Hej cele zadne svetlo von.Ked stojis na brzde tak blika alebo svieti smerovka?Ale myslim ze to bude kostraBracho90 píše:Caute prosim vas stala sa mi taka vec ze mi signalizuje pri brzdeny vypalenu ziarovku a ked stojim na brzde tak blika smerovka.na co sa mam pozriet? A este otazocka prosim vas ked menim ziarovku tak musim vybrat ceele zadne svetlo von? dakujem
vymena ziarovky
Moderátor: peta.smolik
Re: vymena ziarovky
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
- Reklama
Re: vymena ziarovky
blika,ale teraz som sa pytal znameho ze ked tam menil svetlo zadne,lebo bolo praskune,tak tam nechal aj ziarovky povodne,tak asi preto zajtra to prehodim spet,ten plast so ziarovkami.
Re: vymena ziarovky
Ahoj, prosím o pomoc odešla mi levá žárovka, která je umístěna za nádobkou za odstřikovačem. Prosím o radu jak ji nejjednodušeji vytýhnu. Předem děkuji za pomoc.
... ::: Live is game ::: ...
Fiat Bravo ICE 1,4 16V 95k
Fiat Bravo ICE 1,4 16V 95k
Re: vymena ziarovky
Naštěstí mám malou ruku, tak jsem neměl problém, ale tohle taliánci zase nedořešili Kovový zobák je ale stejný jako na druhé straně.Petr82 píše:Ahoj, prosím o pomoc odešla mi levá žárovka, která je umístěna za nádobkou za odstřikovačem. Prosím o radu jak ji nejjednodušeji vytýhnu. Předem děkuji za pomoc.
Fiat Bravo 2007 1,9 88kW
Re: vymena ziarovky
Třeba mají taky malý ruce, tak to neřešili.
Jinak si povolím a povytáhnu o pár cm světlo.
Jinak si povolím a povytáhnu o pár cm světlo.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Darth.W
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 265
- Registrován: 28 dub 2011, 11:04
- Bydliště: Kysucke N. Mesto, SVK
Re: vymena ziarovky
no vytiahni ten oddelitelny kus nadrzky na ostrekovac a potom uz treba len troska sikovnosti
[color=#FF0000]http://www.youtube.com/waderlord29[/color]
Fiat Tipo sedan 1.4 70 kW Italia Extra
Fiat Tipo sedan 1.4 70 kW Italia Extra
Re: vymena ziarovky
Vytáhni tu horní část nádobky, vycvakneš kus plastu z držáku (je v ose za světlometem) a pak musíš tu "trubku" vytáhnout z těsnění co je nahoře na nádobce (je třeba to vzít trochu větší silou).
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: vymena ziarovky
Můj způsob - nejprve opláchnout od špíny celé hrdlo nádobky ostřikovače světlometů (aby se pak špína po vytažení horní části nádobky nedostala do spodní části a neucpala hadičky nebo trysky). Pak nakapeš trochu Jaru po celém obvodu místa, kde je zastrčena horní část do spodní a do místa, kde je zacvaknuté hrdlo ve fixované poloze. Mírným páčením pak nejprve vycvakneš hrdlo ze zarážky a dalším páčením vytáhneš celé hrdlo z nádobky - je na ní někde i těsnicí guma. Uvolní se místo na výměnu žárovky (většinou H1), tu vyměníš, opláchneš pod tekoucí vodou vytažené hrdlo nádobky (kvůli zbytkům špíny), opět použiješ Jar a obráceným postupem vrátíš hrdlo do spodní části nádobky ostřikovače. Zkrátka, je třeba co nejvíce zmenšit tření při zasunování (možná to znáš z intimních chvil), olej je nevhodný, Jar je omyvatelný a kluzký a voda není jeho nepřítel. Pomohla ti má rada?Vitaml píše:Třeba mají taky malý ruce, tak to neřešili.
Jinak si povolím a povytáhnu o pár cm světlo.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Re: vymena ziarovky
stala se mi taky taková anomálie, že osvětlení teploty (červená/modrá), nastavení ofuku a intenzity mě nesvítí celá levá půlka panelu. Nedávno se ale rozsvítila, párkrát jsem po tom poťukal a chytlo se to na chvíli, ale teď už to zase nejde ani po poťukání prstem.... v čem může být krpa, když ty žárovečky svítí? kontakty? pojistky? jak nejjednodušeji to opravit, abych nemusel demontovat půl auta a oddělávat rádio (je tam údajně velmi špatný přístup). Díky za každou užitečnou radu.
Re: vymena ziarovky
nevyhnes sa rozoberaniu... treba vymenit ziarovku, a ked to budes mat rozobrete vymen rovno obidve... vzdy ked som vymenil iba jednu tak po mesiaci odisla aj druha...
Re: vymena ziarovky
Žárovky jsou tam dvě - 1,2W/12V patice T1. A teď jak to vyměnit (dělal jsem to akorát včera).
Sundat koženku kolem řadící páky. Pod rádiem jsou dva plastové kryty - jeden do oblouku (ten vyloupnout jako první) a jeden rovný (ten vypáčit jako druhý; pro páčení jsem si pořídil sadu plastového nářadí na interiéry aut, cca 400 Kč z Aukra).
Potom povolit šroubky co drží zapalovač (jsou 4 - dva jsou chycené do toho karbonového obložení a dva do panelu topení). Odpojit konektor a taky vyndat.
Nakonec povolit 7 šroubů (všechno to zatím jsou Torxy T25) co drží to karbonové obložení kolem řadící páky a panelu topení. Až tohle všechno sundáš, můžeš povolit další 4 T25 šrouby, které drží panel topení, takže s ním budeš moct hýbat.
A teď máš dvě možnosti - pod panelem topení je taková plastová příčka, která je přinýtovaná - buď jí teda odvrtat a pak můžeš vyndat celý panel topení.
Anebo (a to jsem dělal já, protože jsem toho už měl dost) vzít menší kleště s delšími čelistmi a chytit ty dva kablíky co vedou do patice se žárovkou a tu vytáhnout celou ven (patici) z toho panelu topení. Patice jsou tam logicky dvě - jedna je horizontálně (ta je mezi ovladačem ventilátoru a nastavením prouděním vzduchu) a druhá je vertikálně mezi ovladačem ventilátoru a směšovačem teplý/studený vzduch.
Patice jsou šedivé, žárovky jsou tam jen nasunuté (jako W5W třeba na parkovačkách nebo osvětlení RZ případně v kufru). Zpětná montáž (když jsi to vytáhl kleštěma) je trochu složitější, ale zezadu se tam dá strčit ruka a podepřít patici tak, aby jsi na to zeshora mohl zatlačit a zapadlo to tam.
Pár fotek je uděláno i na fiatforum.com (viz odkaz http://www.fiatforum.com/bravo-guides/3 ... panel.html). Tam je popsaná ještě třetí možnost, kdy to celé rozebreč, pak sundáš ten kryt na panelu topení s táhneš z něj ty ovládací kolečka a vyměníš žárovky zepředu. Já to takhle zkoušel taky, ale pak jsem rezignoval a prostě jsem to vytáhnul zezadu.
Sundat koženku kolem řadící páky. Pod rádiem jsou dva plastové kryty - jeden do oblouku (ten vyloupnout jako první) a jeden rovný (ten vypáčit jako druhý; pro páčení jsem si pořídil sadu plastového nářadí na interiéry aut, cca 400 Kč z Aukra).
Potom povolit šroubky co drží zapalovač (jsou 4 - dva jsou chycené do toho karbonového obložení a dva do panelu topení). Odpojit konektor a taky vyndat.
Nakonec povolit 7 šroubů (všechno to zatím jsou Torxy T25) co drží to karbonové obložení kolem řadící páky a panelu topení. Až tohle všechno sundáš, můžeš povolit další 4 T25 šrouby, které drží panel topení, takže s ním budeš moct hýbat.
A teď máš dvě možnosti - pod panelem topení je taková plastová příčka, která je přinýtovaná - buď jí teda odvrtat a pak můžeš vyndat celý panel topení.
Anebo (a to jsem dělal já, protože jsem toho už měl dost) vzít menší kleště s delšími čelistmi a chytit ty dva kablíky co vedou do patice se žárovkou a tu vytáhnout celou ven (patici) z toho panelu topení. Patice jsou tam logicky dvě - jedna je horizontálně (ta je mezi ovladačem ventilátoru a nastavením prouděním vzduchu) a druhá je vertikálně mezi ovladačem ventilátoru a směšovačem teplý/studený vzduch.
Patice jsou šedivé, žárovky jsou tam jen nasunuté (jako W5W třeba na parkovačkách nebo osvětlení RZ případně v kufru). Zpětná montáž (když jsi to vytáhl kleštěma) je trochu složitější, ale zezadu se tam dá strčit ruka a podepřít patici tak, aby jsi na to zeshora mohl zatlačit a zapadlo to tam.
Pár fotek je uděláno i na fiatforum.com (viz odkaz http://www.fiatforum.com/bravo-guides/3 ... panel.html). Tam je popsaná ještě třetí možnost, kdy to celé rozebreč, pak sundáš ten kryt na panelu topení s táhneš z něj ty ovládací kolečka a vyměníš žárovky zepředu. Já to takhle zkoušel taky, ale pak jsem rezignoval a prostě jsem to vytáhnul zezadu.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: vymena ziarovky
Díky za návod, pustil jsem se do toho a vypadalo to opravdu hrozivě! Jen jsem se dal tou cestou, že jsem to nedělal kleštěma, ale cele odšroubovat ven... Při vytahování koleček na volení ofuku a teploty mi nešlo prostřední vytáhnout, nakonec jsem zlomil to plex.sklo, co je jako výlisek. Ale to se slepilo a ničemi to nevadí... Investice do dvou žároveček byla 16 kč, ale 4 hodiny práce a kopec nervů. Nehledě na to , že mi jedna žárovka zapadla do černé díry pod šajtru, odkud není úniku, takže zpátky do autokelly pro novou
Ale nyní vše v pořádku, krásně svítí a doufám, že budu mít zase na dlouhou dobu pokoj!
Ale nyní vše v pořádku, krásně svítí a doufám, že budu mít zase na dlouhou dobu pokoj!
Re: vymena ziarovky
začala mi svietiť kontrolka vypálenia žiarovky, dispej tiež vypisoval aj ktorá strana, tak som dal dolu zadne svetlo. V návode to vyzerá že to bude brnkačka, tu už to bolo spomínané že treba motúz prevliecť okolo svetla a rázne trhnút, Sňad na štvrtí krát sa mi to parilo, treba stat pri svetle aby nezostalo visieť na káblovom zväzku. Použite žiarovky su 2x P21/5W a jedna R10W smerovka. Ta P21/5W je len jedna zapojená ako brzdové svetlo, a to vonkajšia, inak tie 5w sú ako obrysovky zapojené.
- Přílohy
-
- Výstupky tiež zasúvajúce sa do držiaku na karoserii
- zad.svetlo2.jpg (179.26 KiB) Zobrazeno 4900 x
-
- Výstupky na svetle ktoré sa zasúvajú do karosérie
- zad.svetlo1.jpg (183.48 KiB) Zobrazeno 4900 x
-
- tie čierne body sú gumové vložky do ktorých sú zasunuté výstupky zo svetla
- zad.svetlo.jpg (84.5 KiB) Zobrazeno 4900 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"