Re: rozvody 1.2 16V
Napsal: 17 zář 2017, 21:17
Mě to čeká během 14 dní, musím vyměnit řemen, už je to zase 5 let co jsem to dělal a příští rok mě to čeká na T-jetu. Doufám , že si to ještě pamatuji správně, budu si to muset oživit.
Musíš sundat kolo, vyndat pravý podběh a boční krytí. Nahoře sundat box a vyndat svíčky, sundat kryt rozvodů. Potom si podložit motor a sundat boční silentblok a vypustit vodu ze systému. Pak vezmeš ty dlouhé tyčky a našroubuješ to místo svíčky 1 a 2 válce. To černý jsou dlouhá vodítka , to stříbrné tyčky. Potom povolíš z boku tu zátku u vačky, máš jí na těch svých fotkách. Ve vačce je zářez pro aretační šroub, jak psal kolega aretuje se výfuková vačka. Než tam nacpeš aretační šroub, tak do díry strčíš šroubovák a pomalu budeš točit motorem a to tak dlouho až ti zapadne šroubovák do vybrání ve vačce. Dobrá orientace jsou ty vodítka s tyčkami, protože ta správná chvíle přijde když jsou tyčky v jedné rovině, to znamená, že všechny písty sdílí jednu hladinu. A jelikož převod klika vačka je 2/1 , tak je možné, že maximálně na čtvrté zarovnání pístů ti tam zajede šroubovák. Pak našroubuješ aretační šroub. Otáčet motorem můžeš přes kolo a zařadíš 5° nebo za šrouby řemenice. Když to tak budeš mít, tak máš motor nastavený. Tyčky budou trochu rozjeté, protože řemen asi bude trochu natažený. Teď sundáš rozvody a vyměníš pumpu. Možná bych doporučil to vzít rovnou s termostatem, jelikož jeho životnost je cca 150tisíc. Když nahodíš zpět rozvody a začneš dopínat kladku, tak tyčky musí být v rovině při zaaretované vačce. Pokud by nebyly, tak by se muselo přenastavit kolo vačky. Ale zatím se mi nestalo, že by se nové řemeny od sebe tak lišily v délce, že by to nesedělo. Pochybuji , že by někdo během životnosti řemene dělal nové nastavení s již nataženým řemenem nebo že by se řemenice vlivem provozu pootočila na vačce. A když už to budeš mít napnuté, tak vyndáš aretační šroub a protočíš několikrát motorem a zkontroluješ napínák, jestli je správně předpjatý. K tomu napínání slouží ta vidlička a rysky na napínáku musí být proti sobě. Kdybych tam měl chybu tak mě opravte.
Musíš sundat kolo, vyndat pravý podběh a boční krytí. Nahoře sundat box a vyndat svíčky, sundat kryt rozvodů. Potom si podložit motor a sundat boční silentblok a vypustit vodu ze systému. Pak vezmeš ty dlouhé tyčky a našroubuješ to místo svíčky 1 a 2 válce. To černý jsou dlouhá vodítka , to stříbrné tyčky. Potom povolíš z boku tu zátku u vačky, máš jí na těch svých fotkách. Ve vačce je zářez pro aretační šroub, jak psal kolega aretuje se výfuková vačka. Než tam nacpeš aretační šroub, tak do díry strčíš šroubovák a pomalu budeš točit motorem a to tak dlouho až ti zapadne šroubovák do vybrání ve vačce. Dobrá orientace jsou ty vodítka s tyčkami, protože ta správná chvíle přijde když jsou tyčky v jedné rovině, to znamená, že všechny písty sdílí jednu hladinu. A jelikož převod klika vačka je 2/1 , tak je možné, že maximálně na čtvrté zarovnání pístů ti tam zajede šroubovák. Pak našroubuješ aretační šroub. Otáčet motorem můžeš přes kolo a zařadíš 5° nebo za šrouby řemenice. Když to tak budeš mít, tak máš motor nastavený. Tyčky budou trochu rozjeté, protože řemen asi bude trochu natažený. Teď sundáš rozvody a vyměníš pumpu. Možná bych doporučil to vzít rovnou s termostatem, jelikož jeho životnost je cca 150tisíc. Když nahodíš zpět rozvody a začneš dopínat kladku, tak tyčky musí být v rovině při zaaretované vačce. Pokud by nebyly, tak by se muselo přenastavit kolo vačky. Ale zatím se mi nestalo, že by se nové řemeny od sebe tak lišily v délce, že by to nesedělo. Pochybuji , že by někdo během životnosti řemene dělal nové nastavení s již nataženým řemenem nebo že by se řemenice vlivem provozu pootočila na vačce. A když už to budeš mít napnuté, tak vyndáš aretační šroub a protočíš několikrát motorem a zkontroluješ napínák, jestli je správně předpjatý. K tomu napínání slouží ta vidlička a rysky na napínáku musí být proti sobě. Kdybych tam měl chybu tak mě opravte.