Stránka 2 z 2

Re: Nestartuje

Napsal: 18 lis 2011, 21:24
od Sp4jo
Taktiez som mal cievkovy problem. Po nastartovanie zakolisali otacky a rozsvietila sa kontrolka motora. Po nasledujucich par jazdach a nastartovaniach kontrolka zhasla, ale po cca 3-4 dnoch, sa chyba zopakovala znova. Diagnostika hlasila chybu na cievkach, tak som cievky vymenil a chybu vymazal.
Po dakom case cca 7 dni sa chyba zopakovala,tentokrat som rano musel startovat na 3 krat, kedze po nastartovani auto hned zdochlo. Takze o5 cesta do servisu a tam zistili ze jedna z tych novych cievok bola vadna, takze vymenili no a zatial auto slape ako ma klop-klop :-)

Re: Nestartuje

Napsal: 18 lis 2011, 23:01
od Špunta75
A dají se ty cívky nějak odzkoušet jeslti jsou OK nebo KO??

Re: Nestartuje

Napsal: 18 lis 2011, 23:28
od Matto
Dajú, podľa nicku máš zrejme MK1 motor 75, použí hladanie, niekolko krát sa tu objavil návod, treba zmerať odpor na primári a sekundári cievok.

Edit: tu je ten návod: http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/civka.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nestartuje

Napsal: 19 lis 2011, 14:48
od hanzs
Taková kontrola cívek není dostatečná - sekundár pracuje s napětím tisícovek Voltů , kdežto měřák měří velmi malým napětím.

Re: Nestartuje

Napsal: 19 lis 2011, 21:14
od Špunta75
no, akorát teď bude trochu problém s venkovní teplotou, když udávají hodnoty platné při 20°C. Jedině někoho najít s vyhřívanou garáží a přes noc mu to tam prdnout. A jak jinak se dají přeměřit, když to teda není to pravé jak říkáš Hansi? A Matto poznal jsi správně, mám tento motor. Ale nevím jeslti je to FIRE, jak jsi mi posílal návod na to přeměření, ale to je asi jedno. Vím že FIRE dávali do slabších 55. To jsou výborný motory, hlavné díky dostatečné vůli mezi ventilem a pístem, takže potkat takový motor je skoro nemožné.

Re: Nestartuje

Napsal: 19 lis 2011, 21:42
od hanzs
Bohužel to běžným vybavením změřit nejde.
Změř to podle toho návodu (je jedno kolik je ted stupnu) a budeš mít alespoň jistotu, že cívka není přerušená nebo vyskratovaná (v opačném případě máš jistotu, že je špatná).
Ale jestli se v ní děla vysokonapětový průraz se tím nepozná.
To je pak potřeba např. zkusit jinou z jinýho auta.