Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ???
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
jo Vena trade v olomouci u hornbachu prodává E85, před časem jsem na to zkoušel jezdit v poměru 1:1
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Reklama
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Já vím. Jednou jsem jim tam dělal přednášku. 1:1 v pohodě. NO problem. Spotřeba ,ale vzroste
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Musim povedať, že na slovensku je všeobecne jeden z najhorších benzínov v EU. Výnimkou sú naozaj len Shell, OMV prípadne Agip. Hlavne vela záleží aj na majitelovy č.s, keďže oje.ávanie je na slovensku národný šport.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Ja sa pripájam a podotknem,že shell a avanti môjmu autu najlepšie sedia,no pred časom som bol nútený tankovať na čerpačke v Lipovníku (dedinka smer Topolčany-Piešťany ) a bol som prekvapený nielen najnižšou cenou v To. ,ale aj kvalitou sa to vyrovnalo už spomýnaným značkám. Len neviem vôbec,čo je to tam za značku.
Punto 1,2 8V 5dv
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Veru vsimol som si, ze auto vie rozlisit kvalitny benzin od sajrajtu. Hlavne sa to prejavuje zivostou motora. Minule som natankoval na cs. GAS v BA, dost som pochyboval o kvalite, ale nakoniec sa to ukazalo ako celkom dobry benzin. Islo to lepsie ako na benzin z Lukoilu. Inak raz som na Lukoile tankoval naftu do Iveca, ale bola tak neprirodzene spenena, ze som len trpol ci to vobec nastartuje, ale v pohode.
Asi by to chcelo spravit taku nejaku stranku, kde by ludia hodnotili paliva posla skusenosti s nimi na jednotlivych c.s. a nie podla znaciek c.s. . Verim tomu, ze kvalita zavisi skor od konkretnej cerpacky nez od znacky. Znamy raz natankoval na Jet-ke naftu do starej Karosy (a to vie jazdit na skoro hocijake svinstvo) a vykon motora isiel stale dole a dole a vysledok bol zapchaty filter. Takze zjavne spinava nadrz. Na tej istej pumpe som vsak zvykol bravat benzin a ziaden problem.
Asi by to chcelo spravit taku nejaku stranku, kde by ludia hodnotili paliva posla skusenosti s nimi na jednotlivych c.s. a nie podla znaciek c.s. . Verim tomu, ze kvalita zavisi skor od konkretnej cerpacky nez od znacky. Znamy raz natankoval na Jet-ke naftu do starej Karosy (a to vie jazdit na skoro hocijake svinstvo) a vykon motora isiel stale dole a dole a vysledok bol zapchaty filter. Takze zjavne spinava nadrz. Na tej istej pumpe som vsak zvykol bravat benzin a ziaden problem.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
ja som na OMV bral ten carrera 95 a trocha to islo lepsie len v TN kraji sa zle zohana 100 oktanovy ten som chcel vyskusat nic take na okoli tu nemame aspon nic take kde by som sa musel trepat 50 km
one world, one dream, one car
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
u mňa víťazí OMV Carrera 95 a Shell V-power, pri nich som ozaj trochu cítil rozdiel vo výkone, ale bežne tankujem na Agipe alebo v Tescu a no problem, horšie je to na všeliakych sukromných benzínkach, tam tankujem len núdzovo, nemám s nimi dobré skúsenosti, výkon slabší, nepravidelný volnobeh , jemné cukanie za jazdy:/
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
moja skusenost pri rocnom testovani BA cerpaciek: zacal som tankovat za 20e vsade kde sa dalo a nakoniec mi vyslo ze Shell 95, OMW 95 robim pravidelne 200 km, robim stale tie iste trasy a uz nic ine tam ani nenalejem. ked som bol v nemecku tak tam som tankol este nieco kvalitnejsie... hold slovensko
Punto 2002 1.2, pneu 2.1kp....
Punto 2002 1.2, pneu 2.1kp....
Punto EVO Dynamic, rv 04/2011, 1.2 8v 69k,
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
nebolo by odveci pridat anketu nech vidime su natom % cerpacie stanice
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Dozvedel som sa, ze tajomstvo V-power benzinu nieje len v nejakych aditivach, ale v samotnej surovine. Vyraba sa totiz uplne inak ako bezne benziny. Nema rovnaku zakladovu surovinu ako ostatne benziny - teda priblizne 70-oktanovy surovy benzin. Zatial co v normalnych benzinoch tento surovy benzin obohatia prisadami zvysujucimi oktanove cislo, zvacsa ide o EtBE, takze latka co ma vela kyslika. Mnozstvo kyslika v palive paradoxne znizuje vyhrevnost paliva. (stare olovnate prisady to az tak neznizovali ako tieto moderne)
U V-power je zakladnou surovinou zemny plyn a z neho sa vyraba synteticky benzin. Je to dost dlho znamy proces. Takto pripravena zmes uhlovodikov ma sama o sebe dost vysoke oktanove cislo, takze nieje nutne pridavat kopec latok obsahujucich kyslik. V-power ma teda v sebe viac spalitelneho a teda vyssiu vyhrevnost. Ma v sebe ulozenu vacsiu energiu. Takze pri rovnakej spotrebe poda vyssi vykon, alebo pri rovnakom sposobe jazdenia znamena znizenie spotreby.
Je to presne opacny efekt ako E85, ktora ma mensiu vyhrevnost ako bezny benzin. (a navyse je totalne neekologicka z hladiska vyrobnych nakladov)
Otazka je : Ked zohladnime naklady na 1 km s lacnejsim normalnym benzinom a s drahsim V-power (za znizenej spotreby), oplati sa V-power ? Inac preformulovana otazka - cena za 1 kWh z V-power je drahsia ako cena za 1 kWh z normalneho ?
Netusim, treba vyskusat niekym kto ma palubny pocitac. Verim, ze treba po prechode na V-power najazdit zopar km kym sa RJ adaptuje a potom zmerat rovnakym stylom jazdy.
Teplota spalovania a vyfukovych plynov by pri V-power mala byt vyssia ako u normalneho benzinu. Logicky by mali byt vyssie aj emisie NOx. Takze tankovat V-power pred emisnou neodporucam
U V-power je zakladnou surovinou zemny plyn a z neho sa vyraba synteticky benzin. Je to dost dlho znamy proces. Takto pripravena zmes uhlovodikov ma sama o sebe dost vysoke oktanove cislo, takze nieje nutne pridavat kopec latok obsahujucich kyslik. V-power ma teda v sebe viac spalitelneho a teda vyssiu vyhrevnost. Ma v sebe ulozenu vacsiu energiu. Takze pri rovnakej spotrebe poda vyssi vykon, alebo pri rovnakom sposobe jazdenia znamena znizenie spotreby.
Je to presne opacny efekt ako E85, ktora ma mensiu vyhrevnost ako bezny benzin. (a navyse je totalne neekologicka z hladiska vyrobnych nakladov)
Otazka je : Ked zohladnime naklady na 1 km s lacnejsim normalnym benzinom a s drahsim V-power (za znizenej spotreby), oplati sa V-power ? Inac preformulovana otazka - cena za 1 kWh z V-power je drahsia ako cena za 1 kWh z normalneho ?
Netusim, treba vyskusat niekym kto ma palubny pocitac. Verim, ze treba po prechode na V-power najazdit zopar km kym sa RJ adaptuje a potom zmerat rovnakym stylom jazdy.
Teplota spalovania a vyfukovych plynov by pri V-power mala byt vyssia ako u normalneho benzinu. Logicky by mali byt vyssie aj emisie NOx. Takze tankovat V-power pred emisnou neodporucam
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
ja tankujem na Agip 98 alebo 99 oktan.. na aute to ma citelne rozdiely hlavne co sa tyka vykonu a myslim ze aj spotreby... aj ked viem ze je to ocosi drahsie, ale je to pre auto to najlepšie a mam z toho potom lepši pocit..
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Mě zajímá hlavně cena, jede to na všechno. To že se někomu zdá, že to na značkový jede líp, může bejt i takovej ten placebo efekt. Taky mě někdy příde, že to jede někdy líp, někdy hůř, ale většinou se to moc neshoduje s intervalama tankování a změnou čerpací stanice. Tak třeba naposled jsem tankoval u jedný čerpačky co jsou 2 v republice. Jel jsem 200 km na jeden zátah. Výkon bída utrpení, ale to je i když tam dám značkový. Spotřeba dle PC 4,7l -ve 2 lidech, k tomu ještě běžela odhadem tak 50 km klimatizace. Aby se mě vyplatilo značkový palivo (95), tak by to muselo mít spotřebu 4,3l a to bych řek je nereálný na cokoliv. Razím heslo do šunek typu 10 let starý punto 1,2 patří z principu low cost. nejede to tak jako tak a spotřeba se může lišit tak o málýho panáka.
Naposledy upravil(a) racer dne 06 kvě 2011, 07:44, celkem upraveno 1 x.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
razim heslo: nieje punto ako punto
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
Stale som viac a viac odhodlany na experiment s meranim spotreby. Pred tym vsak samozrejme zresetnem RJ aby sa adaptovala priamo na nove palivo a necham jej aj trochu casu na navyk. Stretol som sa s nazorom, ze V-power nieje na slovensku taky isty ako V-power v rakusku. Popravde mam chut na mensiu analyzu. Staci litrove vzorky. V aute asi vyskusam rakusky.
Spravil som jednoduchy vypocet, aby som zistil o kolko by sa musela znizit spotreba, aby sa to oplatilo.
V-power sa oplati, ak znizi spotrebu o 8,6 % a V-power racing ak znizi spotrebu az o 13,5 %. Pocital som s tymito cenami paliv : V-power 1,619 €/l , V-power racing 1,709 €/l , normalny 95 1,479 €/100 km.
V absolutnych cislach pri spotrebe 4,9 l/100km by musela klesnut spotreba o 0,42 l/100 km a u V-power racingu o 0,66 l/100 km. Pri spotrebe 6,5 l/100 km by musela klesnut spotreba o 0,56 l/100 km v pripade V-power a o 0,87 l / 100 km v pripade V-power racingu. Do vypoctu som nezahrnal ine parametre ako ochrana motora a pod. ale iba vplyv na spotrebu vs. cena paliva, teda len pomer cien. Popravde nechce sa mi verit, ze uspora paliva moze byt na urovni 10 a viac %. Skor su to jednotky, ale nebudem predbiehat, radsej asi vyskusam.
Ak ma palivo vacsiu vyhrevnost, tak je jasne, ze na rovnaku pracu ho staci menej. Ak niekto bude jazdit defenzivne a plynulo, pohodlne, nie sportovo, tak tento potencial specialneho paliva by sa mal premietnut do znizenej spotreby. Osobne napr. pri mojom style jazdy nepoznam rozdiel medzi 55 PS a 240 PS, kedze vo vacsine pripadov zdaleka nevyuzivam plny vykon motora (neratam pretazene privesy do hnusneho stupania, tam je to citit). Jedinym rozdielom je vykonovy potencial, ale ten sa neuplatni ked na to clovek "nedupne". Ak vsak niekto vyuzije potencial paliva a bude sa tesit ze je auto "zivsie", moc uspory paliva asi nedosiahne.
Inym prinosom moze byt, ze pri spalovani pri vyssej teplote sa skor spalia uhlikove usadeniny na hlave valca, vycistia sa prirodzene ventily a pod. Zvysi sa samocistiaca schopnost sviecok (mozno sa az stanu prilis teplymi). Takze tie cistiace schopnosti paliva vlastne nemusia byt domenou aditiv (aspon v spalovacom priestore) ale skor vyssej teploty spalovania.
Juj, som zvedavy ci sem niekto hodi vysledok merania. Neviem kedy sa k tomu dostanem ja.
Spravil som jednoduchy vypocet, aby som zistil o kolko by sa musela znizit spotreba, aby sa to oplatilo.
V-power sa oplati, ak znizi spotrebu o 8,6 % a V-power racing ak znizi spotrebu az o 13,5 %. Pocital som s tymito cenami paliv : V-power 1,619 €/l , V-power racing 1,709 €/l , normalny 95 1,479 €/100 km.
V absolutnych cislach pri spotrebe 4,9 l/100km by musela klesnut spotreba o 0,42 l/100 km a u V-power racingu o 0,66 l/100 km. Pri spotrebe 6,5 l/100 km by musela klesnut spotreba o 0,56 l/100 km v pripade V-power a o 0,87 l / 100 km v pripade V-power racingu. Do vypoctu som nezahrnal ine parametre ako ochrana motora a pod. ale iba vplyv na spotrebu vs. cena paliva, teda len pomer cien. Popravde nechce sa mi verit, ze uspora paliva moze byt na urovni 10 a viac %. Skor su to jednotky, ale nebudem predbiehat, radsej asi vyskusam.
Ak ma palivo vacsiu vyhrevnost, tak je jasne, ze na rovnaku pracu ho staci menej. Ak niekto bude jazdit defenzivne a plynulo, pohodlne, nie sportovo, tak tento potencial specialneho paliva by sa mal premietnut do znizenej spotreby. Osobne napr. pri mojom style jazdy nepoznam rozdiel medzi 55 PS a 240 PS, kedze vo vacsine pripadov zdaleka nevyuzivam plny vykon motora (neratam pretazene privesy do hnusneho stupania, tam je to citit). Jedinym rozdielom je vykonovy potencial, ale ten sa neuplatni ked na to clovek "nedupne". Ak vsak niekto vyuzije potencial paliva a bude sa tesit ze je auto "zivsie", moc uspory paliva asi nedosiahne.
Inym prinosom moze byt, ze pri spalovani pri vyssej teplote sa skor spalia uhlikove usadeniny na hlave valca, vycistia sa prirodzene ventily a pod. Zvysi sa samocistiaca schopnost sviecok (mozno sa az stanu prilis teplymi). Takze tie cistiace schopnosti paliva vlastne nemusia byt domenou aditiv (aspon v spalovacom priestore) ale skor vyssej teploty spalovania.
Juj, som zvedavy ci sem niekto hodi vysledok merania. Neviem kedy sa k tomu dostanem ja.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Kvalita benzinu na vykon a kultivovanost chodu motoru ??
to je roboty na 2 tyždne ale máš pravdu a plne s tebou vo všetkom súhlasím, namä čo sa týka toho spalovania a čistenia hlavy valcov a podobné veci.. apson sa potvrdilo, že je ten viac oktanový benzín má predsalen lepši vplyv na komplet cele auto..
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*