Stránka 2 z 4
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 26 lis 2017, 21:59
od patriot99
Jak budu doma, tak se na to mrknu Snad nebude spatna r.j motoru....Jinak me klepne.... Zitra zkusim ocistit kostry motoru, podivat na svicky a na pojistky v motorovym prostoru. Pac mi pres 3 dnama sem si nechal delat komplet spojku... Jestli treba neposkodily kabelaz k r.j nebo volna kostra motoru atd..
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 26 lis 2017, 22:48
od Vitaml
Tím to asi nebude, to co jsi popsal by udělalo spoustu dalších jiných chyb a ne přímo tuhle.
MAP senzor je ukostřen a napájen přímo z jednotky, ta je ukostřená na motoru a ten k baterii.
Kdyby byla uvolněná kostra motoru, vypadávala by celá jednotka a ne jen jedno čidlo. A svíčky na to taky určitě nebudou mít vliv.
Spíš bych použil hadičku, stříkačku a měřák a to čidlo bych otestoval. To co ti psalo v diagnostice byl atmosférický tlak, za běhu motoru je mnohem nižší.
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 26 lis 2017, 23:02
od patriot99
Alespon to zkusim no... jeste si zmerim napeti samotne baterie... Uz ji nesviti kontrolni oko, ktere melo sviti pokud ma spravne napeti
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 17:53
od patriot99
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 18:24
od Vitaml
To je vše závislé na tom čidle. Otestuj to čidlo, nebo ho vyměň.
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 18:43
od patriot99
Mam 2 cidla a delaji obe to same... a jedno je nove. Pokud je i nove cidlo spatne, tak by ukazovalo spatne hodnoty hned a ne az clovek chce nastartovat.
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 19:18
od liborko
No mě se to na Stilu projevilo jen jednou zdechnutím za jízdy a hned naskočilo,jinak se mi tato závada projeví jen rozsvícením kontrolky motoru a v paměti závad je tato uložena jako P0105 a auto jezdí jinak normálně. Ale když to tak čtu co tu píšeš tak asi nemá smysl kupovat nové čidlo ( mám tam čidlo FAE 15071) a nové stojí cca 1100Kč,leda sehnat starší použité za pár kaček na vyzkoušení a vyloučení zda to je či není čidlem
Otázka pak bude čím to může být, řj jsme měli na repasu před rokem a "měla by být" v pořádku
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 19:29
od Vitaml
Nebude ukazovat hned špatné hodnoty, před nastartováním je tam 1013 mBar, to je atmosférický tlak, čidlo nemusí měřit, jen je na jeho výstupu 5V, to odpovídá atmosférickému tlaku.
Až když nastartuješ, tak klesne tlak v sání za klapkou asi na 350 mBar a napětí na výstupu čidla má taky klesnout. Pokud tak neudělá, vyskočí chyba.
Najdi si na Youtube MAP senzor test, otestuj čitlo s voltmetrem a vyzkoušej jiné čidlo.
Psal jsi, že jsi měnil čidlo před měsícem, po výměně ti jelo?
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:08
od patriot99
Po vymene mi jelo... a je zvlastni ze jak stare cidlo tak i nove cidlo ukazuji stejne..
Nechce se mi davat 1100kc za dalsi cidlo, kdyz by i to nove cidlo snimalo to same... Asi zajedu ke svemu mechanikovy at promeri kabelaz k cidlu, at muzu vyloucit chybu cidla nebo r.j
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:11
od little_boy
Vitaml: ty predpoklady nemusi byt nutne spravne, MAP ma vetsinou rozsah do 1.1Baru , s tim ze max je treba 4.5V a je to odporem povesene na 5V - kdyz senzor upadne, na vstupu je pak 5V a ECU pozna ze senzor upadnul, protoze 5V tam byt jinak nemuze. Tech 1013bar muze byt jen nahradni / nouzova hodnota. Nemyslim, ze se dela diagnostika na zaklade 'chovani' signalu podle stavu motoru, je docela prolem zjistit co je normalni a co uz ne. Pan se ale zjevne boji multimetru jak cert krize, takze oprava / diagnnostika bude na dlouhe lokte.... zvlast pokud to skutecne je v kabelazi
Vykaslal se i na ty jednoduche testy typu vzit diagnostiku a do toho senzoru jen zafunet pusou, ani injekce byt nemusi zda se hodnota meni...
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:26
od patriot99
little_boy píše:Vitaml: ty predpoklady nemusi byt nutne spravne, MAP ma vetsinou rozsah do 1.1Baru , s tim ze max je treba 4.5V a je to odporem povesene na 5V - kdyz senzor upadne, na vstupu je pak 5V a ECU pozna ze senzor upadnul, protoze 5V tam byt jinak nemuze. Tech 1013bar muze byt jen nahradni / nouzova hodnota. Nemyslim, ze se dela diagnostika na zaklade 'chovani' signalu podle stavu motoru, je docela prolem zjistit co je normalni a co uz ne. Pan se ale zjevne boji multimetru jak cert krize, takze oprava / diagnnostika bude na dlouhe lokte.... zvlast pokud to skutecne je v kabelazi
Vykaslal se i na ty jednoduche testy typu vzit diagnostiku a do toho senzoru jen zafunet pusou, ani injekce byt nemusi zda se hodnota meni...
Necham teda promerit kabelaz od cidla
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:31
od Vitaml
Ano, se vším co jsi napsal souhlasím, chce to opravdu prověřit tu kabeláž a hlavně čidlo, a tím vyloučit vadu řj.
Ještě mě napadla jedna věc, je možno, že by v nějaké situaci poklesl tlak natolik, že by se čidlo zničilo?
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:37
od Vitaml
Ps: Senzor nemusí upadnout, pokud sem mu třeba profoukne měření, zůstane viset na atmosférickém tlaku a na jeho výstupu bude do těch 4,5 V, vnitřní elektroniku může mít v pořádku, akorát přestane měřit podtlak.
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:46
od little_boy
Jo propisknout kabelaz, ecu i cidlo je kousek odsebe, takze zadny vetsi problem. V konektoru cidla zmerit 5V napajeni a propisknout zem proti bloku. Pripadne zmerit ten vystup cidla, pri 1bar tam bude kolem 4V, presne se to da najit na internetu.
Podtlak cidlo asi neznici, provoni tlak se dostane k 0.2bar, nemyslim ze i pokles na teoretickou 0 by mel vyrazne vetsi destruktivni ucinky
Ale veril bych tomu, ze by to mohl znicit backfire do sani (jak se tomu rika cesky kdyz chytne smes v sani...?). Zase by s tim ale melo cidlo pocitat... neni to nic co by se nemohlo stat.
Re: Zavada cidlo tlaku p0105
Napsal: 27 lis 2017, 20:49
od Vitaml
Ještě bych zkusil, jestli to čidlo není děravý, jestli vnitřně těsní.