Stránka 2 z 2
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Napsal: 04 bře 2012, 09:04
od xeromax
lenze mi to nikdy nerobilo, aspon nie tak viditelne ako teraz, no nic, skusim dat poriadne nabit baterku a uvidime, ale mam pocit ze nieco s tym bude
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Napsal: 04 bře 2012, 15:23
od Mrcik
xeromax píše:mne pri volnobehu ukazuje na baterke 14,1V, a aj napriek tomu mi stiahne prud aj pri zatvarani okna, ked stlacim oba vypinace naraz je to este horsie, do svetiel ide viditelne menej stavy, a citit aj mierny pokles volnobeznych otacok. Kapacitor ukazuje len 13,5V niekedy ukazoval 14,4 baterka je stara 1/2 roka, 74Ah, motor 1,2 44kW a auto bez najmensich problemov startovalo aj po tyzdnovom stati na 20°C mrazoch, kde mam hladat chybu??
Myslím, že jsem kdesi četl, že by napětí i při zaptutí veškerého příslušenství nemělo klesnout oproti stavu bez zapnutého příslušenství víc jak o 0,5 V. Jestli jsem tuto informaci zkomolil nebo né nevím, tak jako tak pokud ti to dobíjí, neřešil bych to. Spíš bych doporučil tam dát slabčí baterii, zbytečně přetěžuješ altík. Čím silnější baterie, tím větší svévolné vybíjení a tím větší potřeba následné vybití dobíjet....
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Napsal: 04 bře 2012, 17:28
od xeromax
mam 2,3kW basak, silnejsia baterka sa hodi
samovolnim vybijanim trpeli baterky pred 10mi rokmi, dnes tento efekt uz nehrozi, alebo len minimalne, ako som pisal auto chytilo na prvu po tyzdnovom stani na 20 stupnovych mrazoch
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Napsal: 05 bře 2012, 11:01
od hanzs
Já bych taky slabší baterii nedoporučoval - já vidím jako optimál cca o 10 procent kapacitu než je doporučená. Samovybíjení je opravdu u moderních baterií velmi malé. Samozřejmě pokud by to byla nějaká levná noname, tam je možný vše.
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Napsal: 05 bře 2012, 12:44
od xeromax
baterka to urcite nebude, je skoro nova, znackova, a aj dost draha, takze tu z toho vynechame
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Napsal: 12 říj 2012, 17:24
od another
Dnes jsem vyměnil u svého MkI altík.Kus za kus,originál za originál Magneti Marelli.Při měření mi nový ukazuje max. 14,1V na 3000 otáčkách a zapnutých dálkách.Ten starý se myslím dostal těsně pod 13V.V chytré knížce píší 14-15V.Snad to bude OK.