Stránka 2 z 6

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 14 pro 2010, 22:15
od racer
jenom k tomu snímači. jak sem řikal do roku 2000 tam žadnej snímač nedávaly (1,2-8V), a jak ty auta šlapou. řídící jednotce stačí bohatě signál ze snímače otáček dole na řemenici. vačka je spojená s kolem na klice řemenem, takže si ŘJ všechno vypočítá(vstřik, zážeh, polohu válců vačky apod). s toho plyne že když je ten snímač v háji. tak rozdíl v chodu motoru bude 0,0 prd až cca 1% (podle vytahanosti řemenu) a nikdo rozdíl nemůže poznat, možná bude svítit kontrolka. podle mě to je jenom vyhipovanost která možná sníží emise o 2g a hlavně pro servis na upřesnění závad. určitě je pro servis jednoduší napíchnout na diagnostiku a zjistit přetrženej nebo přeskočenej řemen z monitoru za 20s než sundávat kryty a zrcátkama tam skoumat rysky.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 14 pro 2010, 22:52
od jani
Martin píše:Pánové,vypadá to,že je závada vyřešena.Diagnostika neukázala žádný problém.Odstrojil jsem teda airbox a je slyšet,jak při zapnutém klíčku cvaká nastavovač volnoběhu na klapce.Cvaká a cvaká a cvaká a cvaká.Cvak,cvak.Cvak,cvak. :( Jdu tedy shánět novou klapku.Mám radost. :(
nastartoval si auto?slapni na plyn a drz pedal a startuj,ak nenastartujes tak zavada je inde,ako vo volnobeznom ventile.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 15 pro 2010, 19:46
od mad mike
racer píše:jenom k tomu snímači. jak sem řikal do roku 2000 tam žadnej snímač nedávaly (1,2-8V), a jak ty auta šlapou. řídící jednotce stačí bohatě signál ze snímače otáček dole na řemenici. vačka je spojená s kolem na klice řemenem, takže si ŘJ všechno vypočítá(vstřik, zážeh, polohu válců vačky apod). s toho plyne že když je ten snímač v háji. tak rozdíl v chodu motoru bude 0,0 prd až cca 1% (podle vytahanosti řemenu) a nikdo rozdíl nemůže poznat, možná bude svítit kontrolka. podle mě to je jenom vyhipovanost která možná sníží emise o 2g a hlavně pro servis na upřesnění závad. určitě je pro servis jednoduší napíchnout na diagnostiku a zjistit přetrženej nebo přeskočenej řemen z monitoru za 20s než sundávat kryty a zrcátkama tam skoumat rysky.
to že to čidlo je tam jen kvůli servisu snad ani nemyslíš vážně? :shock: přetržený rozvodový řemen poznám i bez servisu :lol: , ale v souvislosti s tím řemenem uvedu takový nepodstatný detail- vzhledem k tomu že ŘJ obsahuje autoadaptační program, tak je to právě signál z čidel díky kterému dokáže do jisté míry kompenzovat odchylky způsobené právě třeba vytahaným řemenem

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 16:34
od racer
na co tam přesně to čidlo je to nevim ( to se tady nebudu hádat páč jsem konstruktéra ve fiatu nedělal). to jsem jenom z logiky věci vydedukoval. ale když to do r. 2000 těm autům nechybělo (všechno ostatní maj ty auta uplně stejný), tak to zas tak horký s tou důležitostí nebude ( možná ty 2 g na emisích). polohu vačky ŘJ pozná jak jsem psal i s čidla otáček dole na řemenici. když ti někdo přiveze na provazu do servisu nepojízdný auto, tak těžko hnedka poznáš na 100% že má utrženej řemen (to sou přesně takový ty dlouhý minuty bádání nad otevřenou kapotou, možná to možná tohle a možná něco uplně jinýho, . v servisu každá minuta drahá a po napíchnutí na diag. máš hned problém. vo přeskočenym řemenu ani nemluvim. o 1 zub nepoznáš nic , o 2 možná trošku malej problém v chodu, fakt vidim jak budou v servisech hnedka sundávát kryty a zrcátkama sahodlouze ( páč třeba u tý 1,2 je na to se zabudovanym motorem docela blbě vidět) zkomat jesi rysky seděj. pak zjistěj že seděj a budou zkomat zas něco jinýho. proto možná ta malá investice do toho čidla. taklhle mužou jít mechanici hned na kafe.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 16:42
od racer
taky nechápu proč někdo pořád čistí, leští, odmaštuje a já nevim co ještě magnetický čidla, třeba zrovna to na polohu vačky. olej magnetickej není, prach taky ne, a ocelový špony kde by se tam proboha vzaly.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 18:53
od Martin
Pánové,nové info zatím nemám.Problém je stále nevyřešen.Vyčistil jsem konektor nastavovače volnoběhu a ten chodí tak,jak má.Punťas stále stávkuje. :(

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 19:16
od mad mike
nepřehodil si třeba kabely ke svíčkám? nebo nezapoměl připojit cívku? nebo je vada v kabelech ke svíčkám. zaměřil bych pátrání k zapalování

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 20:43
od Martin
Kabely ke svíčkám jsem neměl shozené.Zkoušel jsem přeměřit odpor mezi krajními piny snímače polohy vačky a vždy naměřím jinou hodnotu.Knija JNT udává odpor 1160 ohmů a já měřím od 1400 po 1930.Nevím,jak dalece je směrodatný udaj odporu snímače vzhledem k jeho správné fci.Elektronika totiž muj kobyl. :roll:

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 21:58
od mad mike
kde se to čidlo co měříš nachází? je to čidlo u vačkového kola nahoře nebo čidlo u kliky dole?

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 16 pro 2010, 22:16
od Martin
Je to čidlo na vačce

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 17 pro 2010, 00:29
od Martin
Tak,pánové.Mimo čidlo mám horké aktuality.Punťas nedává jiskru.Na primáry obou cívek nejde při startování šťáva,navíc zase začal cvakat nastavovač volnoběhu.Jde o to,jestli ŘJ potřebuje pokyn od konkretního čidla,aby dala jiskru nebo je po ŘJ?Svíčky ale smrdí po benzínu,tak si myslím,že čidlem polohy vačky to nebuude,bo si opět myslím,že čidlo hlídá časování jak vstřiku,tak i jiskry.Je tak?Dál mě napadá klapka,jestli skrz ten cvakající nastavovač volnoběhu nedostává ŘJ správný signál o HÚ?Benzín to ale dává.Fakt už nevím.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 17 pro 2010, 19:20
od mad mike
ty hodnoty cos měřil jsou podle knihy pro čidlo na klice, bohužel nevím jestli jsou stejné i pro vačku. servo volnoběhu nemá nic společného s HŮ. popřemýšlej cos všechno odpojoval při servisní kontrole. svíčky jsou po startování mokré od benzínu? do primáru cívek by mělo jít plus z baterie a mínus z pinu 9 ŘJ. pokud by byla vada v nastavovači volnoběhu tak by šlo nastartovat pod plynem. ale pokud není napětí na obou cívkách, chyba bude jinde, podle všeho snímač otáček nebo to čidlo vačky. zkoušel si reset pomocí odpojení baterie?

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 17 pro 2010, 19:38
od Martin
Myslím si,že hodnoty pro snímač polohy vačky a snímač otáček na klice budou mít jiné odpory,bo snímač otáček má navíc ještě od konektoru dobrých 30 čísel káblu.Při kontrole jsem odpojil pouze konektor snímače polohy vačky a konektor otáček kliky.Nic víc.Svíčka je po vyšroubování trošku vlhká a voňavá po benzínu.Myslím si,že obě čidla hlídají jak dobu vstřiku,tak i dobu zápalu.Je tak?Obě věci jsou přece odvyslé od otáček motoru a polohy vačky(ventilů).Reset ŘJ pomocí odpojení baterky jsem zkoušel.Byla odpojená asi půl hoďky.Bez výsledku.Zkoušel jsem startovat i s nohou na plynu.Nejde mi do hlavy,proč cvaká ten nastavovač volnoběhu,když to nikdy nedělal.Jsem opět na zítra domluvený s kámošem,že pomocí aktivní diagnostiky vše prověříme.Při jeho první kontrole načetl jen paměť závad a vyzkoušel vstřiky(relé i vstřky cvakají) a musel letět hlídat ratolesti.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 17 pro 2010, 21:32
od mad mike
jaké závady vyskočily? nenapadá mě nic jiného, než nějaká banální zrada v elektrice(kostra, konektor, kábly atd.) jelikož se to projevilo až při té tvojí servisní kontrole.

Re: Nejde nastartovat

Napsal: 18 pro 2010, 08:53
od Martin
V tom je ten základní problém.Paměť závad byla bet jediného zápisu.Zkoušel jsem napichnuté auto startovat a také bez chybového hlášení.Jak je to s ŘJ?Dokáže jen zjistit,zda je konkrétní čidlo nebo snímač v obvodu a posílá jednotce informace ,nebo dokáže ŘJ vyhodnotit posílané hodnoty z čidla jako správné?Zátím se mi jeví,vzhledem k tomu,že paměť závad byla bez zápisu,že ŘJ dokáže jen zjistit,zda jsou všechna čidla na svém místě a posílají nějaké hodnoty.Logicky by ale měla umět rozpoznat,zda jsou hodnoty v normě,když vlastně díky těmto hodnotám z čidel upravuje autoadaptaivní hodnoty v paměti.Je tak?