Přestavba na E85

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

jean
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 10 lis 2010, 20:09

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od jean »

Páni, potom dajte vedieť, ako si s tým poradili gumové a plastové časti motora. Pokusy na košickej univerzite moc dobre nedopadli.
Reklama
 

Uživatelský avatar
laco88
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 29 dub 2012, 18:33
Bydliště: Praha-východ

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od laco88 »

peta.smolik píše:No kamráde to není zlý... Kdesi sem viděl reklamu na ten směšovač a cenu kolem 5tis = 200euro a proto mně to tak nějak ani nezajímalo ale 85euro zní o dost lépe ale spíš mám strach co by tohle palivo udělalo s mým Puntem s najetýma 200tis.km ale jak píšeš že oni už to pumpaři stejně míchají aniž bychom o tom věděli a takže naše motory už na to jezděj. Příště zkusím začít opatrně míchat...
Zdarec, chci se jenom zeptat. Skoušel jsi tedy míchat natural s 85??? By me taky zajímalo jak se Špunta zachová z touhle smesí bez úprav a jestli to ma skutečne nejakej čistíci účinek?

Nemám s tím žádnou skušenost na Fiatech ale známej má Megane I 1.4 a docela si to pochvaloval, nekdy delal pomer 1:1 a taky i čistej 85. Na spotřebe si nic nevšimnul, výkon se mu zázračne kapanék zvýšil i když nevím zda to je možné a hluk motora o poznaní nižší. Ale to je francouz bez úprav. Co na to Punto?
http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

Tak jsem to nalil do špuntíka 1:2 a v pohodě. Řekl bych že se mi auti sklidnilo, jen si to neumí nějak spočítat palubák. Myslím spotřebově. Ale ono si to sedne. Se startem žádný problém, živější se mi to zdá a uvydíme tu spotřebu. Zatím po ujetí 450 km spokojenost, ale jak jsem psal kamarád se 106-kou pažoutem a matisem po dvou letech spokojenost. Jen říkal horší starty v zimě, musel déle držet starter. Ale letošní mrazy daly zabrat i normálu, že? Tak se mívejte a pište :lol:, budu psát i já :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
laco88
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 29 dub 2012, 18:33
Bydliště: Praha-východ

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od laco88 »

Ale motor bez prestavby na to neni stavenej, nebojíš se o hadičky a tesneni v takovém pomeru? Ja to chci skusit kuli tomu čisticimu efektu, se četl že to motor hezky vyčisti. Ale chci to jenom na leto, v zime bych to nechcel asi kuli startum.
http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

Nebojím, kdo se bojí sere v síni. Jak jsem psal, kamarád na to už jezdí druhý rok co to u nás na pumpě mají a pohoda. Do benzínu ti to stejně přidávají, jen ne v takovém poměru. A na benzince měli leták že je to už ošetřeno i na zimu aby jsi nastartoval bez problémů. Kolega s práce na to jezdí v pohodě, má megana ale říkal že mu trvaly 2 nádrže než si to zvyklo. Dává to ale pořád v poměru 1:2. Kamarád 1:1. Jezdí na to čím dál víc lidí, aspoň u nás jak jsem si všiml na benzině jak tankují třeba přede mnou. Tak uvydíme :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

FAQ: Často kladené otázky aneb někde jsem něco zaslechl... je to pravda?


Nemůže Ethanol nějak motoru uškodit?
NE. Přesně naopak. Ethanol hoří chladněji než benzín a díky tomu vlastně zvyšuje životnost motoru. Proto části motoru jako ventily, písty, hlava a jíné jsou vystaveny nižšímu teplotnímu namáhání, méně se rozehřívají, a díky tomu tvoří méně karbonu a usazenin. Ethanol má také čistící schopnosti a proto části jako trysky, pumpa, vedení jsou udržovány stále v čistém stavu
Je Ethanol korozivní?
Ne, Ethanol není korozivní. Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
Může mi prorezavět nádrž?
Ne, a pokud, rozhodně to nebude mít nic společného s Ethanolem – ten ji maximálně vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Palivové nádrže v dnešní době jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.
Může mi Ethanol zničit těsnění a hadičky?
Ne. Tedy pokud nemáte veterána s korkovým těsněním. Přesto u vozu které byli vyráběny v 70.tých letech min. století se doporučuje prohlédnout celé palivové vedení. U vozidel z 90.tých let již příliš nebezpečí nehrozí. V té době se již používali hadičky ze silikonu, gumy a neoprénu.
Bude mi to startovat i v zimě?
Ano, bude, nicméně v závislosti na kvalitě paliva – Ethanol, stejně jako třeba nafta, se dodává v letní a zimní variantě. Pokud tedy natankujete v zimě letní směs, může se vám stát že motor chytne tzv. až napodruhé. Vlastnost Ethanolu je taková, že se rozhoří až v trochu teplém válci a ideálně v kruté zimě nechte po nastartování motor krátce zahřát. Díky naší přídavné řídící jednotce si navíc nastavíte přepínačem Léto/Zima optimální nastavení, pro studené starty v zimě.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

Ještě pokud chceš investovat
Neplaťte zbytečně drahý Natural95/98. Švedsko je dobrým příkladem proč neplatit zbytečně navíc a zároveň jezdit ekologicky, levněji a ještě s větším výkonem!



Ceník úprav motoru na palivo Bio Ethanol E85


- 3/4 válcový motor : 6 290 Kč ( + 1800 Kč montáž )

- 5/6 válcový motor : 8 290 Kč ( + 2200 Kč montáž )

- 8 válcový motor : 12 290 Kč ( + 3200 Kč montáž )

Záruka na řídící jednotku je poskytována v délce 5ti let.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

Já to nechám tak jak to je, dnes jsem to i vrznul do sonátky ať si holka zvyká :wink:, ještě píšou že se může spotřeba zvíšit ale hlavně u průchodných tedy sportovních filtrů, což mi nehrozí :lol:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
laco88
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 29 dub 2012, 18:33
Bydliště: Praha-východ

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od laco88 »

Tak dam tedy na tvoji radu a skusim do taky nalejt do sve nadrže a uvidime co to udela...snad to drobeček prežije a aspon tak trochu se vzpamatuje. Na leto mi to bude stačit, aspon v lete tak trochu ušetrim si myslim a doufam v to.
http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
jean
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 10 lis 2010, 20:09

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od jean »

Jezdec, "voda se rozpustí v etanolu" - pane na nebi, kde si takú pipovinu našiel? Rád by som videl chemickú rovnicu toho rozpúšťania :lol: Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

jean píše:Jezdec, "voda se rozpustí v etanolu" - pane na nebi, kde si takú pipovinu našiel? Rád by som videl chemickú rovnicu toho rozpúšťania :lol: Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
http://www.bioe85.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tady si něco přečti a když dáš na seznamu e85 najdeš tam toho víc, hledej, čti a potom povídej. Vodu nerospustí ale váže na sebe :wink: . Možná u vás je to jinak :mrgreen:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 281
Registrován: 01 dub 2006, 22:04
Bydliště: Nikol-City 608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Tomas-Oaza »

ted sem o vikendu mluvil se znamym a lije to do mareji v pomeru jednou tankuje E a jednou B a pry v pohode
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros

www.lanciaklub.cz
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

Kamarád dává 1:2 do megana už druhý rok a dnes jsme se bavily o spotřebě, říkal první 3 nádrže vyšší a teď je to +-3dcl na 100km. Mě v sonátě v pohodě a to dávám 1:1 a kyblíku taky. Uvydíme co bude dál
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
jean
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 10 lis 2010, 20:09

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od jean »

Jezdec, to, že to rozpúšťa vodu, si sem napísal ty. Dať sem príspevok o vlastnostiach niečoho a vedieť o tom prd, je dosť povážlivé. Každopádne, kto to do motora chce, ten si to tam naleje. Mne stačí tých 5%, ktoré tam mám vďaka únii.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Přestavba na E85

Příspěvek od Jezdec »

jean píše:Jezdec, to, že to rozpúšťa vodu, si sem napísal ty. Dať sem príspevok o vlastnostiach niečoho a vedieť o tom prd, je dosť povážlivé. Každopádne, kto to do motora chce, ten si to tam naleje. Mne stačí tých 5%, ktoré tam mám vďaka únii.
Já jsem to jen stáhl ze stránek a vložil. Když to tam nechceš tak se tady neser do diskuze, dávej si co chceš. Je vydět že jsi dost sečtělí tak bys mohl vědět, že každý může mít svůj názor i otázky. Je spoustu jiných témat kde se můžeš rozvíjet :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“