Stránka 2 z 3
Re: Přestavba na E85
Napsal: 01 čer 2012, 07:07
od jean
Páni, potom dajte vedieť, ako si s tým poradili gumové a plastové časti motora. Pokusy na košickej univerzite moc dobre nedopadli.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 01 čer 2012, 10:26
od laco88
peta.smolik píše:No kamráde to není zlý... Kdesi sem viděl reklamu na ten směšovač a cenu kolem 5tis = 200euro a proto mně to tak nějak ani nezajímalo ale 85euro zní o dost lépe ale spíš mám strach co by tohle palivo udělalo s mým Puntem s najetýma 200tis.km ale jak píšeš že oni už to pumpaři stejně míchají aniž bychom o tom věděli a takže naše motory už na to jezděj. Příště zkusím začít opatrně míchat...
Zdarec, chci se jenom zeptat. Skoušel jsi tedy míchat natural s 85??? By me taky zajímalo jak se Špunta zachová z touhle smesí bez úprav a jestli to ma skutečne nejakej čistíci účinek?
Nemám s tím žádnou skušenost na Fiatech ale známej má Megane I 1.4 a docela si to pochvaloval, nekdy delal pomer 1:1 a taky i čistej 85. Na spotřebe si nic nevšimnul, výkon se mu zázračne kapanék zvýšil i když nevím zda to je možné a hluk motora o poznaní nižší. Ale to je francouz bez úprav. Co na to Punto?
Re: Přestavba na E85
Napsal: 02 čer 2012, 11:54
od Jezdec
Tak jsem to nalil do špuntíka 1:2 a v pohodě. Řekl bych že se mi auti sklidnilo, jen si to neumí nějak spočítat palubák. Myslím spotřebově. Ale ono si to sedne. Se startem žádný problém, živější se mi to zdá a uvydíme tu spotřebu. Zatím po ujetí 450 km spokojenost, ale jak jsem psal kamarád se 106-kou pažoutem a matisem po dvou letech spokojenost. Jen říkal horší starty v zimě, musel déle držet starter. Ale letošní mrazy daly zabrat i normálu, že? Tak se mívejte a pište
, budu psát i já
Re: Přestavba na E85
Napsal: 02 čer 2012, 12:53
od laco88
Ale motor bez prestavby na to neni stavenej, nebojíš se o hadičky a tesneni v takovém pomeru? Ja to chci skusit kuli tomu čisticimu efektu, se četl že to motor hezky vyčisti. Ale chci to jenom na leto, v zime bych to nechcel asi kuli startum.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 03 čer 2012, 11:20
od Jezdec
Nebojím, kdo se bojí sere v síni. Jak jsem psal, kamarád na to už jezdí druhý rok co to u nás na pumpě mají a pohoda. Do benzínu ti to stejně přidávají, jen ne v takovém poměru. A na benzince měli leták že je to už ošetřeno i na zimu aby jsi nastartoval bez problémů. Kolega s práce na to jezdí v pohodě, má megana ale říkal že mu trvaly 2 nádrže než si to zvyklo. Dává to ale pořád v poměru 1:2. Kamarád 1:1. Jezdí na to čím dál víc lidí, aspoň u nás jak jsem si všiml na benzině jak tankují třeba přede mnou. Tak uvydíme
Re: Přestavba na E85
Napsal: 03 čer 2012, 12:42
od Jezdec
FAQ: Často kladené otázky aneb někde jsem něco zaslechl... je to pravda?
Nemůže Ethanol nějak motoru uškodit?
NE. Přesně naopak. Ethanol hoří chladněji než benzín a díky tomu vlastně zvyšuje životnost motoru. Proto části motoru jako ventily, písty, hlava a jíné jsou vystaveny nižšímu teplotnímu namáhání, méně se rozehřívají, a díky tomu tvoří méně karbonu a usazenin. Ethanol má také čistící schopnosti a proto části jako trysky, pumpa, vedení jsou udržovány stále v čistém stavu
Je Ethanol korozivní?
Ne, Ethanol není korozivní. Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
Může mi prorezavět nádrž?
Ne, a pokud, rozhodně to nebude mít nic společného s Ethanolem – ten ji maximálně vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Palivové nádrže v dnešní době jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.
Může mi Ethanol zničit těsnění a hadičky?
Ne. Tedy pokud nemáte veterána s korkovým těsněním. Přesto u vozu které byli vyráběny v 70.tých letech min. století se doporučuje prohlédnout celé palivové vedení. U vozidel z 90.tých let již příliš nebezpečí nehrozí. V té době se již používali hadičky ze silikonu, gumy a neoprénu.
Bude mi to startovat i v zimě?
Ano, bude, nicméně v závislosti na kvalitě paliva – Ethanol, stejně jako třeba nafta, se dodává v letní a zimní variantě. Pokud tedy natankujete v zimě letní směs, může se vám stát že motor chytne tzv. až napodruhé. Vlastnost Ethanolu je taková, že se rozhoří až v trochu teplém válci a ideálně v kruté zimě nechte po nastartování motor krátce zahřát. Díky naší přídavné řídící jednotce si navíc nastavíte přepínačem Léto/Zima optimální nastavení, pro studené starty v zimě.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 03 čer 2012, 12:44
od Jezdec
Ještě pokud chceš investovat
Neplaťte zbytečně drahý Natural95/98. Švedsko je dobrým příkladem proč neplatit zbytečně navíc a zároveň jezdit ekologicky, levněji a ještě s větším výkonem!
Ceník úprav motoru na palivo Bio Ethanol E85
- 3/4 válcový motor : 6 290 Kč ( + 1800 Kč montáž )
- 5/6 válcový motor : 8 290 Kč ( + 2200 Kč montáž )
- 8 válcový motor : 12 290 Kč ( + 3200 Kč montáž )
Záruka na řídící jednotku je poskytována v délce 5ti let.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 03 čer 2012, 12:45
od Jezdec
Já to nechám tak jak to je, dnes jsem to i vrznul do sonátky ať si holka zvyká
, ještě píšou že se může spotřeba zvíšit ale hlavně u průchodných tedy sportovních filtrů, což mi nehrozí
Re: Přestavba na E85
Napsal: 03 čer 2012, 15:59
od laco88
Tak dam tedy na tvoji radu a skusim do taky nalejt do sve nadrže a uvidime co to udela...snad to drobeček prežije a aspon tak trochu se vzpamatuje. Na leto mi to bude stačit, aspon v lete tak trochu ušetrim si myslim a doufam v to.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 03 čer 2012, 21:05
od jean
Jezdec, "voda se rozpustí v etanolu" - pane na nebi, kde si takú pipovinu našiel? Rád by som videl chemickú rovnicu toho rozpúšťania
Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
Re: Přestavba na E85
Napsal: 04 čer 2012, 20:19
od Jezdec
jean píše:Jezdec, "voda se rozpustí v etanolu" - pane na nebi, kde si takú pipovinu našiel? Rád by som videl chemickú rovnicu toho rozpúšťania
Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
http://www.bioe85.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady si něco přečti a když dáš na seznamu e85 najdeš tam toho víc, hledej, čti a potom povídej. Vodu nerospustí ale váže na sebe
. Možná u vás je to jinak
Re: Přestavba na E85
Napsal: 05 čer 2012, 18:51
od Tomas-Oaza
ted sem o vikendu mluvil se znamym a lije to do mareji v pomeru jednou tankuje E a jednou B a pry v pohode
Re: Přestavba na E85
Napsal: 05 čer 2012, 19:11
od Jezdec
Kamarád dává 1:2 do megana už druhý rok a dnes jsme se bavily o spotřebě, říkal první 3 nádrže vyšší a teď je to +-3dcl na 100km. Mě v sonátě v pohodě a to dávám 1:1 a kyblíku taky. Uvydíme co bude dál
Re: Přestavba na E85
Napsal: 11 čer 2012, 06:51
od jean
Jezdec, to, že to rozpúšťa vodu, si sem napísal ty. Dať sem príspevok o vlastnostiach niečoho a vedieť o tom prd, je dosť povážlivé. Každopádne, kto to do motora chce, ten si to tam naleje. Mne stačí tých 5%, ktoré tam mám vďaka únii.
Re: Přestavba na E85
Napsal: 11 čer 2012, 20:16
od Jezdec
jean píše:Jezdec, to, že to rozpúšťa vodu, si sem napísal ty. Dať sem príspevok o vlastnostiach niečoho a vedieť o tom prd, je dosť povážlivé. Každopádne, kto to do motora chce, ten si to tam naleje. Mne stačí tých 5%, ktoré tam mám vďaka únii.
Já jsem to jen stáhl ze stránek a vložil. Když to tam nechceš tak se tady neser do diskuze, dávej si co chceš. Je vydět že jsi dost sečtělí tak bys mohl vědět, že každý může mít svůj názor i otázky. Je spoustu jiných témat kde se můžeš rozvíjet