Stránka 2 z 3

Re:

Napsal: 29 kvě 2016, 11:28
od heretic
mr.brain píše:Plní se přes kontrolní otvor.
Áno, ale kde sa nachádza?

Napsal: 29 kvě 2016, 11:49
od mr.brain
Viz foto v jednom z mých postů.

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 29 kvě 2016, 12:29
od heretic
foto som videl ale to je iná prevodovka

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 29 kvě 2016, 14:37
od Vitaml
Jinak nevíte, kolik toho tam vlastně dáte, musí to být po hranu kontrolního otvoru.
A chce do 10 mm hadičku s trychtýřem.

Napsal: 29 kvě 2016, 20:47
od mr.brain
Co tam je za převodovku? To není C514? Tam je M32? (zpátečka se řadí dopředu)

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 29 kvě 2016, 23:14
od heretic
Mne sa radi do zadu 5 kvalt

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 01 čer 2016, 15:53
od LibeXs
Vitaml píše:Jinak nevíte, kolik toho tam vlastně dáte.
1.8 litru píšou... trochu z té 2-litrovky zbyde

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 02 čer 2016, 17:06
od Turok
Díky mrknu na to a snad ty dva šrouby najdu. Mám totiž 6kvalt a zpátečku řadím na pozici 6 (dozadu).


Jak často jste kdo měnil olej? Po kolika letech?


Ještě jeden dotaz, taky vám prosakuje olej z hřídele převodovky viz. obrazek?? Máme doma dvě brava a obě mají průsak, dle mechanika fiatu je to normální, že přes guferko prosakuje... jestli to tak měli dizajneři už od novoty tak to potěš koště..

Napsal: 02 čer 2016, 18:29
od mr.brain
Měnil jsem ho při 50 000 km a 8 letech. Při ceně Tutely se to celkem vyplatí a nic tím zkazit nejde.

Jo,taky prosakuje zezadu převodovky :) A ten mechanik to, bohužel, řekl přesně...ten úbytek je ale tak malý (jednotky ml), že ta výměna do 10 let je úplně akorát.

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 04 čer 2016, 14:48
od LibeXs
Já to měnil při 150 000 km. ale já tu tuhost řešil už několikrát, ani výměna oleje mi nepomohla... ani lanovody namazat nepomohly. až vyměnit pružiny, které vrajejí tu šajtru zpátky do N polohy. Už byly unavené/opotřebované. Takže když se to po cca 20 km zahřálo, šlo mi špatně řadit. Hlavně ze 4 na 3. Teď to skáče jak nové :)
PS: Ják vám jde řadit zpátečka (šestka dozadu)? Mě docela špatně...

Napsal: 04 čer 2016, 20:00
od mr.brain
Někdy musím na dvakrát spojku, ale jinak to jde normálně...

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 10 kvě 2017, 19:01
od misan18
Povedlo se nekomu kompletne vyresit problem s tezkym razenim?

Ja jsem vymenil olej v prevodovce, lanovody, to pomohlo hodně, spojka je taky relativne nova, delana asi pred 30tis. km... Prakticky vsechny kvalty mi jde davat vpohode az na dvojku. Kdyz je auto studeny, tak tam skoro nejde, kdyz ji tam nacpu rychle, tak se ozve takove tiche zapiskani. Po ohrati auta uz jde i dvojka radit celkem dobre (porad ale hur nez ostatni rychlosti).

Nenapada nekoho na co se mam podivat?

Edit. : je to na 1.6JTD 88W 2011

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 10 kvě 2017, 19:13
od Vitaml
Řekl bych, že neůplně správný olej, synchrony jsou příliž mazané hlavně za studena. Fiatí převodovky jsou na to citlivé. Může to být problém novějšího oleje.

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 07 pro 2017, 19:23
od misan18
Olej tam je jaký má být, tzn. pro 1.6jtd 88w je to Tutela Technyx.

V servisu mi tvrdí, že to je synchron, mě to ale pořád nezdá, je možný že je synchron načatý ale nevysvětluje to, že v létě to jde úplně vpohodě, a v zimě i když mrzne, tak to jde špatně jen do té doby než se převodovka zahřeje...

Jinak kvalty na jedničku i na dvojku jdou špatně řadit i při vypnutém motoru. (jak nahoru, tak podřazování...)
Nemůže to být kulisa nebo silentblok převodovky?

Zrovna se mi nechce nechávat kuchat převodku a měnit synchron, když by to nemusel být on...

Auto jinak jede super, ale tohle mi jeho používání v zimě dost znepříjemňuje.

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Napsal: 07 pro 2017, 19:57
od martin72
Pokud ti jde řadit špatně jednička s dvojkou, tak bych se podíval, jestli správně dojíždí kulisa, kdyby bylo lanko volnější nedostaneš šaltrem kulisu do správné polohy. Co se týká horšího řazení dvojky při studeném oleji, tak je to synchron. Studený olej je hustší a sjetý synchron má problém proříznout olejový film (zjednodušeně řečeno).