Řekl bych, že ne. Tedy ještě jsem s tím nejel tak daleko, abych si toho všiml. Nicméně číňani to mají dělané universálně. Prostě bouchají jeden typ rádia a na tom mění akorát přední panel s čudlíky.
Vzadu mají tedy rádia pro různé značky auta stejné výstupy. Pro daný model auta pak dají kabel (redukci) na konkrétní vozidlo a tam je ještě odbočka na krabičku pro can-bus.
Myslel jsem si, že ji nebudu muset použít, protože nemám ovládání na volantě, ale chyba - bez té krabičky rádio vůbec nespustím.
Takže jí tam mám a díky tomu i samotné rádio signalizuje otevřené dveře od auta. A naopak do PP v autě se přenáší informace o naladěné FM stanici apod. Takže naježděné kilometry (trip A/B), spotřeby... fungují pořád na tom malém displeji v palubní desce.
Zatím jsem ještě neprocházel všechno, povětšinu jsem testoval v garáži a nechtěl vybít baterku, ale co jsem zatím zhodnotil:
- montážní návod chybí úplně. Manuál k obsluze je v angličtině s kopou gramatických chyb, ale nečekal jsem nic výrazně lepšího
- displej svítí pěkně (možná až moc, uvidíme v noci), dá se čudlíkem ihned vypnout. V menu se pak dá nastavit jeho jas pro "den" anebo "noc". Řídí se to však rozsvícenými potkávacími světly (takže to si taky rádio nějak samo zjišťuje přes can bus), takže s celeročním svícením postrádá smysl. Dotyková vrstva taky OK (mám tam ještě ochrannou fólii), myslel jsem, že to bude rezistivní a bude to horší, ale ona možná bude ta dotyková vrstva kapacitní.
- grafické rozhraní je navrženo střídmě a přehledně. Konečně to vypadá k světu a nejsou tam zbytečně malé ovládací prvky jako u starších typů čínských rádií. Někdo u toho konečně přemýšlel. Je to celkem novinka, na webu prodejce je ještě starší GUI, oni sami mi do mailu posílali informaci o tom, že výrobce uživatelské rozhraní měnil. Abych nezapomněl, reakce rádia jsou rychlé, žádné lagy a čekání.
- když je připojený konektor na rear-in (couvací kamera), tak i když kamera není v napájení, automaticky se při zařazení zpátečky přepíná výstup na kameru. Hudba se v tu ránu ztlumí. Kameru mám připojenou do rádia jen cinch kabelem přes video vstup. Rádio tedy získává informaci o zařazení zpátečky někde z bodycomputeru auta. Sice jsou na rádiu i nějaké další kabely pro napájení kamery a zpátečku, ale to není potřeba využít, asi dané univerzálností výroby (viz výše).
- zvuk - nečekal jsem nic extra a o to více jsem byl překvapen. Fakticky to hraje lépe než tovární Visteon rádio a já prodejci nechtěl věřit. Ano, nebude to žádné hifi, mně šlo spíše o funkce. S vylepšením zvuku jsem popravdě nepočítal. Je tam pak ještě k dispozici ekvalizér a pohodlné nastavení balance mezi pravé/levé a přední/zadní repro. U rádia funguje RDS, s tím měli číňané problém v minulosti, asi to tam není standard.
- USB pro 3G - nezapojoval jsem, v menu jsem si nevšiml nějaké ikony pro internetový prohlížeč. Možná po zapojení modemu se tam objeví, kdyby chtěl někdo vyzkoušet, tak jedině proti zapůjčení vidliček na vytahování rádia
Ty já nemám, proto jsem si původní rádio nechal vycvaknout ve fiatu a teď tam mám už zacvaklé to nové
- USB - zapojil jsem do kastlíku, po připojení flashky to projde obsah a pak rozdělí na hudbu/fotky/video a ty se dají přehrávat. Nezkoušel jsem podrobně, ale na to se těším.
- Ipod - vzadu je ještě konektor pro kabel na připojení k ipodu. Není ale obsahem balení, musel by se objednat. Mně to nevadí, ipod nemám.
- Bluetooth - tady jsem byl mile překvapen. Telefon (android) spárován okamžitě, lze do rádia stáhnout kompletní telefonní seznam. Rovnou lze také přehrávat hudbu z telefonu - zmáčknu play na rádiu, v telefonu se pustí hudební přehrávač a přehrává skladby do autorádia.
- cd přehrává, dvd ani video jsem nezkoušel
Ještě tam existuje funkce "sw měniče CD". Což funguje tak, že oblíbené CD rádio samo ripne a převede na SD kartu. Umí jich ale tuším jen 6, spíš funkce pro někoho, kdo má v autě klasická CD, nechce se mu je pořád přehazovat a zároveň si je dosud nepřevedl do nějakého komprimovaného formátu.
- GPS - krom standardní desky v rádiu, která obsluhuje všechny funkce výše, je tam druhý "počítač" s WinCE 6, ten má vlastní zdířku na SD, tak je to u podobných rádií z Číny zvykem.
Předpokládal jsem tedy, že stejně jako u podobných čínských navigací si budu moci vybrat navigační SW (iGO, Tomtom, Sygic) dle chuti.
EDIT Nakonec se podařilo (takový tip, needitujte sys.txt v mobilu, já si do garáže nenosil počítač a upravoval konfigurační soubory v textovém editoru na mobilu, jenže ouha - jiné konce řádků byl asi ten hlavní problém, proč mi to nejelo), rozchodil jsem iGO 8.3.4, iGO Primo 1.2, iGO Primo 2.0 a nakonec i verzi 2.4 co mi původně nešla. Zatím jen v rychlosti v garáži, ale na velkém LCD je to prima.
Anténu ke GPS jsem vedl k pravému sloupku dveří a ukryl ji mezi karoserii a plastové obložení na pravé straně kastlíku, které jsem stejně sundával kvůli vedení kabelu pro kameru. Tady na tom obrázku je ta škvíra vidět nahoře uprostřed
http://xvinm102.rajce.idnes.cz/2014-07_ ... ny/#08.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Anténa je tak těsně pod sloupkem předního okna, drží tam na magnet (lze samozřejmě i přilepit oboustrannou páskou). A signál i v garáži, kde předtím vůbec nebyl, je podle gps vynikající.