Stránka 2 z 12

Re: HELP - Vybíjení autobaterie

Napsal: 10 lis 2006, 16:07
od Patrik
rook píše: Punto je sporting MkII r.v. 2001...
Myslim, že to bude baterkou. To jsou typické příznaky. Klekne znenadání. Já mám MkII 1.2 16V rv 2000, a měnil jsem ji loni. Místo té 40Ah jsem dal Akumu (tedy Fiamm) 44Ah a spokojenost.
Akorát se divím, že tam máš nějakou neznačkovou (Magnet ?). Z prvovýroby se dává většinou nějaká značka (třeba já měl Bannerku).

Re: HELP - Vybíjení autobaterie

Napsal: 10 lis 2006, 16:44
od rook
Patrik píše:
rook píše: Punto je sporting MkII r.v. 2001...
Myslim, že to bude baterkou. To jsou typické příznaky. Klekne znenadání. Já mám MkII 1.2 16V rv 2000, a měnil jsem ji loni. Místo té 40Ah jsem dal Akumu (tedy Fiamm) 44Ah a spokojenost.
Akorát se divím, že tam máš nějakou neznačkovou (Magnet ?). Z prvovýroby se dává většinou nějaká značka (třeba já měl Bannerku).
Nene, tu MAGNET mi dali v autodilech, ze prej je v tabulkach pro punto, takze rikas novou baterku? Ani nemam zkouset jestli to dobre dobiji?

Re: HELP - Vybíjení autobaterie

Napsal: 13 lis 2006, 08:01
od marmor
Patrik píše:
rook píše: Punto je sporting MkII r.v. 2001...
Myslim, že to bude baterkou. To jsou typické příznaky. Klekne znenadání. Já mám MkII 1.2 16V rv 2000, a měnil jsem ji loni. Místo té 40Ah jsem dal Akumu (tedy Fiamm) 44Ah a spokojenost.
Akorát se divím, že tam máš nějakou neznačkovou (Magnet ?). Z prvovýroby se dává většinou nějaká značka (třeba já měl Bannerku).
Tak páni a máme tu ďaľšieho pacienta s podobnými príznakmi akurát, že som presvedčený, že to baterkou nie je. Poraďte, ak mal niekto podobné trable, čo s tým???? Mám MKII r.v.01, 1.2 ELX
Začal som to sledovať už začiatkom jesene. Baterka úplne nabitá (Varta 44Ah) a po týždni až dvoch nemôžem naštartovať. Tak som si požičal fungel novú (Akuma 40Ah) a ani nie po týždni som nemohol naštartovať opäť. Nechal som zasvietene svetlá a štartoval som. Svetlá svietili no motor nešiel pretočiť. Tak som pozeral štartér ale ten vyzerá, že je OK. Potom som vybral baterku dal ju na nabíjačku a bola na 80% nabitá. Tak som ju zobral naspäť do auta a čuduj sa svete naštartovalo.
Nemožem tomu uveriť, može to byť napr. v kľúči - nejaké kódy v prepojení s riadiacou jednotkou? Ako tomu prísť na koreň? Poraďte nebaví ma ráno behať do roboty. Dik.

Napsal: 13 lis 2006, 09:24
od muWme
tak poznatky odeme.. mam ho ted v servisu a minuly tyden mi tam davali novou baterku.. (nevim jakou) nicmene kdyz mi to chteli v patek vracet tak se jim nezdal odber a naprazdno to bere 0,5A (ma to zrat ta 0,05) tak zacali hrabat v elektrice, topeni, central, radio nic.. nakonec prisli na spatne smotanej kabel u vyfuku se spalila nejaka izolace a nevim co presne.. ten opravili a uz bere 0,3A ale porad tam neco je.. takze pod tim lezej dale..

Re: HELP - Vybíjení autobaterie

Napsal: 13 lis 2006, 11:17
od lacin
marmor píše:
Patrik píše:
rook píše: Punto je sporting MkII r.v. 2001...
Myslim, že to bude baterkou. To jsou typické příznaky. Klekne znenadání. Já mám MkII 1.2 16V rv 2000, a měnil jsem ji loni. Místo té 40Ah jsem dal Akumu (tedy Fiamm) 44Ah a spokojenost.
Akorát se divím, že tam máš nějakou neznačkovou (Magnet ?). Z prvovýroby se dává většinou nějaká značka (třeba já měl Bannerku).
Tak páni a máme tu ďaľšieho pacienta s podobnými príznakmi akurát, že som presvedčený, že to baterkou nie je. Poraďte, ak mal niekto podobné trable, čo s tým???? Mám MKII r.v.01, 1.2 ELX
Začal som to sledovať už začiatkom jesene. Baterka úplne nabitá (Varta 44Ah) a po týždni až dvoch nemôžem naštartovať. Tak som si požičal fungel novú (Akuma 40Ah) a ani nie po týždni som nemohol naštartovať opäť. Nechal som zasvietene svetlá a štartoval som. Svetlá svietili no motor nešiel pretočiť. Tak som pozeral štartér ale ten vyzerá, že je OK. Potom som vybral baterku dal ju na nabíjačku a bola na 80% nabitá. Tak som ju zobral naspäť do auta a čuduj sa svete naštartovalo.
Nemožem tomu uveriť, može to byť napr. v kľúči - nejaké kódy v prepojení s riadiacou jednotkou? Ako tomu prísť na koreň? Poraďte nebaví ma ráno behať do roboty. Dik.
Podivej se na alternator. Jestli neni prasklej, prip. pridrenej. To uz sem taky resil - priznaky byly stejny.

Napsal: 13 lis 2006, 11:49
od muWme
tak me ted volal servisak ze objevili tu pravou zavadu...
muj problem je v ridici jednotce AIRBAGU... odpojili jednotku a misto 0,5A to naprazdno bere 0,01A... odvezl jednotku primo do fiatu ze se daj za par stovek opravit.. (mozna) novou za 10.000,- bych teda nekupoval...

treba tato info nekomu pomuze...

Re: HELP - Vybíjení autobaterie

Napsal: 13 lis 2006, 16:59
od Patrik
marmor píše:
Patrik píše:
rook píše: Punto je sporting MkII r.v. 2001...
Myslim, že to bude baterkou. To jsou typické příznaky. Klekne znenadání. Já mám MkII 1.2 16V rv 2000, a měnil jsem ji loni. Místo té 40Ah jsem dal Akumu (tedy Fiamm) 44Ah a spokojenost.
Akorát se divím, že tam máš nějakou neznačkovou (Magnet ?). Z prvovýroby se dává většinou nějaká značka (třeba já měl Bannerku).
Tak páni a máme tu ďaľšieho pacienta s podobnými príznakmi akurát, že som presvedčený, že to baterkou nie je. Poraďte, ak mal niekto podobné trable, čo s tým???? Mám MKII r.v.01, 1.2 ELX
Začal som to sledovať už začiatkom jesene. Baterka úplne nabitá (Varta 44Ah) a po týždni až dvoch nemôžem naštartovať. Tak som si požičal fungel novú (Akuma 40Ah) a ani nie po týždni som nemohol naštartovať opäť. Nechal som zasvietene svetlá a štartoval som. Svetlá svietili no motor nešiel pretočiť. Tak som pozeral štartér ale ten vyzerá, že je OK. Potom som vybral baterku dal ju na nabíjačku a bola na 80% nabitá. Tak som ju zobral naspäť do auta a čuduj sa svete naštartovalo.
Nemožem tomu uveriť, može to byť napr. v kľúči - nejaké kódy v prepojení s riadiacou jednotkou? Ako tomu prísť na koreň? Poraďte nebaví ma ráno behať do roboty. Dik.
No s největší pravděpodobností je špatný startér. Zkontroluj uhlíky a funkci elektromagnetického spínače startéru. Při pokusu o start v něm musí cvakat (vysunutí pastorku ozubení). Až když je pastorek vysunutý, uzavře se hlavní elektrický obvod a motor starteru se roztočí. Starter je obecně relativně poruchová věc. Ale často pomůže jej rozebrat a pořádně pročistit v benzinu, namazat a jede dalších 10 let bez námitek.

Každopádně nemáš problém s baterkou. To by ti musely ty světla pohasnout během startování.

Napiš co to dělá:
- cvaká aspoň nebo vůbec nic ?
- má aspoň nějakou snahu točit ?

Co se týče toho tvého zprovoznění, mohlo to být proto, že jsi trošičku pootočil starterem. Někdy pomůže, když se snažíš zařadit různé rychlostní stupně. Starter se trošičku pootočí, dostane kontakt a rozběhne se.

Napsal: 14 lis 2006, 07:27
od marmor
Ďakujem za rady pozriem to a dám hneď vedieť

Napsal: 14 lis 2006, 16:29
od 5-ko
Tak teraz som podobné riešil na Stile. Počkáš na inicializáciu všetkého, otočíš kľúč, tartér cvakne ako prasa a neštartuje. Keď bol vonku javil sa ako dobrý... Pastorok vysúvalo... Po vymontovaní cievky a napojení na šťavu sa to pekne ukázalo. Dal som jej šťavu a kotvu nedokázalo pritiahnuť ani na prázdno, natož ešte s tou pružinou čo ju vracia naspäť... Cievka na Stilo okolo 4 tis., takže hľadáme vraky a pod. Je to jednorazovka... A potom dám vedieť... OKY?

Napsal: 15 lis 2006, 08:07
od marmor
Patrik: Včera večer sme to zase kompletne merali. Dobijacie napätie je 14V. Kostra je v poriadku, nezdá sa žeby to bolo prekostrené. Tak to bude musieť byť len tým štartérom. Štartér cvaká no ako píše 5-ko neštartuje. Akoby sa dostal do nejakého mŕtveho bodu. Budem musieť ten štartér vybrať. Len tá dostupnosť. Je úplne vzadu za motorom zdola to asi nepôde takže prplačka ako ....
50x naštartuješ a potom raz a nepohneš sa. Zaujímava je v mojom prípade súvislosť, že sa to začne viacej prejavovať, keď vonku mrzne. Auto stojí stale vonku no a tu pod Tatrami si toho tepla veľa neužije. Čím to môže byť?
5-ko: Díky za radu v mojom prípade ako to tu takto čítam bude asi ten istý problém - cievka. Štartér bol už predtým kontrolovaný v servise ale keď vidím teraz jeho dostupnosť mám vážne obavy či ho vôbec mali vybratý.
Každopádne daj vedieť. Akurát zvažujem, či sa neoplatí ho rovno vymeniť za nový, keď mám len za cievku vyhodiť 4litre. Neviete niekto ako idú ceny?

Napsal: 15 lis 2006, 15:47
od 5-ko
No tak to rátaj, že nový štartér bude kur*vsky drahý... preto som tam robkal len cievku... Ale ešte to hotové neni, dám ti vedieť potom...

Napsal: 15 lis 2006, 16:54
od Patrik
marmor píše:Patrik: Včera večer sme to zase kompletne merali. Dobijacie napätie je 14V. Kostra je v poriadku, nezdá sa žeby to bolo prekostrené. Tak to bude musieť byť len tým štartérom. Štartér cvaká no ako píše 5-ko neštartuje. Akoby sa dostal do nejakého mŕtveho bodu. Budem musieť ten štartér vybrať. Len tá dostupnosť. Je úplne vzadu za motorom zdola to asi nepôde takže prplačka ako ....
50x naštartuješ a potom raz a nepohneš sa. Zaujímava je v mojom prípade súvislosť, že sa to začne viacej prejavovať, keď vonku mrzne. Auto stojí stale vonku no a tu pod Tatrami si toho tepla veľa neužije. Čím to môže byť?
5-ko: Díky za radu v mojom prípade ako to tu takto čítam bude asi ten istý problém - cievka. Štartér bol už predtým kontrolovaný v servise ale keď vidím teraz jeho dostupnosť mám vážne obavy či ho vôbec mali vybratý.
Každopádne daj vedieť. Akurát zvažujem, či sa neoplatí ho rovno vymeniť za nový, keď mám len za cievku vyhodiť 4litre. Neviete niekto ako idú ceny?
Ceny sú vysoké. To ti možem povedať. Ale já to v tvém případě vidím docela pozitivně. Jak jsem již naznačil, měl jsem kdysi podobný problém. Na Unu Turbu i.e., když jsem jej jako ojeté koupil. Úplně přesně to, co píšeš. Sundal jsem jej, pročistil, promazal, a pak mi fungoval k naprosté spokojenosti dalších 9 let, než jsem si pořídil Punto.
V zimě se ti to zhoršuje ze dvou důvodů - jednak baterka obecně s klesající teplotou slábne, jednak tuk, kterým je alternátor promazaný také tuhne. Je to trošku drbačka to sundat z motoru, ale to už je tak u auta vždy, mimo výměny žárovek, kapalin a filtrů ... Myslím, že si s tím poradíš a věřím, že ti to pak pošlape. :wink:

Napsal: 15 lis 2006, 16:59
od Patrik
Marmorovi:
Jo a jinak klasiký postup svědomitého automechanika - vše umýt v technickém benzínu, poctivě, nechat okapat a oschnout a pak to namazat nějakým dobrým tukem (ne olejem). Jestli máš nějakou prastarou vazelínu, tak taky ne. Prostě moderní mazací tuk (bývá čirý). Elektrické části zakonzervovat Kontoxem, případně jemná hejblátka, kam by se tuk nedostal, prostříknout silikonovým olejem.

Napsal: 15 lis 2006, 17:12
od feldino
Toto som riesil na Une, vybral vycistil a slapal dalej ako hodinky

Napsal: 16 lis 2006, 15:03
od rook
rook píše:
Kaufik píše:Změř si odběr při vypnutých zařízeních. Opravdu pečlivě zkontroluj jestli ti nic v autě nesvítí třeba i to světýlko v kufru, nebo jestli zprávně zavíráš dveře.
- potom změř odběr s odpojeným rádiem (vypoj ho uplně z konektoru)
když to bude mít pořád +/- stejný odběr tak to bude jinde,
pokud máš alarm tak zkusit odpojit ten a provézt znovu měření.
Samozřemně je druhá věc to dobíjení.
Ahoj, to samozrejme zkusim. A chci se jenom zeptat, to dobijeni by se nepoznalo tim, ze by svitila kontrolka baterky? A jak muzu zkontrolovat to dobijeni? To musim nekam odvezt, co? Mam rad svoje Punto, ale tyhle zavady me nejak unavujou...
No, tak jsem auto dostal ze servisu a mam spatny alternator. Cena pry kolem 8000, netusite, kde se da sehnat nejaky levnejsi "jety", ale funkcni?