Stránka 2 z 3
Re: Dilema
Napsal: 08 bře 2017, 12:08
od martin72
Já jsem nikdy nové auto neměl, tak na to koukám poněkud jiným úhlem pohledu. Ceny mě celkem pobavily, ano jsou věci dražší a jsou věci levnější, ale ve výsledku vhodně koupená ojetina peníze dovede ušetřit. Je pravda, že 350k km je pro motory některých značek nesplnitelný sen, ale v podstatě to žádný extrémní nájezd není. Životnost náprav se počítá cca na 80k km, tak je jedno jak steré je auto. Materiál na repas zavěšení vyjde na 14tisíc (komplet tlumiče, silentbloky, kosti , ramena, pružiny) práce na výměnu 5 hodin i s kafem a rezervou. Zadní brzdy jsem dělal hned po koupi auta, kotouče desky, repas třmenů a materiál byl za trojku, předek vyjde podobně akorát je to jednodušší. Rozvody jsou u tohoto auta srandovní jak co se týče ceny, tak práce. Za největší položku považuji turbo a spojku, ale pokud se s autem jezdí normálně, tak 200k km zvládnou. A pak už z mechanických dílů zbývá jenom převodovka a ta lze repásnout (přeložiskovat) na autě za jeden den a cena také není nikterak hrozná za materiál. Co se týče elektroniky, tak na všem je stejně napsáno Bosch, tak je jedno jaké auto se pořídí a když se rozhodne žít svým vlastním životem, tak jí najeté kilometry nebo stáří také moc nezajímají. Tak když to sečtu a podtrhnu, tak ojetina se vyplatí tomu kdo má čas se jí aspoň týden v roce věnovat a šroubovák není jeho nepřítel.
Re: Dilema
Napsal: 08 bře 2017, 14:16
od Bravomv
Pro běžně vydělávajícího člověka je nové auto finanční úlet, který se mírní pouze tím, když si ho hodláš nechat delší dobu, třeba 10 let a více. Měl jsem několikrát nové auto a rychlá ztráta hodnoty je velká. Jediné, na čem jsem netratil byl nový Favorit v roce 1990, koupil jsem ho, než se začal postupně zdražovat. Dle mého je nejvýhodnější koupit tzv. zánovní ojetinu, kde nejvíc tratí první majitel. Člověk ale musí být opatrný a řádně vozidlo prověřit, jelikož je to samý podvodník. Mně osobně dnes dává smysl i nová Dacia, kterou sice neoslníš, ale jako uživatel budeš v pohodě (pořizovací cena a další náklady + bonus nového auta), je to ale každého rozhodnutí. Do starého auta s předpokládanými většími investicemi bych nešel.
Re: Dilema
Napsal: 08 bře 2017, 18:53
od turbom
Rika se, ze nejlepsi je koupit tak 4 az 6 lete auto. Jenze v pripade Fiatu bych to videl jako orisek. Jelikoz nekterych modelu a vybav se neprodalo kvanta jako koncernu a vetsina majitelu se jich zbavuje az po 8 letech napr Bravo t jet. Ja zadny auto nemel vice jak 4 roky. Takze uplne nove auto pro me ztraci smysl. Dacia dela i lpg, ale ten interier a mouchy me dost vadi.
Re: Dilema
Napsal: 08 bře 2017, 22:51
od Jarous1
No nevím, ale nové Dacie s tím 0,9 tříválcem asi žádnej zázrak na levnou údržbu do budoucna nebude...
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 08:01
od little_boy
Me treba zase prijde kupovat 5 let / 160kkm auto jako nejvetsi kravina... ceny ojetin nesmysl a vzdavate se toho jedineho obdobi kdy se s autem pouze jezdi. Fascinuje me, jak kazdej predpoklada, ze prace nic nestoji.
Konkretni priklad jsou moje naklady na auto:
+400k - porizeni punta
+200k - servis se spotrebkou za 240kkm / 9 let
+430k - benzin za 160kkm
+96k - LPG za 80kkm
-70k - zbytkova hodnota auta
1.056 M je suma nakladu na ujeti tech 240kkm
Furt me tu chcete tvrdit, ze nakup novyho auta je financni ulet??? Mozna usetrit 10% nakladu na auto neni zadnej financni ulet, sry. Cena vlastniho auta v celkovych nakladech je proste mala cast. Naopak, pokud to resim pres servisy, tak musim masochista kdyz jdu do ojetyho kramu. Velke riziko problemu ktere nevyvazi usetreni par penez na zacatku. Zivot pak pise takove pribehy
http://www.fordclub.eu/vozidlo/ford-mon ... sni-knizka" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 08:15
od rossi
Bravomv píše:Pro běžně vydělávajícího člověka je nové auto finanční úlet,
nikoliv úlet, ale finanční sebevražda.
protože normálně vydělavající čovek s rodinou na nový nemá, nebo jen na nějakou social edition.
a pak x let žije o chlebu a vodě.
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 08:46
od Bravomv
Nikdo tě přece nenutí, aby jsi kupoval auto staré 4 roky se 160 tkm. Můžeš zakoupit auto staré 4 roky třeba s polovičním nájezdem. Je pravda, že musíš nějakou dobu vybírat, případně mít nachystané peníze na dobrý kup. Je jasné, že olítané auto nedává, co do dalších nákladů, smysl. Je také otázkou, co volíš za značku. U takové Octávky je to asi problém. Proto jsem volil Fiat s osvědčeným motorem, který není v kurzu. Koupil jsem 4 letý Fiat s opravdovým nájezdem 30 tkm za poloviční cenu nového. Stejnou Octávku bych za ty peníze nepořídil, nebo skutečně s najetými 160 tkm. Každopádně pro běžného občana je koupě nového auta finanční sebevražda. Pokud nekupuješ za hotové, případně to neodepíšeš jako podnikatel, tak splácíš jak mourovatý a možná nemáš ani na další provoz. Měl jsem 3x nové auto, ale už si nové nekoupím, i když na to mám.
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 10:28
od little_boy
Bravomv: asi jsem paranoiidni, ale s timhle pristupem mam velky problem:
- neznam moc lidi co si koupi novy auto a po 5 letech ho prodaji
- neznam moc lidi co najedou 10kkm / rok
- neznam nikoho kdo si koupi novy auto, najede 10kkm/rok a po peti letech ho proda.
- kde se ty auta berou a jaka je motivace majitele takove auto prodat? Proc, nema penize? je na nem zastava? Je zboreny? Je to nepovedeny kus do kteryho majitel vykrvacel a uz nechce dal?
- minimalni nabidka aut takovych parametru - znamena vysokou cenu.
- pokles ceny takoveho auta je strasne nizky, vychazi to kolem 10000-15000 / rok stari. Smesne nizka 'sleva'.
- dene jezdim 100km do prace, krome me to tak dela snad pulka republiky, na silnich je sileny provoz. Tyhle auta najezdi 30-40kkm /rok. Tech aut jsou strasny kvanta, ale podle nabidky bazaru ale tyhle auta po par letech nekam zmizi, v bazarech stoji pouze auta co predtim celou dobu parkovaly v garazich. Jsem jedinej komu to prijde 'zvlastni'?
- vetsina nabidka bazaru jsou dotazeny auta, u tech je prakticky jistota, ze se neda kilometrum verit.
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 10:56
od Bravomv
Nikdy jsem ojetinu nekoupil v bazaru, ale od majitele, nebo jsem koupil dovoz, ale přes známého. Nebránil jsem se ani bouranému autu, ale musel jsem to vidět osobně. Poslední auto je po důchodci, prvním majiteli zakoupeném u nás. Tady se dá historie celkem zjistit, je třeba při tomto i tzv. pustit chlup a řádně to vylustrovat, kde to jde, i když to něco stojí. Rovněž je dobré mít známého ve značkovém servisu, jelikož je pak dozvíš i případné tzv. interní opravy, které nejsou nikde uvedené. Každopádně koupě jakkoliv staré ojetiny je velké riziko. Ovšem při velkých nájezdech do práce, pokud jsi nevyhrál v loterii, nebo nevyděláváš balík, má smysl mít něco levnějšího. Pokud přečteš můj první příspěvek v této diskuzi, tak nezavrhuji koupě třeba Dacie, kterou beru jako slušné auto, za ty peníze, kde bych při sázce na jistotu chápal jít do nového. Osobně to ale raději řeším tak, že pokud mám slušné starší auto již delší dobu, tak do něho "rozumně" investuji, aby to ještě nějakou dobu vydrželo. Jelikož jsem tak trochu z oboru, tak dokážu odhadnout, zda-li se to ještě vyplatí či nikoliv. Teď se v rodině prodávalo auto, zakoupeno jako nové, celou dobu garážované, bez problémů, rok 2008, 120 tkm a přesto to chtěl rod. příslušník prodat. Koupil si opět nové, o třídu nižší, ale prostě nové, je to názor každého soudruha. To si musí každý rozhodnout a zhodnotit sám.
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 12:30
od bunkrak
I zázraky se dějí.Koupil jsem 2 roky starého T jeta s nájezdem 18 000km .Cena 220000 kč.Bývalý majitel r.1938.
Re: Dilema
Napsal: 09 bře 2017, 17:33
od turbom
bunkrak pekny kup. Neco takoveho to chce
Premyslim nad touto nabidkou. Co rikate na 8.5 roku stary Bravo T-jet 110kw sport s udajne pouhymi 80 000km za 140 000kc?
Je to dobra investice nebo ne? Vypiste mi budouci investice a jejich vyse? Pripominam, ze by do nej slo LPG...
Minus hraje cena, stari a to , ze urcite nebudu jezdit kombinovanych 7,1 l/lpg na 100km jako s Puntou.
Re: Dilema
Napsal: 10 bře 2017, 02:59
od martin72
Když nebudu počítat náklady na pneumatiky, oleje s filtry a palivo, tak mi to vychází včetně pořízení (ojetiny) na 1,5 Kč na kilometr. Můj osobní názor je, že náklady by neměly přesáhnout náklady 2 Kč na kilometr.
Re: Dilema
Napsal: 10 bře 2017, 22:44
od Jarous1
Little boy: tak to moc lidí neznáš, nebo znáš nějaké jiné než já.
Re: Dilema
Napsal: 17 bře 2017, 17:27
od little_boy
turbom: asi jedina vec kterou jsem k tomu modelu zaregistroval je 'slavna' prevodovka M32 od oplu. Podle infa co koluje na internetu ji zabije vysokej kroutici moment na 6 stupen. Z toho duvodu bych zvazil spis variantu 88kW, ktera mela omezenej boost na 0.9Bar, 110kW s tlacitkem delala boost 1,3 bar, cca 20% vic kroutaku. Verze 88kW jsou beznejsi a levnejsi, za usetreny penize muzes koupit nove turbo vl36 a udelat chip tak, aby jsi nezvedal max kroutak, pouze kone. Klidne z toho dostanes 180k aniz by jsi pridal jedinej newtonmetr max kroutaku oproti 120k zakladu. A jako bonus budes mit fungl novy turbo.
Taky se da predpokladat, ze 120k verze bude v lepsim stavu obecne, bo se ten motor flaka.
U aut co jezdily tady se da odhadnout najezd podle toho jak je schnila zelezna trubka vzduchu mezichladic-> skrtici klapka. Mezi 100-200kkm zacne hnit, auta co maj kolem 70kkm ji maj netknutou. Pripadne auta dotazeny z italie vypadaj suprove i pri vyssim najezdu. Plus je na volantu napytel kuze, ja jsem ji odrbal uz kolem 100kkm, taky indikator najezdu.
Re: Dilema
Napsal: 18 bře 2017, 11:01
od martin72
Zabíjení špajsky kroutícím momentem bych se až zas tak nebál. Na opláckým fóru to hlavně řeší ve vztahu k ropákům, které mají krouťák 300Nm a je posazený nízko a kvalty natahuje rozvdovka. Co se týká krouťáku 88kW vs. 110kW, tak 88kW ho má posazený o 500 to. níž, což je horší varianta než o 15% vyšší ve 3500ot u 110kW verze. Dále 110kW má velkou skříň - náplň 2,4l, 88kW má malou 2l. Od roku 2010 88kW co plní Euro5 mají špajsky modifikovaná ložiska a delší kvalty, tam odpovídá 5° původní 6° a šestka je rychloběh,dvojka a trojka se čtyřkou jsou natažené.