Stránka 2 z 3
Re: Aditivum do paliva.
Napsal: 29 bře 2006, 12:51
od Miki
KUFI píše:Miki píše:Spotřeba jde cca 0,1-0,3l/100km.
Tak za 1 decilitr na 100 bych taky bral jezdit...
....samozřejmě níže.
Jde Vám o věc nebo o co? Pokud Vás to nezajímá, tak si tam nalejte třeba kerosín. Domnívám se, že píšeme o "věci", "faktu" a nebudem tady prezentovat "češtinářskej diktát" jako ve škole.
A kdo nic nedělá, tak nic nezkazí.
Re: Aditivum do paliva.
Napsal: 29 bře 2006, 17:02
od KUFI
Miki píše:KUFI píše:Miki píše:Spotřeba jde cca 0,1-0,3l/100km.
Tak za 1 decilitr na 100 bych taky bral jezdit...
....samozřejmě níže.
Jde Vám o věc nebo o co? Pokud Vás to nezajímá, tak si tam nalejte třeba kerosín. Domnívám se, že píšeme o "věci", "faktu" a nebudem tady prezentovat "češtinářskej diktát" jako ve škole.
A kdo nic nedělá, tak nic nezkazí.
Jak "níže"? To jakoze jeste za mín nez za ten decilitr?...
Ty spotrebe nerozumim...i kdyby ses seknul o desetinou carku, tak to je furt 1-3l na 100km
Spotřeba nafty a aditiva.
Napsal: 29 bře 2006, 19:23
od Miki
Ještě jednou ke spotřebě (průměrné) za použití aditiva do paliva.
Mnou jmenované trasy jsem se pokoušel projíždět stejným způsobem, konstatním zatížením (dvě osoby + pes=40kg a zavazadla) a při té příležitosti monitorovat a spočítat průměrnou spotřebu na trasách s a bez použití aditiva.
Takže např. trasa č.1 průměrem 4.9l/100km bez použití a s použitím jde o 0,1l až 0,3l níže, tudíž za např. 4,7l/100km nafty s použitím aditiva. Vše je samozřejmě jen orientační, jelikož například povětrnostní podmínky nejsou vždy totožné, silniční provoz atd. atd.
Jde o soukromé měření výpočtem a ne na základě počítadla ve voze.
Závěrem mě prostě vyšlo, že se to vyplatí nejen finačně ale i jízdou. Domnívám se, že zejména v zimním období je to dobrá alternativa i jistého bezpečí, že to někde "zmrzne", i když -30st.C. je opravdu kruté a možná ani aditivum tomu nepomůže. Při takovém marzu nemoho sloužit v raleci s aditivem, prostě jsem to netestoval (raději), ale za -25st.C mohu ručit. Vše je samozřemě ještě odvislé od toho co natankujete za "humus".
Re: Spotřeba nafty a aditiva.
Napsal: 29 bře 2006, 20:33
od KUFI
Miki píše:Takže např. trasa č.1 průměrem 4.9l/100km bez použití a s použitím jde o 0,1l až 0,3l níže, tudíž za např. 4,7l/100km nafty s použitím aditiva.
Tak ted uz tomu konecne rozumim
Ta spotreba je vazne pekna. O tom si muzu s 1,2 16V nechat jenom zdat. Ale nepises kolik to točíš, km/h atd.
Miki píše:dvě osoby + pes=40kg
Tak ted pro zmenu zase covece nerozumim tomudle. To ste vsichni tak podvyziveny ze mate i se psem 40kg?? Jenom muj samotnej pes (bulterier) ma 30kg
OK OK, uz koncim
Napsal: 30 bře 2006, 16:58
od Patrik
KUFI, Miki myslel spotřebu aditiva ...
Re: Spotřeba nafty a aditiva.
Napsal: 30 bře 2006, 17:05
od Patrik
Miki píše:Ještě jednou ke spotřebě (průměrné) za použití aditiva do paliva.
Mnou jmenované trasy jsem se pokoušel projíždět stejným způsobem, konstatním zatížením (dvě osoby + pes=40kg a zavazadla) a při té příležitosti monitorovat a spočítat průměrnou spotřebu na trasách s a bez použití aditiva.
Takže např. trasa č.1 průměrem 4.9l/100km bez použití a s použitím jde o 0,1l až 0,3l níže, tudíž za např. 4,7l/100km nafty s použitím aditiva. Vše je samozřejmě jen orientační, jelikož například povětrnostní podmínky nejsou vždy totožné, silniční provoz atd. atd.
Jde o soukromé měření výpočtem a ne na základě počítadla ve voze.
Závěrem mě prostě vyšlo, že se to vyplatí nejen finačně ale i jízdou. Domnívám se, že zejména v zimním období je to dobrá alternativa i jistého bezpečí, že to někde "zmrzne", i když -30st.C. je opravdu kruté a možná ani aditivum tomu nepomůže. Při takovém marzu nemoho sloužit v raleci s aditivem, prostě jsem to netestoval (raději), ale za -25st.C mohu ručit. Vše je samozřemě ještě odvislé od toho co natankujete za "humus".
No spotřeba teda žádný extrém. Za 5 jezdím úplně v pohodě i mou 1.2 16V (taky reálně měřená spotřeba). Známý má Octavii 1.9 TDI (starší provedení) a jezdí svižně za 4.5 - 5 litrů na trase 60km po silnici I. třídy.
Od 1.3 JTD v Puntu bych čekal 4 i míň... To mě zklamalo.
Napsal: 30 bře 2006, 17:23
od KUFI
Patrik píše:KUFI, Miki myslel spotřebu aditiva ...
To jako 0,1-0,3l aditiva na 100km? Ja to pochopil tak, ze o 0,1-0,3l mu spotreba s pouzitim aditiva klesne...
Napsal: 30 bře 2006, 17:39
od Patrik
Aha, taky jsem to tak z Mikiho dalšího příspěvku pochopil. Miki má takové zajímavé vyjadřování se ... Každopádně byl asi dobrý politik (a není to politik ???
).
Re: Spotřeba nafty a aditiva.
Napsal: 30 bře 2006, 18:30
od Miki
Patrik píše: Od 1.3 JTD v Puntu bych čekal 4 i míň... To mě zklamalo.
Tak to mě nezklamalo. Onu trasu co uvádíte (60km I.tř.) při standardní jízdě pojede Punto tak 3,9 - 4,2l/100km podle toho jak budu spěchat (otáčky 2200-2600) a pojede to bez problémů 100.
Já jsem demonstroval stálé (testovní) trasy, na kterých jsem byl něco schopen posoudit. Ony testované trasy zpravidla jsou prostě dané svým charakterem provozu, style jízdy apod. A to se s tím moc nepárám, nekoukám jestli ušetřím nějaké deci nebo ne. Já jsem jen chtěl posoudit, zda to aditivum má cenu nebo ne.
Každý ať si udělá svůj závěr. Prezentuji zde jen to, co jsem zjistil.
Zkus se zeptat toho známého se zázračnou Octávií, když pojede Mnichov z Prahy za 4hodiny za kolik pojede? Řekneli něco pod 6l/100km, tak alespoň já si myslím své (i tu jsem měl v ruce, sice v kombi, ale to je fuk). Se Stilem jsem to jezdil i za 8,5 - 8,8, ani jsem nemrk a to mělo 6 kvaltů.
Za ten čas tuto vzdálenost a v tom provozu (před Mnichovem samá zácpa a pak to zase jede jak o život a zase stojíš a to několikrát) nemůžeš jet a to ani u nás pod 140. Jinak třeba Hranice jezdím +/-140 a to stále, kopec nekopec, nasadím 3000 ot/min a je vystaráno, pokud to samozřejmě jde s dopravním provozem, zpravidla jezdím tak 3,15 - 3,30hod, motor zase +/- 2900-3100ot/min.
A politik...fuj. Jinak s omlouvám za složité souvětí, ale píšu jak mě jde myšlenka na "jazyk".
A odpověď Kufimu - kolik to točím je patrné z odpovědi výše a k zatížení vozu. Jsem slušně živený 105, taktéž můj boxer a žena je sice subtilnější 58kg. Když to sečtu, tak v průměrné zatížení 250 až 30kg (v létě méně v zimně více). Také svoji roli hraje střešní nosič s boxem na lyže a to zejména po dálnicích.
Loňskou letní dvolenou - Sardini jsem jel v půměru za 4,6 (žádné roviny+dálnice). Například Livorno Praha jsem jel nonstop za 11hodin (nějaké menší přestávky) poměrně velmi svižně přes noc a bylo mě jedno zda to žere 4 nebo 6.
Další zkušenost - poznatek.
Napsal: 30 zář 2006, 09:35
od Miki
Takže došlo i na mě. Dle mého názoru a zkušeností ostatních uživatelů tohoto typu motoru (možná obecně MultiJetů) i různých servisů nejslabší místo motoru co do spolehlivosti, výdrže je komponenta od Fy Bosch a to vzduchová váha.
Nastal čas její výměny. Naštěstí jsem to stihl ještě v době záruhy, takže z pohledu financí OK.
Jak se to projevilo? Cca 5 měsíců zpět jsem auto vytáhl z garáže a prostě to nejelo jak mělo. Maximální ot 2500 ať člověk šlapal na regulátor paliva jak chtěl ani ťuk. Nicméně auto jede cca 60-70km/hod. Pak asi po 15 km se to chytlo a jezdilo relativně OK. Nastala konzultace ze servise a závěr - až se to "pos.." tak přijeďte.
Jezdil jsem tedy dál. Byl jsem s tím i v Holandsku (1150km za 12hodin) celkem žádný problém až před týdnem opět vytáhnu auto z garáže a situace se opakovala, kterou jsem již popsal.
Tentokrát stav trval cca 25 km. Po zastavení - vyložení spolujezdce jsem to "prošláp" a ono si to dalo líbit na 5000ot/min a už to jelo. Nicméně teď už jsem nepřistoupil na hru servisu a požadoval jsem test, vyčtení chybových stavů z paměti řídícího procesoru a výsledek výměna vrduchové váhy. To vše v 20500km/18měsíců provozu.
Ještě jeden postřeh italové i poláci asi moc dobře vědí v čem je ta potíž a je zaveden systém koloběhu této komponenty mezi Polskem a Itálií a dochází k reapsi a necpou tam zase "originál" od Bosche vyrobené uřčitě někde v Číně. Dle informací servismanů repasované v Evropě by měly "vydržet déle". Uvidíme.
Spotřeba
Napsal: 30 zář 2006, 14:54
od dasein
...mno já nevím kam na tu spotřebu chodíte.., ale já jezdím v průměru za 4,3 l. Když nejezdím svižně a lechtám to vezme si to kolem 3,8 l. Najeto 31 000km. R.v. 2003. Punto
Co se týče závad....
Napsal: 30 zář 2006, 14:55
od dasein
...ještě jsem neměnil ani žárovku! Servisní intervaly ...olej, filtry...samozřejmost.
Napsal: 03 říj 2006, 08:43
od alibaba
Mám Punto mkII 1,9JTD ale nedal by som ho za nič.
Ešte ma nesklamalo.
Čo sa týka kúrenia do práce to mám 10 km a po 3-4 km mám v aute teplo.
Ďalej čo sa týka aditív môžem len doporučiť spotreba ide fakt o
cca 0,1-0,2 dc dole.
Ja jazdím medzi 4-4,3 l/100km a to 50% mesto + klíma samozrejme ho nejako nevytáčam.
Mimo mesta idem na 3,8-4,0 l/100km pri 100 km/hod.
Zhrnutie:
Bol som proti kúpe ojazdeného diesla ale dnes by som si Punťa kúpil znovu kombinácia ľahkého auta a silného motora = vynikajúce jazdné vlastnosti + nízska spotreba.
Najazdené 82000 r.v.2001
Napsal: 25 led 2007, 22:37
od FANDAK
Napsal: 26 led 2007, 08:09
od vejvy.f
To "čidlo" byla asi váha vzduchu, ne??
Jinak, co je to za blbost, že se 1,9JTD nedoporučuje
To je kravina
Ten motor je stejně dobrej, jako 1,3 né li spíš lepší, rozhodně bude mít větší životnost, vždyť u 1,3 FIAT udává životnost jenom 250.000 myslim, že 1,9 vydrží 2x tolik