Stránka 2 z 2
Re: cierny dym
Napsal: 02 bře 2011, 14:51
od Pun-to
Nekoukej na to co je v servisní knížce ale co je v návodu u těsnění který si koupil.
Každej výrobce těsnění používá trochu odlišnou technologii a tomu se přispůsobuje utahovací moment.
Jestli je odlišnej od toho jak si to dotahoval ty tak vypust vodu hlavu povol a dotáhni ji znovu podle návodu.
Re: cierny dym
Napsal: 14 bře 2011, 17:50
od racer
těch 5 a 10 nebude v Nm (to je uplnej nesmysl, tyhle momenty se hoděj max. pro šrouby M6 (10Nm)), ale v jinejch jednotkách, nejspíš 5 m da.N.; a 10 m da.N.; když vynásobíš 10 dostaneš Nm. tyhle jednotky jsou uvedený v příbalový dokumentaci třeba u corteca (u sady šroubu, u těsnení žadnej papír není). navíc tyhle hodnoty neplatěj pro benzín fire, ale jak píšeš platěj asi pro diesel (jestli ty hodnoty pro mk1 1,7d jsou správně nevim, třeba mk2 1,9 JTD to má jinak 65Nm+90°+90°+90°). servisní manuály nemá cenu číst. důležitej je papír k těsnění nebo šroubům a převíst jednotky na ty co umí momenták zpravidla Nm. Třeba corteco se utahuje pro všechny fire mk1 i mk 2 -po převedení 30Nm+90°+90° Docela mě překvapuje, že ti to funguje.když to necháš riskuješ, když to dotáhneš, tak taky. předělat a máš klid.