Re: Údržba Punta
Napsal: 13 říj 2012, 00:49
Jen aby řeč nestála - Punto jsem kupoval před asi pěti lety za velice lidovou cenu se servisní knížkou a hrstí faktur od provedených oprav. Moc jsem jim nevěnoval pozornost, protože bylo na první pohled poznat, že se majitelka nechávala odrbávat od místního mechanika: "Jó, paninko, tůto bude drahý, tovite, Fiaty sou laciný, akorát pak ty vopravy... nechtěla byste rači tůto šáde, udělal bych vám cenu, je po důchodcovi, co s ní jezdil akorát vo víkendech na chalupu... todle neni rozbitej nárazník, to sou normální vůle...".
Takže ihned po koupi při 150 t. km: kotouče, desky, bubny, čelisti, prasátka, trubky dozadu. Na jaře pak ramena+tlumiče, přední i zadní. Loni výměna uložení zadní nápravy, odrbání podlahy na kov a zátěr antikorozní barvou. Letos odešel dodatečně montovaný čínský centrál, na jehož opravu jsem se zatím vyprdl. Nepočítám běžnou údržbu (olej, filtry, gumičky do stěračů aj.) ani "customizing" (mlhovky).
Sečteno a podtrženo, moje Punto má najeto 220 t. km, je v něm pořád původní spojka, dávno se zaplatilo a dnes mě nestojí víc než roční pojistku a projetý benzin. Na fuchtle ani votuzery dojem nedělá, ale to je mi putna.
Takže ihned po koupi při 150 t. km: kotouče, desky, bubny, čelisti, prasátka, trubky dozadu. Na jaře pak ramena+tlumiče, přední i zadní. Loni výměna uložení zadní nápravy, odrbání podlahy na kov a zátěr antikorozní barvou. Letos odešel dodatečně montovaný čínský centrál, na jehož opravu jsem se zatím vyprdl. Nepočítám běžnou údržbu (olej, filtry, gumičky do stěračů aj.) ani "customizing" (mlhovky).
Sečteno a podtrženo, moje Punto má najeto 220 t. km, je v něm pořád původní spojka, dávno se zaplatilo a dnes mě nestojí víc než roční pojistku a projetý benzin. Na fuchtle ani votuzery dojem nedělá, ale to je mi putna.