Stránka 2 z 2

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:17
od martin72
Mě to čeká během 14 dní, musím vyměnit řemen, už je to zase 5 let co jsem to dělal a příští rok mě to čeká na T-jetu. Doufám , že si to ještě pamatuji správně, budu si to muset oživit.

Musíš sundat kolo, vyndat pravý podběh a boční krytí. Nahoře sundat box a vyndat svíčky, sundat kryt rozvodů. Potom si podložit motor a sundat boční silentblok a vypustit vodu ze systému. Pak vezmeš ty dlouhé tyčky a našroubuješ to místo svíčky 1 a 2 válce. To černý jsou dlouhá vodítka , to stříbrné tyčky. Potom povolíš z boku tu zátku u vačky, máš jí na těch svých fotkách. Ve vačce je zářez pro aretační šroub, jak psal kolega aretuje se výfuková vačka. Než tam nacpeš aretační šroub, tak do díry strčíš šroubovák a pomalu budeš točit motorem a to tak dlouho až ti zapadne šroubovák do vybrání ve vačce. Dobrá orientace jsou ty vodítka s tyčkami, protože ta správná chvíle přijde když jsou tyčky v jedné rovině, to znamená, že všechny písty sdílí jednu hladinu. A jelikož převod klika vačka je 2/1 , tak je možné, že maximálně na čtvrté zarovnání pístů ti tam zajede šroubovák. Pak našroubuješ aretační šroub. Otáčet motorem můžeš přes kolo a zařadíš 5° nebo za šrouby řemenice. Když to tak budeš mít, tak máš motor nastavený. Tyčky budou trochu rozjeté, protože řemen asi bude trochu natažený. Teď sundáš rozvody a vyměníš pumpu. Možná bych doporučil to vzít rovnou s termostatem, jelikož jeho životnost je cca 150tisíc. Když nahodíš zpět rozvody a začneš dopínat kladku, tak tyčky musí být v rovině při zaaretované vačce. Pokud by nebyly, tak by se muselo přenastavit kolo vačky. Ale zatím se mi nestalo, že by se nové řemeny od sebe tak lišily v délce, že by to nesedělo. Pochybuji , že by někdo během životnosti řemene dělal nové nastavení s již nataženým řemenem nebo že by se řemenice vlivem provozu pootočila na vačce. A když už to budeš mít napnuté, tak vyndáš aretační šroub a protočíš několikrát motorem a zkontroluješ napínák, jestli je správně předpjatý. K tomu napínání slouží ta vidlička a rysky na napínáku musí být proti sobě. Kdybych tam měl chybu tak mě opravte.

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:20
od Aldator
liborko píše: nějak mi tam ale chybí aretace kliky dole :roll: nastavím první a druhý válec,pak vačky a co spodek?
Jak rikas das strih 1 a 2 hrnec, tak se nastavuje spodek a ten kolik co je dole na remenici musi jit dopredu na cidlo kliky, jak ho das dozadu, tak mas motor bez komprese :-)

Obrázek

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:28
od Aldator
Jde to udelat i na prasaka bez pripravku, nez to sundas, tak si udelej znacky.
Nebo pouzij 2 stejne dlouhe draty ci nejake tycky na strih hrncu a do vacky jde zandat torx :-)

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:34
od martin72
U 1.2 8V také nearetuješ spodek, jen ho nastavíš na rysku, tady je ti ryskou postavení tyček a perový kolík řemenice pro správnou polohu kliky. Pokud to nastavíš před sundáním rozvodů, tak není důvod někam zběsile točit klikou a postavení uvidíš, jak tady bylo napsáno. Nebo si můžeš pořídit dražší sadu, tam jsou i aretační přípravky na kliku a na povolení řemenice.

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:45
od liborko
Chlapi diky. Na konci tydne ci dalsi vikend se na to vrhnu. Rozvody dle stitku byly delane r.2012 bude to ted 90tis.km. Vodni pumpa vypada jak nova,ta se mi moc menit nechce :? Ale asi bych mel co?

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:48
od martin72
Vem to i s pumpou, tu sundanou si můžeš dát do skříně. Je to zbytečné riskování i když na maree mi vydržela celou dobu původní (přes 200tisíc), ale tam byla pumpa mimo rozvody.

Re: rozvody 1.2 16V

Napsal: 17 zář 2017, 21:49
od Aldator
Jen ji udelej, nestoji to tolik a budes mit klid.