Stránka 2 z 2
Re: Vola ventilov
Napsal: 10 črc 2012, 00:00
od freez
Pánové nemáte někdo hodnoty vůle ventilů pro motor 1.1 MPI 187 A1.000 našel jsem jen hodnoty pro starou SPI 1.1 a 0.9, ale pro ten novější to nemůžu najít. Potřebuji vůle pro sací a výfukový ventil.
Díky.
Re: Vola ventilov
Napsal: 11 črc 2012, 13:39
od radek.s
Sací 0,70 mm, výfukový 0,70 mm
Re: Vola ventilov
Napsal: 11 črc 2012, 14:24
od freez
Děkuji, jdu na to
Re: Vola ventilov
Napsal: 07 srp 2012, 07:24
od freez
Tak jsem se chtěl vrhnout na to seřízení vůle ventilů, změřil jsem vůle a byli v rozmezí 0,65 až 0,75 což mi přišlo divné, protože byli ventily pořád slyšet, tak jsem si ověřoval tu vůli ventilů a ejhle, ono to nemá být 0,70 na obou, ale správně je sací ventil 0,35 až 0,45 optimálně 0,40 a na výfukovém je 0,45 až 0,55 optimálně nastavit 0,50, tak pokud to budete někdo dělat, pozor na to.
Re: Vola ventilov
Napsal: 07 srp 2012, 23:16
od radek.s
freez píše:Tak jsem se chtěl vrhnout na to seřízení vůle ventilů, změřil jsem vůle a byli v rozmezí 0,65 až 0,75 což mi přišlo divné, protože byli ventily pořád slyšet, tak jsem si ověřoval tu vůli ventilů a ejhle, ono to nemá být 0,70 na obou, ale správně je sací ventil 0,35 až 0,45 optimálně 0,40 a na výfukovém je 0,45 až 0,55 optimálně nastavit 0,50, tak pokud to budete někdo dělat, pozor na to.
Ano, tuto tabulku mám také a platí pro motor FIRE 1.1
SPI.
Těch 0,70 platí pro motory FIRE 1.1
MPI a údaj jsem vyčetl přímo ze servisního manuálu Fiatu, který používají autorizovaný servisy Fiat. Nemohu tvrdit, že tam nemají chybu, ale odpovídá tomu i to, co jsi naměřil, protože vůle se prý provozem moc nemění a údajně se stává, že není potřeba seřízení ani po 80 tisících km. To jsem se ale dočetl před časem tady někde na Puntu a nevím, jestli je to úplně pravda.
Re: Vola ventilov
Napsal: 08 srp 2012, 19:43
od freez
Já to stopro taky nevím, nicméně podložky jsou vyměněné a je klid, vůle jsou teď 0,40 a 0,50. I když je tam ještě jeden problém a to je malej tlak oleje nahoru, je v čudu těsnění pod hlavou právě v oblasti olejového kanálku a utíká tlak, uvidíme až se to vymění a projede, jak se to bude chovat s touhle vůlí na ventilech. Každopádně pak napíšu jak to dopadlo a jestli ty vůle zůstali na hodnotách 0,40 a 0,50.
Re: Vola ventilov
Napsal: 11 srp 2012, 15:08
od freez
Tak autíčko už jezdí, nějaký chytrák když ten motor dělal, (podle všeho se kousla vodní pumpa) tak otočil těsnění pod hlavou a ucpal tak olejový kanálek nahoru. Proto to asi prodával, nicméně je vidět, že se s tím moc nejezdilo a docela to jde, vačka dostala drobet zabrat, ale něco se na ní ještě odjezdí, nová je šíleně drahá. Co se týká vůlí, tak to dokonce byla taková všehochuť na dvou válcích bylo 0,40 až 0,55 a na dvou přes 0,7. Momentálně jsou všude vůle 0,4 až 0,5, tak to tak nechám. No škoda že se někdo takto podepsal na tom motoru, jinak je autíčko super.
Kdyby měl někdo za rozumné peníze vačku na motor 1,1 MPI tak napište.
Re: Vola ventilov
Napsal: 20 srp 2012, 00:26
od radek.s
Zajímavý informace
Když jsme u těch vůlí, tak by mě zajímalo, jestli se u tohoto motoru ty vůle časem spíše zvětšujou nebo spíše zmenšujou. Já mám 76 tisíc km a ještě jsem na to nekoukal ani to neměřil. Kolik má najeto to tvoje?
Re: Vola ventilov
Napsal: 22 srp 2012, 02:45
od freez
No když je v tom takovej bordel, tak kdo ví, pokud by bylo správně 0,7 tak se zmenšujou, pokud 0,5 tak zvětšujou, ale jak na kterém válci
Jinak motor už má přes 150 tisíc, takže už něco nalítal. Jinak ale frčí dobře, ještě jsem ošetřil tu palivovou nádrž, tak snad někde neprorezne, momentálně je plná a nikde nic nelíná.
I když mělo těď autíčko trochu katastrofickej týden, hned co jsem ho udělal, dostalo tyčí přes světla a kapotu
no dejte ženské volant do ruky, co víc k tomu dodat. (prej "já si nevšimla, že je to zábradlí tak blízko)
Naštěstí jen kosmetická vada