Stránka 2 z 3

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 24 bře 2011, 20:20
od mad mike
ted nevím jestli u tvojeho auta ten krokomotorek je. jak je staré to auto? zkus provést reset

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 24 bře 2011, 20:44
od Lizzy
mad mike píše:ted nevím jestli u tvojeho auta ten krokomotorek je. jak je staré to auto? zkus provést reset
r.v. 2000. jak sa robi reset?

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 24 bře 2011, 21:27
od mdanny
Ahoj prosim te mam stejne punto a mam stejny problem,muzes mi prosim popsat jak jsi vymontoval skrtici klapu a jake potrebujes klice a naradi? take to zkusim vycistit diki

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 24 bře 2011, 22:34
od mad mike
reset - zahřeješ na provozní teplotu a pak odpojíš baterii, pak zapneš nějaký spotřebič, třeba otočíš klíčkem a po 10min baterii připojíš a auto projedeš normálním stylem.
napadá mě máš pevně zapojené konektory? pak co konektor snímače polohy pedálu plynu? u tebe je volnoběh řízený elektronicky natáčením klapky , takže krokomotor tam není

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 24 bře 2011, 23:08
od Lizzy
mdanny píše:Ahoj prosim te mam stejne punto a mam stejny problem,muzes mi prosim popsat jak jsi vymontoval skrtici klapu a jake potrebujes klice a naradi? take to zkusim vycistit diki
vies co, pozriem sa na to este cez vikend, spravim zopar fotiek a postnem tu cely postup. vydrzis dovtedy? kazdopadne som potreboval na odmontovanie klapky torx kluc (45 a este tam nieco bolo vyrazane ale si to nepamatam)

to mad mike: odpajal som jediny konektor a to bol konektor od skrtiacej klapky. konektor snimaca polohy pedalu ani neviem kde je. skusim spravit ten reset ako si napisal, mozno sa to upravi. kazdopadne potom si mozme skontrolovat moj postup, ked ho tu hodim. mozno na nieco prideme

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 27 bře 2011, 21:28
od Lizzy
1. odpojil som bateriu
2. odpojil som tu plastovu trubku, co ide od vzduchoveho filtra ku klapke (obrazok 1 - su tam vyznacene tri miesta, kde som to odpajal)
3. odpojil som kable, co sli do klapky (jeden konektor) - obrazok 2 - zabudol som to odfotit, je tam iba priblizna poloha tych kablikov
4. odskrutkoval som 4 skrutky (torx 45) - obrazok 3
5. dal som dole skrtiacu klapku, poriadne prestriekal carburator cleanerom, aby tam nebola ziadna spina - obrazok 4
6. namontoval som skrtiacu klapku v opacnej postupnosti ako som ju odmontovaval a pripojil bateriu


Ked sa pozriem proti slnku cez skrtiacu klapku, vidim tam netesnosti (obrazok 5). Je to v poriadku alebo chyba?
Kazdopadne - ked nastartujem, mam otacky okolo 1100, staci, ze raz pridam plyn a otacky mi potom uz stale kolisu od 1700 do 2400. takze oprava u mna neuspesna a neviem co mam robit dalej. asi iba servis :cry:

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 27 bře 2011, 21:29
od Lizzy
dalsie obrazky k predchadzajucemu navodu :)

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 27 bře 2011, 22:16
od mad mike
ty netěsnosti tam mají být.
pak mě teda napadá čidlo teploty vzduchu nebo snímač otáček.
mrknul bych i na snímač polohy plynu(plynového pedálu).
ohledně toho kolísání pohledej na foru, je tu o tom dost

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 28 bře 2011, 10:01
od Lizzy
vzhladom na to, ze do tych veci, co si pisal sa nevyznam, skusim to dat do servisu a potom tu napisem riesenie, ako som dopadol a co bola chyba

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 28 bře 2011, 10:57
od mad mike
https://www.club-fiat.com/search.php?ke ... mit=Hledat
než to dáš do servisu tak si projdi třeba toto.
u těch snímačů omrkni jestli nejsou poškozené, zoxidované konektory atd.
jinak použij funkci Hledat, najdeš tu cokoli potřebuješ

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 28 bře 2011, 20:08
od Maťo
Čím bi som mohol vyčistiť škrtiacu klapku aby som nemusel kupovať nejaké drahé prípravky?Môžem použiť acetón alebo nejaké riedidlo?Bude v tom mojom punťovy krokomotor?

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 29 bře 2011, 13:12
od Lizzy
Maťo píše:Čím bi som mohol vyčistiť škrtiacu klapku aby som nemusel kupovať nejaké drahé prípravky?Môžem použiť acetón alebo nejaké riedidlo?Bude v tom mojom punťovy krokomotor?
tak ja neviem, ale carburator cleaner za 5 evra neni asi extra drahy ci hej?

k tomu krokomotorku - mad mike mi pisal niekde v prispevkoch predtym, ze v mojom type punta uz nie je. mam r.v. 2000.

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 29 bře 2011, 19:10
od Maťo
Aha tak to je v pohode ja som myslel že to stojí viac.

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 05 dub 2011, 19:25
od Lizzy
dnes rano, ked som svojmu puntu pohrozil, ze pojde do servisu, ta moja skrtiaca klapka umudrila a otacky prestali kolisat. vedel som, ze otacky sa maju ustalit po najazdeni urciteho poctu kilometrov, ale ja som najazdil zhruba 500 km a uz som nedufal. v servise mi typek povedal, ze aj to sa stava a ze to zjavne bol moj pripad. neviem ci som ale vycistenim odstranil sklbanie motora a problemy pri zrychlovani - preto som cistil tu klapku. zajtra idem po auto, skusim sa previezt a zistim, ci to pomohlo pripadne uvidim, co mi povie typek v servise k mojmu sklbaniu.

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Napsal: 05 dub 2011, 20:16
od punťas hgt
No myslím, že vysvětlení tvé závady je poměrně jednoduché-asi tak, jak u každé klapky, která je ovládaná elektronicky. Máš špinavou klapku a proto ji motorek pootvírá, aby ti nechcípal motor. Nastane situace, kdy je klapka otevřená v určité poloze, máš "stabilní" volnoběžné otáčky, ale úhel klapky neodpovídá úhlu klapky pro volnoběžné otáčky, který je uložen v paměti jednotky, k tomu se hádá i údaj o množství nasávaného vzduchu = snímač otáček hlásí volnoběžné otáčky, ale úhle klapky tomu neodpovídá. Když sešlápneš plyn, jednotka je zmatená nepřesností údajů a proto to začne cukat, nebo to občas zdechne na volnoběh atd. Různé projevy. Tak když klapku vyčistíš, v podstatě máš větší průchodnost vzduchu (tu mezeru, co jsi vyfotil-tak ta je hodně velká. Je tam mezera tak na vlas) a zase jednotce trvá, než si to sladí-proto ty vyšší otáčky. Někdy pomůže odpojit baterka, někdy si to jednotka po čase upraví sama a někdy (např felicia) je potřeba udělat základní nastavení. Ještě jedno upozornění- elektronicky ovládané klapky jsou náchylné i na stav akumulátoru, dobíjení.....
Nejsem si jistý, jestli je MIKUV postup resetu správný (tímto ho nechci nijak kritizovat), já vždycky po odpojení baterky nastartuju, nechám 5min běžet na volnoběh bez toho, aniž bych se dotkl plynového pedálu, pak na chvílu zdechnu a pak zas na 5 min. nastartuju-opakuju tohle 3x...