prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od kubinec »

takže když tu hadici na pár dní sundám než seženu novou, můžu teda bezproblémů jezdit,jo?
nebude se mi nějak "zavzdušňovat" motor?
nemůže mi to jet třeba na tři válce? jako teď nedávno jak bylo kolem 0°C a po cca 300metrech už to zase jelo Ok.
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Reklama
 

Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od Karol »

Tiez som si lamal hlavu nad tym, preco je ta hadica tak dolezita, mozno aby vytvarala mierny podtlak v olejovej vani (cez olejove prepady kade sa olej nalieva do vane a kade volne steka z vackovky hlboko dolu) a tym "cistila" olej od prchavejsich latok. Je to len moja teoria. Jedno je vsak fakt - ked je prasknuta, tak sanie tadial taha falosny vzduch a co je horsie, tak ten obchadza vzduchovy filter a tiez RJ nema paru o tom, kolko tadial ide vzduchu a akej teploty. (OK, ma k dispozicii povedzme spatnu vazbu z lambdy)

V sobotu som cistil sanie a vstrekovaciu jednotku, hadicu som mal dole, bola zvnutra riadne zasvinena olejovymi usadeninami, vratane toho sitka vnutri. Ale je to ciste a dal som to spat. Tiez uvazujem nad jej vymenou, kedze je uz trochu stvrdnuta.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: prasklá pryžová hadice - je tam důležitá?

Příspěvek od Karol »

Hlavne tu dieru co najskor aspon zalep, napriklad lepiacou paskou, alebo lepsie takou tou gumovou vulkanizovatelnou paskou aby to do motora netahalo spinavy vzduch.

Inak nezda sa mi, ze by cez tu hadicu isiel olejovy bordel az k saniu, cistil som ju prvykrat po 14 rokoch prevadzky, sice trochu bol filterbox zaolejovany, ale do samotneho sania sa to nedostalo (aspon u mna), zvrchu aj zospodu skrtiaca klapka krasne cista, iba volnobezny ventil vo svojej komorke bol zasvineny sadzami po niekolkych vybuchoch v sani.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“