





Moderátor: peta.smolik
mezek píše:Ano, P4 i ty Continentaly stojí za prd. Jednak - jsou to tzv. "fuel saving" (či jak se to píše) pneumatiky. Mají tvrdší směs, aby se snížil valivý odpor. Jenže tyhle směsi nedrží tak, jako klasická pneu. Druhak - ty P4 mají docela měkké boky, i při správném natlakování vypadají jako "bačkory", dost se v zatáčkách deformují.
Continetaly za mokra taky pěkně klouzaly...
Punto II a začátečník/zkušený - díky nastavení podvozku a konstrukci má Punto "specifické" vlastnosti. Nástup nedotáčivosti je pozvolný (pozvolnější než u konkurence) a dá se dobře korigovat. Při lehké nedotáčivosti stačí malinko víc zatočit a poslechne, při větší nedotáčivosti stačí lehce ubrat plyn. To je vše v pořádku. Jenže... Stačí, aby začátečník jel rychleji v zatáčce, něco tam bude a on dupne na brzdy - a Punto jde hodně rychle do přetáčivého smyku. A takový řidič těžko bude umět srovnat to. Taková Fabie a ještě lépe Felicie si nechají líbit i to brzdění v zatáčce.
Další věcí je nervozita podvozku na nerovnostech. Nezatížené Punto pěkně odskakuje. Opět pro začátečníka nemilá vlastnost.
Naopak zkušený řidič, který má už Punto v ruce, dokáže třeba tu přetáčivost využít. Když bude mít trochu citu, točí Punto zatáčku "na pěťáku" a jde přitom pořád řídit, čili mít ho pod kontrolou. Dokázal jsem se se svým 1,2/8V držet 205 GT s Golfem GT, na klasické Jizrohorské silničce. Co mi na rovince ujeli, v zatáčkách jsem dohnal.
Mimochodem, nepovažuji se za "experta", nejsem soutěžní jezdec. Ale nějaké zkušennosti jsem nasbíral při ujetých 1 000 000+ km s nějakými +/- 50 auty...
Linea mne neotrávila. Plní svou roli rodinného auta. Ale zklamal mne FIAT, když nedokáže udržet kvalitu na evropské úrovni.
.....promiň ale tohle mě celkem zarazilo,to jsi nepoznal že se to auto dusí ?na 5 stupeň,50Km/h?jako mě ten zvuk nepříjde moc dobrej:-)mezek píše:No vidíte, já se musím zase znovu učit jezdit... Po 14 měsících (a ubohých 6000km) jsem čirou náhodou zjistil, že 1,4/8V nemůže jezdit 50km/h na zařazenou pětku. Čili tak, jak jsem normálně jezdil s Puntem 1,2/8V. Krouťák je v oněch 1600ot. tak malý, že se musí víc šlapat na plyn (podvědomě, jinak má člověk pocit, že motor jede v pohodě) a rozdíl je 2 litry!!! Na pětku po rovince ukazuje aktuální spotřeba 7,2-7,3l/100km, na čtyřku 4,3-4,4 litrů. A já se pořád divím, že se nedostanu po městě pod 8 l. a mimo město pod 6,5 l. Je to stejný případ, kdy jsem zkoušel s Felicií držet motor za každou cenu v otáčkách +/- maxima toč. momentu. A jezdil jsem na trase Liberec - Svitavy - Liberec za 4,5 l.
Jak je tedy vidno, člověk se musí o autu dozvědět co nejvíce. Nemáte tedy někdo graf výkonu a krouťáku 1,4/8V?
...v tom případě Punto II nemáš.Smrťák píše:Mě Punto 2 neskáče ze zatáčky.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | kia-club.net | suzuki-forum.cz |