Stránka 2 z 21
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 03 říj 2016, 10:46
od martin72
Začal bych tím nejjednodušším, načerpej BA98+ a trochu mu dopřej, určitě tím nic nezkazíš. Tak 2-3 nádrže, prožeň to po dálnici a vymeť komín. Nějaké info, kolik to má najeto, kdy byly dělané rozvody, svíčky , jak často oleje atd., by nebylo od věci.
Já mám najeto 137kkm. Jezdím na vervu 100.
PS: T-jet má dle manuálu základní předstih 9° adaptace +/-4°.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 03 říj 2016, 15:14
od petrnty
Auto má najeto 123 tisíc, rozvody+olej měněné před 3 týdny. Svíčky byly měněné ve 100 tisicich - účtenka předchozí majitelky, auto mám 1,5 měsíce.
Souvisí nějak předstih s tím, že mi to chytá při chladnějších nocích následující den až na podruhé?
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 03 říj 2016, 16:19
od martin72
Předstih souvisí s celým spektrem chodu motoru, já ho tu uváděl jenom aby to někoho zajímalo.
Jak psal little_boy, tak spodní řemenice má na sobě aretační kolík pro správnou polohu, pokud by došlo k jeho střižení, tak potom vůle mezi upevňovacími šrouby a řemenicí dovolí mírné posunutí a to rozhodí základní předstih a to z důvodu, že z obvodu řemenice se snímá poloha klikového hřídele a z toho následně ŘJ řídí zážeh. Při výměně rozvodů dojde k novému nastavení klika/vačky , velikost změny je závislá od prodloužení (vytahání) řemene a rozdíl může být i 5°. Správně by se mělo po výměně rozvodů provést vymazání adaptačního nastavení. Když to shrnu, tak největší změnou předcházející daným problémům byla výměna rozvodů. Asi bych nejprve provedl alibistickou kontrolu usazení řemenice a konektorů nacházejících se v okolí rozvodů (některé se musí rozpojit aby se k tomu lépe mohlo). Zkontrolovat čidlo snímání polohy klikové hřídele, jestli není něčím zajetelené. Pak se dají zkontrolovat svíčky, jestli nebyl mechanik čuňátko a nevracel tam svíčky opatlanýma rukama (netuším jaká aretační sada byla použita). Vymazat adaptační data nebo najet cca 200km (sám netuším kolik je třeba ujet na přepis dat, informace se různí). Natankovat BA98+, o T-jetu 110kw se říká, že má mlsný jazyk a dost lidem to pomohlo, co jsem si tak přečetl na forech od alfy až po lancii.
Napsal: 04 říj 2016, 05:01
od mr.brain
Trochu OT, řešit zahřívání katalyzátoru takovou úpravou předstihu je docela mazec. Všechny 1.8t (ať 110 nebo 132 kW v RS nebo GTI) mají ventilátor, který za turbo do výfuku vhání vzduch, běží asi minutu po startu studeného motoru, než se katalyzátor zahřeje. Tak či onak je to jen ekofičura pro snížení oxidů dusíku co nejrychleji.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 07 říj 2016, 00:31
od petrnty
Tak jsem natankoval Vervu 100. Bylo to v úterý. Od benzínky jsem ujel 3 km domu. Včera jsem sedl do auta a chytlo napoprvé, navíc žádné kolísání otáček, třepání a podobně. Dnes po ránu opět hladký start, takže opravdu při startu velmi pomohlo. Kdyby mi to někdo vyprávěl asi ani neuvěřím. Náhodou jsem odchytl na parkovišti borce co ma úplně stejne auto, říkal ze bere Vervu stále, obdobně jak jste mi to tady radili. Jen doufám, že to není náhoda a startovani už bude vpohodě.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 09 říj 2016, 14:28
od martin72
Tak ať slouží.
Kdyby něco, zase poradíme, někdy se u toho popereme, ale řešení se najde.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 10 říj 2016, 00:19
od petrnty
Děkuji, opravdu jste mi pomohli a moc. Stále startuje bezproblémově. Říkal jsem si že Vervu 100 budu brát trvale nebo je to zbytečné a jak se oteplí mám brát zase 95, o peníze mi nejde. Mimochodem dnes se mi při zapnutí zapalování rozsvítílo na displeji vlevo dole jak jsou např upozorněni otevřených dveří symbol parkovacích senzorů. Pak jsem jel jeste 3x a už bylo vše OK . Znamenalo to poruchu senzorů? Mohla to třeba způsobit vlhkost? Senzory funguji normálně.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 10 říj 2016, 11:23
od martin72
Se symbolem parkovacích senzorů ti moc nepomohu, mám sice zadní, ale jsou neaktivní, tak musím zjistit proč. Zatím jsem se k tomu nedostal.
Jde o to, že by měly být tyto tzv. prémiová paliva lépe aditivovaná, to se ostatně týká i jejich derivátů v kategorii 95 oktanů. Co se týká adaptace motoru na 98 oktanové palivo, tam bych s nějakým nárůstem výkonu moc nepočítal, ale určitě se zvedne účinnost motoru, jelikož motor bude pracovat s větším měrným tlakem. Při několika testech (co jsem si pročetl), kde motoru primárně určenému na BA95 dopřáli BA98, došlo (při dynamické zkoušce) buď k snížení maximálního výkonu o 1-2 koně nebo se nic nedělo (jednalo se o atmosferické motory). Z některých grafů bylo patrné posunutí křivky kroutícího momentu směrem do nižších otáček. Co se ale změnilo podstatně, byly výsledky při statickém zatížení, kde bylo dle výfukových zplodin patrné, že motor pracoval s chudší směsí na BA98. Z tohoto by se dal vyvodit závěr, že by se teoreticky měla snížit spotřeba o nějaké to deci, což asi v reálném provozu bude těžko měřitelné. Výhodou více aditivovaných paliv je čistící schopnost sacích ventilů ( u nepřímého vstřiku) a spalovacího prostoru, což má vliv na lepší (bezproblémový) chod motoru, dále lepší mazivost - nižší třecí ztráty.
Zde je jeden z testů, který by mohl některé zajímat.
http://www.vif.cz/files/images/novinky/ ... u_2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dále potom lze dohledat testy paliv BA95 a BA98. Pokud bych vzal rozdíl v ceně cca 2kč a nezměněnou spotřebu, tak si připlatím cca 15000kč na 100kkm a za to budu mít čistý motor, v tu chvíli i pružnější a nebudu řešit zakarbonovaný vnitřek motoru a problémy s tím spojené. Paliva BA98 zatím neobsahují ethanol.
test BA98+
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 10 říj 2016, 17:20
od petrnty
Výborné články, jen me to utvrdilo, že Vervu 100 budu brát trvale. Díky za ně. Dnes se již symbol senzorů neobjevil tak snad OK.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 16 říj 2016, 16:21
od Rubber
S tymto mam aj ja problem ako sa ochladilo....mam 110kw ....rano startujrm prevazne az na 3x ....pricom prvykrat auto zacne triast a skape, druhykrat ide ale ako na 3 valce trase s nim tak motor vypnem a az na 3 x bezproblemu nastartujem.....samozrejme startujem tak ze necham na budikoch kontrolky zhasnut....mam 180 tis najazdene a aj LPG BRC....auto potom jazdi uplne v pohodr a ked je teple nastartuje na brnk....ale doat ma to serie....premyslal som ci napr neodchadza cidlo teploty chlad kvapaliny....sviecky niesu este stare. Na diagnostike som tiez bol ziadna chyba ani v pamati nebola ulozena cize neviem....a metoda pokus omyl ma moc nelaka
Mam pol nadrze benzinu omv 98 tak skusim to vyjazdit bez pouzitia plynu a uvidim ci moze byt problem s tym plynom, este ma napadla jedna vec ze ked jazdim na lpg tak benzin pouzivam iba na starty cize dlho stoji v nadrzi a moze stracat kvalitu a tym padom motor blbne....neviem uz fakt
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 16 říj 2016, 20:15
od martin72
Kombinace benzín +LPG není sice moje parketa, ale z toho co jsem se dočetl a co je popsáno v tomto vlákně bych začal tím nejednodušším - provoz na benzín dobře aditivovaný a vzal bych auto na výlet. To co popisuješ může mít spojitost s chudší směsí benzínu, otázka je, jestli je to způsobeno špatným nastavení LPG nebo zakarbonováním spalovacího prostoru + sací strana. Oboje způsobí při startu chudou směs. Provozem na benzín by se měly přepsat adaptabilní data jednotky a mělo by dojít k zlepšení, zároveň by započal čistící efekt při provozu na benzín.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 17 říj 2016, 08:49
od murino
Na 99% špatně seřízený plyn.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 18 říj 2016, 16:02
od little_boy
U LPG je skoro jistota, ze je spatne serizena LPG jednotka. Lidem vetsinou nedochazi, ze motor porad ridi benzinova ECU a LPG pak zpusobi chybne adaptace. Chce to diagnostiku a overit long fuel trim parametr zda je kolem 0. Staci unaveny ventil v LPG reduktoru, rozhodi se tlaky LPG a carymaryfuk, nejde startovat na benzin.
Nebo to muze byt zase blbost s benzinem, u LPG je zradny, ze nadrz benzinu vydrzi klidne pul roku a to uz neni dobre.
Nemyslim, ze bude problem s karbonovanim, precejen se to kazdy start chvilku omyva benzinem a LPG moc sazi nedela.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 19 říj 2016, 06:47
od martin72
Také si myslím, že hlavní příčina bude v nastavení LPG. Kvalita paliva (možná přidávat VIF, motorkáři ho rádi používají do mašin při zimním uskladnění) a případný karbon to maximálně jenom zhorší.
Obecně myšleno: Co se týká tvorby karbonu v sacím traktu, tak hlavní příčinou je přisávání olejových par z odvětrání skříně a olej prolínající skrz vodítka ventilů, pomyslný hřebíček tomu dodá systém s EGR ventilem (pokud jím je motor osazen).
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 24 říj 2016, 11:28
od rou31
Takze som spat, problem pokracuje, najnovsie to uz robi skoro kazde rano. Nove sviecky, nove cievky. Myslel som si ze je to benzinom, tankujem stale shell vpower. Takze som vyajzdil celu nadrz, a natankoval vcera 100 oktanov tiez shell. Dnes rano auto nastartovalo na 3 pokus. Vcera som s nim nabehal cca 200km. Ten start mi pride ale nejaky cudny. Skusim zajtra rano spravit video. Zacne tocit a motor vyzera ako keby sa dusil pri starte. Proste ako keby nechcelo odpalit zmes co je vo valci. Ked dlhsie tocim tak sa chyti, ale je to cele nejake cudne. Neviem co uz mam robit. Motor urcite neumyvam.