Check engine

Moderátor: peta.smolik

Peter262
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 22 led 2016, 07:50

Re: Check engine

Příspěvek od Peter262 »

...no, takže v stredu som vymenil Lambda sondu a konečne je kľud :D aj na prístrojovke, kde konečne nič nesvieti, spotreba ktorá bola až na úrovni 7,1 l- čo predtým bola bežne 6,2 - 6,4l klesla opäť na 6,2l, ale hlavne to poznať na chode auta. Ono zo začiatku keď zasvietila tá kontrolka na prístrojovke som bol kľudný, keďže aj podľa manuálu s autom sa chodiť dá, no keď sa po výmene sviečok a natankovaní 99 oktánového benzínu (náhrada aditíva do 95-ky) problém nevyriešil, začali sa v plnej kráse prejavovať závady lambda sondy, t.j. vyššia spotreba, nepravidelný chod motora, hlavne po štarte kolísali otáčky samé od seba a celkovo bola auto lenivé. Priznám sa, neveril som, že tá lambda ma až taký význam :D no teraz po jej výmene je všetko ako starých dobrých čias, motor krásne ťahá, otáčky OK, nekolíšu, spotreba OK a na prístrojovke tma :D (vymazané z pamäti RJ cez ELM 327 a príslušnou aplikáciou v mobile)

Inak kúpil som lambdu značky Bosch cez net. Pri výmene treba dať dole ten hliníkový ochranný tepelný štít airboxu od motora - 7 skrutiek (2+2 hore, v strede na ľavej strane 1 a dole 2 ks) inak sa k nej asi dostať nedá, resp. ja nemám také kľúče :D . Starú lambdu som ale nevedel vyskrutkovať von - zapečné to bolo kvalitne, bál som sa že to utrhnem, navyše miesta tam nie je na rozdávanie, takže pomohla brzdová kvapalina, ktorou som polial miesto závitu a po minútke to pekne išlo von. Na lamde bol biely povlak, čo ako som vygooglil znamená, že v palive boli použité prísady, alebo došlo k spaľovaniu motorového oleja a sondu treba vymeniť... olej neubúda tak asi to bolo benzínom. Zvláštne aj na starej Brave 1,2 16V mi okolo 80 000km odišla lambda. Tankujem roky rokúce výlučne u dominantného žltého predajcu benzínov, no asi zmením značku...lambda by mala vydržať cca 130 000km, mne po polovičke odišla...asi som tankoval "menej" kvalitný benzín, neviem...

Takže na záver to zhrniem asi tak, že ak diagnostika hlási chybu P0130, tak asi netreba dlho čakať a čím skôr ju vymeniť. Auto sa síce zo začiatku správa normálne, no postupne vadná lambda dáva o sebe vedieť a napokon hrozí aj poškodenie katalyzátoru. To dúfam nebol môj prípad :D po emisnej v októbri 2017 doplním info, či som sa nemal s jej výmenou predsa len poponáhľať... a samozrejme ďakujem všetkým za rady a názory :wink: 8)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Check engine

Příspěvek od mr.brain »

To musela být ta korekční sonda před katalyzátorem ne?
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Peter262
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 22 led 2016, 07:50

Re: Check engine

Příspěvek od Peter262 »

mr.brain píše:To musela být ta korekční sonda před katalyzátorem ne?

Áno, menil som tú lambdu pred katalyzátorom.
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“