Stránka 2 z 2
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Napsal: 09 srp 2011, 19:17
od losladikos
racer píše:snímačem polohy vačky to nebude (kdyš je špatnej tak to ani na chodu nepoznaš páč jeho význam je po zaokrouhlení žádnej) ten uplně vypust z hlavy. Hlavní je snímač otáček dole na klikovce, ten když je ko tak to ani většinou nejde nastartovat nebo to dělá při jízdě hrozný haluze. Mohlo by to bejt ono,tim začni, pujč si ho na vrakáči, ale spíš si myslim, že bude chyba v tý číně. Motor se s ŘJ měnit nemusí.
Nojo ale když takto blbne, ale po schládnutí nastartovat jde, kdyby byl snímač KO tak by asi nešlo nastartovat vubec, ani za studena, nebo jo?
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Napsal: 09 srp 2011, 19:44
od racer
čistě teoreticky by to mohlo bejt tak, že za studena je funkční a po čase (v případě že je trošku chycenej) po průchodu proudu vlivem tepelný roztažnosti může dojít k přerušení kontaktu nebo ke změně hodnot el. signálu. Potom jeho funkci zasupluje čidlo polohy vačkovýho hřídele a nemusíš při jízdě nic poznat. až když to pak chceš za tepla nastartovat,tak to prostě nejde, protože to je v praxi dokázaný, že prostě když nefunguje čidlo ot. tak to prostě nestartuje. Nejdřív si vystříkej všechny konektory k čidlům a ŘJ kontaktolem, kromě konektorů lamd, ty jenom rozpoj a zapoj a uvidíš. dost často to stačí. pak řeš zbytek
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Napsal: 09 srp 2011, 21:32
od punťas hgt
racer píše:čistě teoreticky by to mohlo bejt tak, že za studena je funkční a po čase (v případě že je trošku chycenej) po průchodu proudu vlivem tepelný roztažnosti může dojít k přerušení kontaktu nebo ke změně hodnot el. signálu. Potom jeho funkci zasupluje čidlo polohy vačkovýho hřídele a nemusíš při jízdě nic poznat. až když to pak chceš za tepla nastartovat,tak to prostě nejde, protože to je v praxi dokázaný, že prostě když nefunguje čidlo ot. tak to prostě nestartuje. Nejdřív si vystříkej všechny konektory k čidlům a ŘJ kontaktolem, kromě konektorů lamd, ty jenom rozpoj a zapoj a uvidíš. dost často to stačí. pak řeš zbytek
Troufnu si říct, že čidlo polohy vačky neumí zasuplovat čidlo otáček kliky...?? a jak je řešena jednotka v tomhle modelu netuším, možná se jednotka obejde bez signálu o poloze vačky a vapočítá si to z čidla na klice..... Napřed bych zjistil, jestli to při závadě nehází jiskru, nebo nejde benzin-připadně obojí.
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Napsal: 09 srp 2011, 22:32
od racer
1. čidlo polohy otáček se montovalo až od poloviny roku 2000 a od tý dobu mělo punto vyšší euronormu, takže je jasný jakou to má funkci, když se to do tý doby bez toho obešlo. (o něco přesnější zážeh o 00prd=menší emise)
2. zápal a vstřik by se tim pádem měl řídit hlavně ze snímače ot na klice (určitě je lepší znát polohu pístu než časování ventilů)
3. klikovka i vačka jsou spolu vázaný řemenem, takže klidně by mohlo čidlo vačky vypočítat otáčky kllikovky a polohu pístů pro zápal a zážeh a nahradit, tak jeho funkci (dle praxe uživatelů asi kromě startu-záleží jak je vyřešená ŘJ).
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Napsal: 21 zář 2011, 08:47
od losladikos
Všem děkuji za příspěvky a nasměrování - jak na to.
Auto je již týden ve zkušebním provozu po opravě a všem, komu by se přihodila tato závada - jedná se o poruchu řídící jednotky. Ono je to celkem logické, protože jednotka je vlastně v přímém kontaktu s motorem, a vlivem tepla nepracovala a
vykazovala chybu - podotýkám, jak jsem uváděl v dotazu, na mém autě byla namontována nějaká "Čína" - podle vyjádření
mechanika, který auto dával do provozu se takové jednotky dají koupit na e-bay z Anglie za levný peníz, doporučuji při výměně nepoužívat - nekupovat, jen origoš Magnetti Marelli.