ale stále problémy, odkedy začala zima...vybíjajú sa...stále ich mením jednu za druhú...
už aj rádio odpájam ale nepomáha
momentálne sa snažím nájsť odber alebo studený spoj
doplnková povinná výbava nateraz - štartovacie káble v brašni na vercajch
První aku od výroby sem na Puntu měl tuším Bosch vydržela 5 let Druhá Varta necelý 4 roky pak Perion 2 roky(podařilo se jí v záruce vrátit-vadnej kus) Teď mám aku noname Starline drží 3 rokem a ještě do podzimu je v záruce tak uvidíme... Ale asi nejdýl jsem měl na Unu aku Marelli 8 let!!!!
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Prva bola Fiamm 32 Ah 6 rokov, potom Starter (myslim ze slovinska) 45 Ah 2 roky - nekvalitna, mala tenke clanky a velmi rychlo sa rozpadli, teraz je tam Perion 44 Ah, asi stastny kus lebo je tam uz pomaly 6. rok (zato Perionka na prvykrat bola skratnuta od vyroby a reklamovana, tato je po vymene reklamovaneho kusu ).
Mam dve udrziavane v zalohe jednu Vartu 60 Ah a jednu Akumu 61 Ah. Zachranil som ich asi pred rokom a pol po majiteloch, ktori si s nimi nevedeli rady, nechali ich v aute vybit a nevedeli co s tym tak kupili nove. Varta mala chudinka 5 V, totalne sulfatizovana, Akuma bola na tom podobne. Po pripojeni na obycajnu nabijacku netiekol ziadny prud, proste odizolovane elektrody a nulovou efektivnou plochou. Bez korozie nastastie. Po vystaveni prudkym prudovym impulzom v oboch smeroch sa spamatali a dokazal som ich malym prudom nabit, kapacitu som obnovil pulznou desulfatizaciou vybijacimi ostrymi pulzmi. Momentalne su kazde 2 mesiace preventivne dobijane a udrziavane vybijacimi a nabijacimi ostrymi pulzami na 13,56 V po dobu tyzdna. Vnutorny odpor maju vyborny, obe su plne startuschopne.
mal som 40Ah, potom som ju vymenil za Akumu 55Ah 208mm dlhu, upravil som kastlik na baterku tak ze som odrezal z neho zadnu stranu a teraz tam narvem aj 238mm dlhu baterku, s akumou spokojny nie som, na druhom punte mam Bosch Blue obdoba varty, resp to iste akurat s nalepkou BOSCH a s nou velka spokojnost
Punto 1.2 16v 59kw,Active,11/2002, Black3D, el okna, pc,15Alu 185/55R15, Pioneer 4000UB, Sal xpro 130, SAL XB10/A Boxxer
Punto 1,2 8v 44kw SX 11/2002 Black5D,El.okna,el.zrkadla,pc,origo sub.14Alu 185/60R14
Ví někdo, kam vedou ty tři silné kabely z baterie? Jeden z mínusu vede na kostru, to je vidět, takže mínus je na kostře. Ale ty dva z plusu nevím. Jeden je silnější, ten hned končí někde u té rozvodné skříňky vpravo na blatníku. Ten slabší vede někam dolů a pak se mi ztrácí někde pod motorem. Zvednout auto nemůžu a když si pod něh lednu tak stejně nic nevidím. Ví to tady někdo?
Děkuji.
_________________
Grande Punto 1,2