Stránka 2 z 3
Re: Problém se starty - OPĚT
Napsal: 16 zář 2015, 16:56
od jurá
tak mě napadlo,zkus chviličku podržet klíček než čerpadlo natlačí benzín ,zvlášt když jezdíš na plyn .mě se dříve chovala felicie ůplně stejně
Re: Problém se starty - OPĚT
Napsal: 16 zář 2015, 17:06
od PeNik
to dělám standardně a dokonce už mám natrénovánu i tu délku "tlakování". Je to skoro automatické.
ještě před tím, než natankuji novou várku benzínu, tak zkouším poslední 2 km před domovem dojíždět na benzín. zatím jsem dojel 1x, tak ještě je brzy na soudy.
Re: Problém se starty
Napsal: 20 říj 2015, 19:02
od Manny
Pokračování mé anabáze: od půlky srpna, kdy se problém opět projevil to do teď bylo neúnosné. Auto de facto nešlo nastartovat normálně. Buď hned chcíplo, nebo jedině držet pod plynem 2 - 3 vteřiny, než se palubní elektronika hodila do normálu. Dal jsem konzultaci u autoelektrikáře, kterýmu jsem to chtěl svěřit. Ten zmínil imobilizer a baterku. A ač je baterka stará dva nebo tři roky(už nevim), a výroba prý EU, přesto značka no name, tak jsem jí hodil na nabíječku a řádně dotloukl. A ejhle,auto už třetí den startuje úplně normálně. Došlo mi to dost pozdě, ale Panda vozí paničku do práce řádově 5 km tam a 5 km zpět, z čehož mi vyplývá, že se baterie nemá šanci řádně dobít. Tak asi pro to ty problémy.
Mám pravdu?
Re: Problém se starty
Napsal: 20 říj 2015, 19:09
od PeNik
Myslím, že nemáš. Já mám ve svém autě baterii od května úplně novou (do té doby původní 6 let stará) a přes léto to byl masakr (někdy až na počtvrté). jezdím poměrně dlouhé trasy, takže nabití baterie nebyl problém (asi i proto vydržela ta původní tak dlouho a do výměny jsem nesledoval žádné problémy, jen testeru se ta baterie nelíbila). Nyní brnknu a jedu. Auto je jak za mlada. U mě to na 100% souvisí s teplotami.
Re: Problém se starty
Napsal: 23 říj 2015, 09:17
od Manny
Když já si nějak neumím spočítat, kolik energie vycucne z baterky jedno nastartování a kolik energie se do baterky vrátí dobíjením za trasu 5 km???
Re: Problém se starty
Napsal: 23 říj 2015, 09:22
od PeNik
To asi nedokáže nikdo, protože bude záležet i na stylu jízdy. Alternátor nedává konstantní napětí, ale pracuje v rozmezí až 14,5 V. Od toho se bude odvíjet i nabíjení. Navíc bude záležet i na tom, jak dlouho auto stálo i předtím. Baterie se vybíjí, i když se jen tak válí v autě (byť teoreticky bez spotřeby = ale to je minimum oproti startům)
Re: Problém se starty
Napsal: 23 říj 2015, 09:45
od rossi
ujetím 5km se ti do bat. nevrátí ani 50% toho co vycucneš startováním.
zvláště když ta bat. není nová , je chladno ,a altík nedobíjí max.
Re: Problém se starty
Napsal: 24 říj 2015, 18:34
od Manny
A v tom asi bude jádro problému. Panda je druhé auto v rodině. Vlastně až na malé vyjímky jezdí denně do práce těch 5 km, městem - tedy zastavování, rozjíždění (žádná plynulá svižná jízda kdy by se řádně dobíjelo)svítí, hraje rádio. A tak energie z baterky nenápadně ubývá a ubývá až nastane onen můj problém. Mimochodem, zatím to celý týden šlape jako hodinky a popojíždí se ještě více než obvykle. Tak uvidíme, jak dlouho to bude baterce trvat než ... I když cca za měsíc se stěhujeme, tak bude jezdit cca 12 km trasy a většinu cesty plynule mezi obcemi.
Re: Problém se starty
Napsal: 20 lis 2015, 15:01
od tomass
Pánové jen taková analogie protože mám Seičo.
Jezdím pondělí až pátek do práce taky 5 km tam a 5 km zpátky. Pořád na hlavní světla ve dne, po tmě. Na semaforech vypínám hlavní na parkovačky a když se rozjíždím zapínám potkávací. Nestojím na brzdě, když to není nutné a zatahuju na světlech ručku. Ventilátor na okno nechám běžet jen když je to nutné a pokud to je možné, na semaforech vypínám a zapnu zase až se rozjedu. Mám baterku se kterou jsem to před 4 lety koupil. Nabíjel jsem ji první rok někdy v zimě, pak už ne. Na dobití jí to stále stačilo během jízdy. Napětí po víkendu na baterce 12,6 - 12,7 Voltů. Startuje normálně. Až jí klesne kapacita, bude točit pomalu, nebo nenastartuju tak dám novou. Je tam modrá Varta. V druhým autě mám Varta Silver a ta je daleko lepší, ale do Seiča prostě Silver nedělají v potřebném rozměru.
Služební Felda jezdí jen o něco málo delší trasy asi tak 15 km s přestávkou a taky jí to stačí, ale bez vypínání světel - tam je automatika po nastartování, že se rozsvítí. A kolega nevypíná celou zimu ventilátor na okna, tak stačí dobít baterku 1x za zimu v největších mrazech, jinak to dlouhodobě zvládá taky.
Takže při normálním ježdění a ohleduplně k baterce se dobije a stačí to i za těch 5 km, pokud se vyjede 20x v měsíci. Pokud to nestačí na nabití, je někde problém. Minimálně v tom, že vybíjí baterku třeba paměť od rádia, nebo imobilizer. Pak je nutné dobíjet tenhle odběr, který je jaksi navíc.
Re: Problém se starty
Napsal: 02 kvě 2016, 19:35
od PeNik
tak můj problém se starty se vyvrbil hnusně, že mě startování na 3x už ani nevadí. Odešlo mi nejspíše palivové čerpadlo a nyní ani nenastartuji. Zítra odtah do servisu
Re: Problém se starty
Napsal: 08 čer 2016, 22:02
od Manny
Já byl nucen v zimě koupit pořádnou baterku (Varta Dynamic - tuším) se startovacím proudem skoro 400 Ampěr a od tý doby je svatej pokoj.
Re: Problém se starty
Napsal: 08 čer 2016, 23:47
od Vitaml
Já měl taky podobné problémy a i s novou baterií Bosch Silver, kterou jsem vyreklamoval,
teď tam mám nějakou německou kalciovku a hlavně jsem si upravil regulátor v altíku, dával mi totiž jen 13,8 V, teď 14,2 V.
Teď už 3/4 roku bez problémů, nebylo potřeba nabíjet.
Taky jezdím krátké trasy, jednou za týden 60 km, světla nabíjení neovlivňují, spíš posilovač, naměřil jsem tam špičky až 60 A. Zkuste ho sledovat diagnostikou.
Re: Problém se starty
Napsal: 15 srp 2016, 11:59
od PeNik
Tak u mě to nakonec dopadlo tak, že umřelo čerpadlo (to už jsem tu psal). Opraveno. A nyní to má další vývoj. Auto během jízdy ztrácelo výkon a to tak, že to vůbec nejelo. Začalo to výměnou zapalovací cívky2 (napovídala diagnostika), to nepomohlo. Tak pak došlo k výměně kabeláže od řídící jednotky a kupodivu jsem dnes po dlouhatánské době nastartoval hned na poprvé a zatím auto si výkon drží (za 50 km ani jednou jej neztratilo, jinak to byl masakr vůbec někam dojet). Tak snad bud mít na nějaký čas zase pokoj. Ťuk, ťuk, ťuk na dřevo.
Re: Problém se starty
Napsal: 26 zář 2018, 09:08
od TAU
Cagos chlapaci, jsem na tom uplne stejne.
V zimne zadny problem, ale v lete kdyz sviti slunicko po zahrati nejsem schopen nastartovat na cuknuti, vzdy motor 5-10s toci, pak naskoci a vse je OK.
Stav se zhorsoval, pred dvema lety problem jeden krat za mesic, dnes jedenkrat za pet startu.
Nyni po 122 tis. km jsem vypozoroval ze jakmile je auto zahrate, stoji na slunci, tak po cca 30min lze velmi tezko nastartovat.
Bohuzel nikomu se problem nepovedlo odstranit, byl jsem cca pred 14dni na STK kterou jsem neprosel,
byl jsem upozornen na problem se starty.
A tak jsem se do reseni problemu pustil sam, bohuzel zatim stale neuspesne.
Objednal jsem pet cidel (druhovyroba), ktere jsem postupne vymenoval.
Bez jakekoli zmeny. Vymenil jsem cidlo teploty a tlaku vzduchu v sani, cidlo vacky a cidlo vybrace motoru.
Kdyz jsem vymenil cidlo polohy klikove hridele tak jsem nenastartoval a tudiz vratil puvodni cidlo no nevim jestli je nutne cidlo kalibrovat diagnostikou a nebo bylo cidlo vadne.
Paradoxne stoupla spotreba o cc 1l. Vcera jsem vratil vsechny cidla zpet.
Z vrakoviste jsem si privezl vrchni dil “karburatoru” v nem je senzor polohy klapky vzduchu a jakasi vaha vzduchu, resp. automaticky sitic. Bohuzel take bez zmeny.
Jedine cidlo ktere jsem zatim netestoval je cidlo teploty chladici kapaliny, ktere by mohlo byt zdrojem problemu, alespon to tady pisete, ale rafika na palubce se chova korektne a teplotu ukazuje bez jedineho problemu.
Baterie vymenena, ozivena, je to BOSH s vyssim proudem startu, take nic.
Zbyva jen to cidlo teploty.
Nevim jak overit tlak benzinoveho cerpadla a kde vycisti benzinovy filtr, vi nekdo?
Dekuji.
Re: Problém se starty
Napsal: 26 zář 2018, 09:50
od Vitaml
Teplotu chladící kapaliny si zkontroluj diagnostikou, tam to uvidíš přesněji.
Tlak paliva je důležitý, mám na to tlakoměr, ten se našroubuje na lištu vstřikovačů, je tam na to ventil.
Palivový filtr je ü čerpadla v nádrži, je dost velký (asi jak olejový filtr), není potřeba se o něj starat.
Kdyby jsi měl nízký tlak paliva (já měl taky), je potřeba vyměnit celé čerpadlo.