Stránka 2 z 2

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 22 úno 2012, 14:53
od intel_sk
Obrázek
dakujem za postreh....cidlo kupit to je najmenej (je to aj s kablom ?)a ukostrit budik mozes oznacit cervenym kruzkom kde ako na to ???dakujem
to ma ani nenapdalo ze tam nemam cidllo.....pozeral som videa na yotube....kazda pristrojovka mala ukazovak oleja na trojke....ja som bol v tom ze je to ok...a ten pridavok zadnej strane a si tam este aj dva cerne kable z toho na podsvietenie to je naco ?

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 22 úno 2012, 18:03
od PuntoRacer
takze, cidlo vymenene, problem pretrvava...zrejme sa kupi novy pridavny budik a zostava verit, ze chyba je v budiku

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 23 úno 2012, 18:32
od PuntoRacer
Takto vyzera u mna najvyssia poloha, kam sa budik teploty dostane, potom sa otvori termostat a rucicka klesa na 1/4 a tam sa uz ani nepohne

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

PODOTYKAM, ze termostat je novy a takisto aj cidlo budika

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 23 úno 2012, 18:44
od Unnamed
To mi jednou vysplhala do pulky (kolona), ale jinak je ve ctvrtce jako pribita... Nevim jak je na tom termostat, mel bych asi cele auto prekontrolovat. Spotreba za posledni mesic je 8,8l/100km :D :D Ale priznavam ze jsem to ani trochu nesetril :D

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 23 úno 2012, 20:01
od liborko
To je na 99% nepřesným čidlem,přesně řečeno ono vykazuje špatné hodnoty odporu při určité teplotě. Nechce se mi teď hledat v dílenské příručce jaké hodnoty odporu má mít při urč.teplotách, ale při 87-90C prostě ručička budíku musí být přesně uprostřed,což na většině punt tak není.Pokud se někdo z vás vyzná v elektrotechnice tak si může pohrát s rezistory nebo nejlíp s potenciometrem a ohmmetrem a vyzkoušet si ty hodnoty přímo doma na stole na přístrojovce.Ty neorigo čidla které prodávají v autodílech jsou všecky nepřesné( mám jich tu doma min.5kusů a všecky nanic) ,pak není divu že vám to všem ukazuje špatně.

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 23 úno 2012, 20:28
od PuntoRacer
a je nejaky rychly sposob ako zistit skutocnu teplotu motora, ked uz budik ukazuje blud?
totizto...bojim sa, ze nastane to, ze budik sice bude ukazovat ze je vsetko relativne v poriadku, pricom to tak nebude a motor sa prehreje a vsetci vieme co nastane potom, pripadne, kde zohnat take cidlo, ktore bude ked uz nie 100 tak aspon 99 precentne?

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 23 úno 2012, 21:07
od pepaxx
intel SK...

tie dva čierne káble to je signelizácie airbagu ak nemáš tak o nič nejde

no a čo sa týka toho tlaku oleja....tak to musím pozrieť ani neviem kde mám tú schému tka to musím pohladať ale nájdeš to jednoducho...pojdeš po cestách odporu
1 cesta je ukostrenie...to zistíš hned ked pojde aj k ostatným kontrolkam
2 cesta je napájanie na budík stále tiež pojde k viacero kontrólkam
3 bude ten spomínaní ovládací kábel z čidla potom následne pozrieš či je v konektore nejaký kábel alebo či z príslušnej polohy vychádza ak áno tak tam bude predpríprava a nájdeš vpredu konektor a kúpiš čidlo a spojazdnené...

prípad že tam nebude kábel tak ho budeš musieť od predu až k čidlu dotiahnuť

to čidlo nie som si istý či kúpiš.. totižto je to len origo a stojí cca 30€....
ja dokedy som ho zohnal tak som snád optelefonoval všetkých gt-čkárov na slovensku až jeden pán mi ho prednedávnom z čiech predal zo zadretého motora ...

ak by si to nenašiel tak pohladám tú schému ale vážne netuším kde môže byť...v krajnom prípade vyhodím prístrojovku a pozerem na nu zozadu že čo

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 23 úno 2012, 23:52
od Matto
no čo sa týka tej teploty, u mňa to funguje tak, že normálne je ručička tesne pod polovicou a ked sa dostane ručička tesne ku 3/4 zapína sa ventilátor na chladiči, no zo starým čidlom, pred tým ako odišlo, to fungovalo tak, že v normále bola ručička v 1/4 a ventilátor spínal pri polovici, preto ma aj napadlo, že Puntoracer-ov problém bude v tom čidle

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 24 úno 2012, 14:52
od intel_sk
pepaxx píše:intel SK...

tie dva čierne káble to je signelizácie airbagu ak nemáš tak o nič nejde

no a čo sa týka toho tlaku oleja....tak to musím pozrieť ani neviem kde mám tú schému tka to musím pohladať ale nájdeš to jednoducho...pojdeš po cestách odporu
1 cesta je ukostrenie...to zistíš hned ked pojde aj k ostatným kontrolkam
2 cesta je napájanie na budík stále tiež pojde k viacero kontrólkam
3 bude ten spomínaní ovládací kábel z čidla potom následne pozrieš či je v konektore nejaký kábel alebo či z príslušnej polohy vychádza ak áno tak tam bude predpríprava a nájdeš vpredu konektor a kúpiš čidlo a spojazdnené...

prípad že tam nebude kábel tak ho budeš musieť od predu až k čidlu dotiahnuť

to čidlo nie som si istý či kúpiš.. totižto je to len origo a stojí cca 30€....
ja dokedy som ho zohnal tak som snád optelefonoval všetkých gt-čkárov na slovensku až jeden pán mi ho prednedávnom z čiech predal zo zadretého motora ...

ak by si to nenašiel tak pohladám tú schému ale vážne netuším kde môže byť...v krajnom prípade vyhodím prístrojovku a pozerem na nu zozadu že čo
ahoj a este raz dakujem vsetko mam napisane a budem zhanat ten snimac....ak nenajdem tak kaslem na to a dam s5 staru pristrojovku....ked ty si mal problem problem zohnat tak neviem ako to zozeniem ja vobec dalsia investícia....uvidime

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 24 úno 2012, 22:42
od pepaxx
možno ho zoženieš skôr ako ja...v Ke bolo jedno gt na rozpredaj som tam volal ale ten pán chcel nenormálne prachy za hlúposti tuším paul gt ....ja som dal za to moje 10€ čo si mislím že bola výhodná kúpa ale tiež som mal kábel ddopredu natiahnutý asi pol roka a nezapojený...

Re: Budíky MK1 - potřebuju poradit

Napsal: 25 úno 2012, 16:47
od intel_sk
okej toho ako tak nick poznam inac on predava na uz som mu pisal
http://italiancars.org/fiat/diskuze/ind ... sg_group=2" onclick="window.open(this.href);return false;