Ježiš to chcu pak vidět. HGT nemá zdvihátka, takže ty asi odlehčovat nebudou, protože je to DOHC rozvod (čili vačka, hydroštel, ventil). Můj názor je ten, že samotná ostrá vačka ti moc nepomůže, protože HGT má sekvenční a ne kontinuální vstřikování. Nejsem motorář, ale ostrá vačka se dávala u karburátorů, nebo u kontinuálního vstřikování, kdy se v podstatě vstříklo palivo před ventil a čekalo se na to, až se otevře. Přiostřením vačky se změnilo časování rozvodů, tedy ventil se otevřel v době, kdy píst byl níž, než seriově. Tím se vytvořil větší podtlak a dospělo se k rychlejšímu nasání směsi,lepšího promísení. HGT má sekvenční vstřik-proto je taky snímač vačky a v podstatě se vstřikuje palivo pouze do válce, které bude pálit-proto má taky každý válec svoji zapal.cívku.-to dělá to, že našlapaná 1.8 jede jak pila, v podstatě za přijatelnou spotřebu. Navíc souhlasím s Mad Mikem že bude problém s tím variátorem, s porměnnou délkou sacího traktu a s tím, jak to všechno sladit-řekl bych, že kluci budou muset rapidně zasáhnout do soft. jednotky.(někde jsem našel na netu, že nějaká firma v Pze by to mohla umět, protože soft na čip jednotek si dělá sama a testuje to na válcích) Moc rád bych viděl konečný výsledek, protože tento motor by na svůj sériový výkon měli samotní inženýři lépe konstruovat, protože za 40 tis ti nikdo-co já vím neudělá ani pořádnou generálku tohoto motoru se sériovýma dílama. Já sám mám jenom 33tis v palici a to je tam nová výfuk. vačka,variátor,hydroštely,těsnění práca. Měl sis vybrat na takový zkoušky jiný auto, třeba motor s turbem, protože si myslím-samozřejmě ti svůj názor netlačím do hlavy a ani nechci, že pokud přiostříš vačku, musíš upravit vodítka a kanálky, dále pak písty, páč u seriovýho se dělají díry do pístů-né tak když to vytuníš, s tím samozřejmě i uložení kliky a ojnic, když už tohle všechno odlehčit setrvák no a pak taky vyřešit chlazení. Každopádně by mne zajímalo, jak to dopadne a taky to zvýšení tlaku čerpadla, jak to chcou udělat a jaký to bude mít vliv.Chystám se na to taky, ale nijak razantně....
Každopádně ti popřeji hodně zdaru, úspěchu, pevný nervy a nadítou peněženku a postupně sem vkládej nové poznatky, protože i když si myslím, že jsi blázen, tak ti celkem aj fandím-já taky trochu zkoušel s klukama a v hgt je teď druhý motor
:-D:-D