Stránka 2 z 2

Re: jak vyndat alternator?

Napsal: 29 lis 2015, 11:58
od elvis.jarous
Diodový můstek jsem proměřil na nastavení měřáku na diodu s tím, že když dám multimetr pólama na altik opačně tak vokáže asi 0,9, opačně nic neprojde.
Tranzistor na regulátoru na pískák nepískne mezi sebou žádný pár kontaktů. A když multimetr nastavim na diodu tak mi dva kontakty spolu ukazují 0,6V ale jen v jednom směru.ten jeden se sousedem na opačné straně taky.
regulátor stojí celej 1200,-
má to cenu kupovat, když asi i volnoběžka je zadřená?
neznačkovej altik stojí 2700,- novej s volnoběžkou....
to je dilema :twisted:

Re: jak vyndat alternator?

Napsal: 29 lis 2015, 12:33
od rossi
podle toho co píšeš tak ten reg. i můstek budou dobrý.Ta volnoběžka nevim jestli na to může mít vliv,nemám ju,ale jestli je zadřená ,tak
jestli potřebuješ jezdit
tak bych tam dal novej altik ta cena neni tak hrozná. Ten starý bych pomalu opravoval nebo dal na repas.
Měl jsem něco podobnýho,ale mě stál alt. 4.5k,a dvakrát.Nejprve mě ho odrovnal klempíř když vaříl el.obloukem a neodpojil altík.A podruhý
se prodřelo vinutí o větrák chlazení.

Re: jak vyndat alternator?

Napsal: 29 lis 2015, 12:49
od elvis.jarous
no, píše se někde, že díky zadřené volnoběžce se může utrhnout rotor od hřídele(přestane být průchozí), což mi u dýzlu s těžkým setrvákem připadá jako blbost.Neřeknu kdyby ten setrvák byl odvrtanej, odlehčenej a motor dokázal padat z otáček jako moje motorka :mrgreen: to asi nehrozí.
No, co by ještě mohlo bejt v pytli?Uhlíky a sběrné kroužky jsou nové. Vinutí statoru na kostru není šlehlé.Diody se tváří OK. Babo raď.
Ještě ono taky ten regulátor je sice polovodič jako dioda,ale má 4 poly. Z nichž mezi sebou reauguí jen tři.To asi není směrodatné, ne?Někde jsem četl že se to musí proměřovat a napájet specifickým zdrojem či co, takže teoreticky vadu regulátoru nelze tedy vyloučit...
souhlasíš?
No nezbyde než koupit altik.Srát se s tím nebudu, manželka už prudí....
opraváři to nedám, nebotť není přímo specialista na nalternátory.... a za darmo se mi v tom hrabat nebude, že....

Re: jak vyndat alternator?

Napsal: 29 lis 2015, 13:43
od rossi
určitě dát 1200 za reg.a ono to v něm nebude,tak je lepší novej altik,sice jednou tolik ale
maš jistotu že to pojede.

Re: jak vyndat alternator?

Napsal: 02 pro 2015, 07:32
od elvis.jarous
Odborník alalyzoval závadu regulátor, tj 1200,- a za celkovou opravu + prej ložisko je třeba vyměnit...... 2500,-
Novej polskej altik 2667,-
Jasná volba.
dále zjištěno, že na vrakáči maj 1ks a chtěj za něj 3000,-

Re: jak vyndat alternator?

Napsal: 04 pro 2015, 08:24
od elvis.jarous
Alternátor nový poland zabudován. Je to od Interstarter.akorát má 3 výstupy. 1x směr aku a dva menší. Jeden s těch menších nepoužii. Ale který?
Na jednom je napsáno D+, ten použii?Kdo ví? U altiku nebylo žádný chéma.... A je to altik asi pro 20 různejch modelů...
dal jsem to na D+.
Zřejmě jsem při zákroku porychtoval nějaký věcičky kolem motoru, páč mi hlásí chybu EGR, dále mi to hlásí chybu napětí baterie, ts šla vymazat, dále chyba brzdového pedálu, šla vymazat.EGR zůstává.A chyba otáčkoměru-nechápu.....vše se jinak chová správně. Takže až se oteplí, jdu podocvakat konektory....
EDIT: PC hlásí EGR spojení.
Nalézám volný konektor, mažu chyby a jezdím.