppetr22
Známý má stejný problém, někdy nemůže řadit ze 6.
U sebe pociťuju problém, když řadím ze 2 na 1. Typicky při dojíždění do kopce na červenou mám 2, padne zelená, potřebuji zařadit 1 a tu tam ani v té malé rychlosti nedám. Musím dát neutrál, ještě víc zpomalit a pak teprve zařadit 1.
Andy350: Jaký je to zvuk? To ťuknutí mám taky, ale nevím, jestli to není spíš ráz setrvačníku. Podobně jako prudký rozjezd s nutností náhle sundat nohu z plynu, nebo mi to dělá při poskakování v koloně na 1. Pak ještě zvuk řazení - stáhnout okénko, vypnout motor a na místě zkusit řadit, je to slyšet. A něco z toho to bude
Re: Spojka
Napsal: 31 led 2019, 10:08
od Andy350
ppetr22 píše:Známý má stejný problém, někdy nemůže řadit ze 6.
U sebe pociťuju problém, když řadím ze 2 na 1. Typicky při dojíždění do kopce na červenou mám 2, padne zelená, potřebuji zařadit 1 a tu tam ani v té malé rychlosti nedám. Musím dát neutrál, ještě víc zpomalit a pak teprve zařadit 1.
Andy350: Jaký je to zvuk? To ťuknutí mám taky, ale nevím, jestli to není spíš ráz setrvačníku. Podobně jako prudký rozjezd s nutností náhle sundat nohu z plynu, nebo mi to dělá při poskakování v koloně na 1. Pak ještě zvuk řazení - stáhnout okénko, vypnout motor a na místě zkusit řadit, je to slyšet. A něco z toho to bude
to čo popisujes ty v prvej časti je úplne normálna vec.
Nie je to zvik, je to myknutie v pohonnom ústrojenstve (aj to nie vždy) keď mám neutrál, stlačím spojku a pri zaradení jednotky to v aute drcne
Re: Spojka
Napsal: 05 úno 2019, 21:42
od martin72
Teda chlapi, ne že bych všechno pochopil co tu popisujete, ale řadit jedničku za jízdy to jsem nepotřeboval ani u F127 natož u T-jetu. Osobní zkušenost je taková, že dokud se auto hýbe, tak to dvojka zvládá bez trápení motoru i spojky.
Re: Spojka
Napsal: 06 úno 2019, 22:54
od ppetr22
martin72: Normální situace. Dojíždíš na červenou v kopci, máš zařazenou 2, otáčky ti klesají a chystáš se vyřadit. Kolona se rozjede. Otáčky máš třeba 1200-1500 a v tu chvíli potřebuješ přidat.
Na starém autě taky šlápnu na plyn a ono se to rozjede
Re: Spojka
Napsal: 07 úno 2019, 08:03
od martin72
Já ti nevím, ale dvojka se v pohodě rozjede do kopce i když má 1000 otáček, teda za předpokladu, že za sebou netáhneš karavan. Běžně jezdím na 1300ot na šestku, tak že, na to aby jela dvojka tak otáčky v pohodě.
Re: Spojka
Napsal: 08 úno 2019, 15:15
od jojo007
A tomu motoru nevadí že ide na 1300ot?
Re: Spojka
Napsal: 08 úno 2019, 17:01
od martin72
Tomu motoru to nevadí, ale musíš vědět jak na něj. Konstrukcí je to vysoko-zdvihový motor a těm nízké otáčky nevadí, ale chce to dodržovat jisté zásady. Spousta lidí má zažité různé návyky a je jedno jestli z atmosferických benzínů nebo ropáků, foukaný benzín není ani jedno a jeho jízdní režim se nachází někde mezi těmito dvěma styly. Jako příklad , který je tomu nejpodobnější bych vzal přirovnání jízdy na kole. Za určitých okolností jsi schopen na kole jet na nejtěžší převod a přitom pojedeš pomalu a šlapat budeš zlehka , ale změní se podmínky (začne foukat protivítr, vezmeš si větší batoh, cesta začne stoupat víc než je ideální atd.) a buď se musíš víc opřít do pedálů nebo přeřadit. Mám vypozorováno a zkušené ucho to uslyší, že při tomto režimu 1300ot na 6°cca 50km/h se dá jet , pokud okamžitá spotřeba nepřeleze 10l/100km. Což už je jízda do docela táhlého kopečku. Nikdy motor v těchto otáčkách netrápíme, využívá se režim plynu cca 25% dlouhodobě (ekvivalent ve spotřebě 7,5l100km) a krátkodobě 33% (10l/100km). Na běžně zvlněné silnici (ve zdánlivé rovině) si motor při 50km/h v těchto otáčkách bere od 3,5-5l/100km okamžité spotřeby (uvažováno oběma směry). Kdo máte tempomat, tak si to může vyzkoušet. 88kW T-jety mají proti 110kW výhodu lepší účinnosti v těchto otáčkách, tak že by to pro ně neměl být problém. Dalším předpokladem je, že motor bude v cajku a bude dostávat správné krmení a ne hovězí z Polska. Je celkem jedno jestli se použije BA95 nebo BA98+, když bude správně aditivovaný a motor si s ním rozumí, tak není důvod, proč by mu zmíněné otáčky vadily. Když se použije palivo horší jakosti, tak to může už být znát, motor nejde tak zlehka. Od 1500 otáček výše se dá jezdit úplně běžným způsobem jako se jezdilo s atmosférickým motorem od 2000ot/min (stále se bavíme o zařazených nejvyšších stupních). Plný plyn využívám většinou někde od 2750ot/min, pokud bych měl otáčky nižší, tak podřazuji.
Tady je jeden z dílů seriálu o mýtech a realitě:
"tak koho to zajímá, zde je"