Stránka 2 z 2
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 07 pro 2010, 17:02
od xeromax
len informacna nebude, ked som ju odpojil skocili mi otacky a kolisali v rozmedzi 1500-2000, takze svoj ucel ma urcite aj ona
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 07 pro 2010, 20:22
od Fénix
Co tedy řídí? Bohatost směsi? Automobily začínají být kvůli pseudoekologii tak složité,že jejich spolehlivost klesá pod úroveň š 120. Když něco odpojíš,a ono to jede blbě neznamená to ještě ,že to něco řídí. Záleží to na software ŘJ. Z hlediska funkce je druhá lambda za katalyzátorem zbytečná. Jedině,že by při poruše katalyzátoru přešlo auto na ekorežim
Aby se zachránila planeta.
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 07 pro 2010, 21:03
od dombo
na jazdenie s odpojenou som sa zatial nedostal, ale aktualne to jazdi OK, aj ked to asi reportuje somariny. vie mi niekto napisat, ake napatie ukazuje ta post cat lambda na vasom aute?
tie lambdy boli zjavne rozdielne - akurat sedel typ. skoda, ze som to nepofotil vsetko, ale menil som to potme pri -10C, takze som rad, ze jazdim
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 07 pro 2010, 22:35
od xeromax
co riadi to neviem, bojim sa koli nej vyhadzovat kat, rozdielne asi nebudu, ja som ich zamenil mezdi sebou a vsetko v poriadku
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 11:22
od dombo
na viac miestach (rozne zahranicne fora) som nasiel info, ze after cat lambda sluzi iba na monitorovanie stavu katalizatora. to je - pokial sa tam vyskytnu opakovane prekrocenia min/max limitu, povazuje sa katalyzator za poskodeny. dalej som nasiel, ze hodnota napatia by nemala az tak fluktovat ako na precat lambde a mala by sa drzat niekde okolo 0,4-0,5V.
ziadne z tychto info ale neboli konkretne pre fiat punto. vie tieto informacie niekto potvrdit/vyvratit?
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 13:50
od Fénix
Potvrdit můžu pouze to,že druhá lambda se neúčastní řízení procesu spalování motoru. Pouze indikuje stav katalyzátoru. Což je v podstatě zbytečné,protože každý jezdí na měření emisí.Ale tohle už je mimo téma.
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 14:16
od jani
prva lambda sonda pred katom je riadiaca,druha za katom je len informacna o stave katalizatora,ALE ked prva lambda nejde,tak docasne moze druha prebrat funkciu prvej lambda sondy.
a funkciu lambda sondy si najdete na nete
napr.na wiki
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 14:17
od Fénix
Dočasně přebrat funkci? Na 100% Nebo velmi omezeně?
Funkce lambda sondy je všeobecně známa. Kdyby to byla pravda tak dombo nemusel první lambdu měnit a mohl jezdit v klidu na tu druhou za katem. Ale pravda to prostě není.
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 20:44
od nicco.ts
Mne ked odisla 2. lambda za katom, tak svietila iba oranzova kontrolka EOBD, ianc ziadne ine prejavy som nezaznamenal. Ked som auto poriadne prevetral, tak zhasla, ale po case jazdou v kolonach zasvietia znova. Servis povedal, ze to nemam riesit, ak nechcem. Samozrejme, ze som to riesil, nebude mi predsa svietit kontrolka celu dobu. Ked odide nieco ine, tak to potom nezitim.
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 21:31
od hawtin
prosimvas..je toto origos lambda co tam ma byt?
http://www.auto-pilot.cz/pro-3312816.as ... pt%3D17859
resp. BO 0258006206
Kde pripadne vyhodne koupit? diky
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 08 pro 2010, 22:24
od dombo
hawtin: je to presne taka, ako ide do mojeho 8V. ale myslim ze aj 16V ma rovnaku.
inak zaujimave je, ze ako som vymenil lambdy, tak sice ta za katom reportuje viacmenej stale lean, nevyskocil mi ziadny error ani mi nesvieti kontrolka. dnes som sa dostal cez znameho na cenu 30e za univerzalnu, 75e za bosh. ale asi to nejdem riesit, kym mi nic nesvieti a auto funguje. pred mesiacom som bol na emisnej, takze mam este 23 mesiacov na riesenie tohto stavu
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 09 pro 2010, 13:08
od hawtin
ja ted nevim jestli tam mam jednu nebo dve lsondy... katalyzator mam pod podlahou, myslim, ze za nim nic neni.. kazdopadne fiatecuscan me nabizi k vyberu jen jednu.. nevi to nekdo? mk2 1.2 16V rv.2000...
jinak vsude sem cetl jak je vhodny pristrakat vsechny kontakty kontaktolem, tak sem samozrejme prostrikal i kontakty lambdy a to se samoze, jak sem po te zjistil, nesmi!..v ecuscanu se me zmenil stav lambdy z "uzavreny obvod" na "otevreny obvod".. a auto zaclo vic zrat (12km/l...normalni jizda)... no na co hrabnu, to poseru
kazdopadne lambdu si chu poridit novou..akorat musim vymyslet jeste, jak zbavit ten protikuskonektor toho kontaktolu..
jak zachazet s lambdou:
naky nesmysly z lambdy:
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 09 pro 2010, 14:05
od nicco.ts
ja mam 2, ale rok 2002. Tipujem, ze je to to iste Euro. Kazdopadne otvor kapotu a pozri sa. Kat je na zvodoch, nie pod podlahou.
Tu vidno 1. lambdu. Druha je hned za katom, tam ako sa lame vyfukove potrubie a smeruje pod auto.
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=15170
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 09 pro 2010, 15:46
od hawtin
ja mam jeste euro2... motor 188A5.000 ... katalyzator neni na svodech, ale vespod (tak nejak pod radici pakou myslim)... tam asi lambda zasita nebude ne?
Re: VYRIESENE - analyza z diagnostiky - pokazena lambda
Napsal: 09 pro 2010, 17:36
od nicco.ts
Tak ked mas Euro2, tak mas iba jednu lambdu (myslim, ze pred katom)