Stránka 2 z 2

Re: ETHANOL E85

Napsal: 09 čer 2011, 19:43
od Smrťák
Co sem pleteš Airbus :shock: :shock: Ten snad funguje na tzv. letecký petrolej. Tankovat čistý E 85 samozřejmě do neupraveného auta nemá cenu. Spotřeba vzroste minimálně +20%. V zimě nemožné normálně startovat,i v létě po ránu problém. Firma co prodává tzv. konverzní sady(to je ten obrázek) tvrdí,že s jejich sadou(úpravou,to žere jen o 5% víc. Což osobně považuji za lež. I flexfuel auta mají +20%. I když mají vyšší výkon,tak se to nevyplatí. Co se týká pocitů při jízdě,tak bych to tak nehrotil. Studený motor je zpočátku línější v nižších otáčkách,akcelerace z nižších otáček je volnější,ale ve středních a vyšších to jede stejně jako na benzín,i maximální rychlost je stejná. E 85 je dobrý na dálnici a vysoké zatížení,tam už spotřeba není o tolik vyšší oproti benzínu.Prostě čím těžší noha a vyšší otáčky,tím to žere relativně oproti benzínu méně. To je moje zkušenost za posledních 20 let, ne JPP. Mám chuť to zkusit s tou konverzní sadou,ale ještě si to rozmyslím. Všechna moje auta,kromě š 105 s tím neměla žádný problém. Favo jezdilo i na E 100, i když to bylo v posledních dvou měsících jeho života. To už nechtělo studené nastartovat ani při 30 st. ve stínu :lol: http://hmfuel.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; http://translate.google.com/translate?u ... ndows-1251" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.youtube.com/watch?v=KgCsDEbRg3M" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ETHANOL E85

Napsal: 10 čer 2011, 13:23
od mezek
Pořádně čti - u Airbusu zkoušeli provoz na "eko/bio" palivo (podobné E85, složením). Po prohlídce motoru - která nebyla po nijak dlouhém provozu - zjistili, že tyto paliva rozežírají těsnění a způsobují korozi součástí motoru.
Z podobných důvodů je jen velice obtížné certifikovat letecký motor na "klasický", automobilový benzín. Prostě a jednoduše: díky bezpečnosti se tyto paliva de facto nesmí v letectví používat.
Proč tedy ničit a prznit automobilové motory takovýma sračkama?! Nejde o bezpečnost, ale o obsah peněženek. Výrobcům to je putna, mají jasně dané podmínky vymezující záruku a jinak je pro ně dobře, když motor vydrží krátkou dobu. Prodají nový, který zaplatí zákazník....

Re: ETHANOL E85

Napsal: 10 čer 2011, 14:00
od Smrťák
Letecký petrolej JET A-1 (pro turbínové motory) Je to hořlavina II.tř. nebezpečnosti. Dle parametrů je to něco mezi lakovým benzínem a petrolejem. také se mu říká Kerosin (Kerosen)

Letecký benzín AVGAS 100LL (pro pístové motory) V současných a mírně starších '-10let+- i víc,etanol nic nerozežírá ani nic nekoroduje. A motor samotný už vůbec ne. Pouze se nedoporučuje dlouhodobé skladování žádných tzv. biopaliv (také jim říkám sračky) Proto také armáda nemá v zásobnících žádnou bionaftu,ale normální naftu bez bio. Nafta s biosložkou se začne časem rozkládat a etanol absorbuje vzdušnou vlhkost a sám o sobě má na benzín vliv negativní. To už se ovšem bavím o mnoha měsících.

Re: ETHANOL E85

Napsal: 11 čer 2011, 10:31
od mezek
...odpovím ti stejně: čti, co píšu. A hlavně si přečti informace k tomuto.
Zkoušelo se nahrazení (jak píšeš leteckého petroleje - on to je petrolej, jen pořádně "vyčištěný" a je jich vícero druhů) ekologičtějším palivem. Pokud si seženeš L+K, kde se o tom psalo, uvidíš na fotkách, co to palivo s motorem provedlo. To samé benzín: díky všem nectnostem "sraček", které se musí díky idiotům ekologům cpát do automobilových benzínů (ničení motorů, nevhodné vlastnosti hoření a pod.) je velice složité tyto benzíny homologovat pro letecké motory. Ano, jsou výjimky, kdy se výrobce motorů dokázal s problémem poprat a umožňuje alternativu (většinou Rotax pro ULL), ale jinak to je těžké.
To, že tyhle sračky motorům neškodí, je víceméně reklamní žvást. Výrobci aut např. E85 nedoporučují, pokud není motor upraven rovnou z výroby, nebo není přestavěn.
No a nakonec stačí trochu matematiky a zjistí se, že ekonomika provozu je stejná, ale spíše horší než na klasický benzín.

Ale kdo chce kam..... :wink:

Re: ETHANOL E85

Napsal: 11 čer 2011, 13:38
od Smrťák
Opusť už to tryskové JUMBO,tady se bavíme o benzínovém spalovacím motoru.L+K shánět nebudu,je mi zcela jedno jak vypadal motor tryskáče.Pro někoho kdo E 85 kupuje u pumpy je to i přes odpuštění daně(daňové zvýhodnění) nerentabilní.Pokud by byla pravda,že po namontování konverzní sady bude spotřeba vyšší jen o 5% ,potom by se to vyplatilo.Ale o tom velmi silně pochybuji. Moderním autům to neškodí. Všechny materiály dobře odolávají účinkům. Prodavači konverzních sad a E 85 samozřejmě nemluví ve všem pravdu,o tom žádná,ale to ničení motorů zase tak nežer. Kolega najezdil s Žigulem 100000km na čistý etanol E 100+ startování na LPG a motoru bylo prd. Já mám najeto 200000 v různých autech a kromě palivového čerpadla na Favu neodešlo nic. Některé lži jsou naprosto účelové. Například žvásty o sportovních filtrech,a jak to motor na E 85 potřebuje :lol: Proč by měl? Když etanol má 36% kyslíku už v sobě? A různé pulzní svíčky a jiné kosmické technologie. Jenže oni je sem dovážejí,tak si musí najít důvod ,aby to někdo kupoval. Ale pokus se mě zeptáš,jestli etanol zvyšuje opotřebení tak ano. Ovšem můj odhad bude tak 20% ,není to nic extrémního. Toto vlákno jsem reinkarnoval z čistého zájmu,jelikož je mi to blízké. Jinak jsem zásadně proti tzv. zelené politice EU. Je to tragedie.

Re: ETHANOL E85

Napsal: 12 čer 2011, 02:01
od mezek
Takže mi chceš říct, že když to zničí letecký motor (ať už proudový nebo pístový), tak automobilovému to neškodí?! Zvláště když dole píšeš o opotřebení. Ano, opotřebení mechanické i chemické. Čili vlastně to, co tvrdím já. A opotřebení 20%? To je dost velké, nemyslíš? Příklad: po ujetí 100 000km bude motor v takové "kondici", jako by najel 120 000km. U maloobjemového motoru je těch 20 000km navíc pěkně znát...

Re: ETHANOL E85

Napsal: 12 čer 2011, 07:59
od Smrťák
20 % jsem si vycucal z prstu. V žádné literatuře to nenajdeš. Všechna jen trochu modernější(mladší) auta mohou spalovat etanol ,buď úplně bez úprav(míchání v poměru kolem 50%),nebo s konverzní sadou ,která zabezpečí správný směšovací poměr cca.10:1 (u E 85). Jediné co může více trpět je palivové čerpadlo. Palivo protéká přímo skrz elektromotor na stejnosměrný proud a vodivost směsi benzínu s etanolem je vyšší. Většinou to odnesou uhlíky a následně komutátor. Údajně to už je lépe vyřešeno(materiálově a u Flexfuel zcela) Já mám zkušenost pouze s čerpadlem z Favoritu BMM .Odešlo po 165000km. Z toho bylo 101000 na benzín a zbytek na E 50 až 100 . Pro většinu lidí tady to stejně nemá cenu,možná pokud je někdo podnikatel ,tak má osvobození od silniční daně . U auta Flexfuel (zapsáno v TP) Jinak pro člověka co nemá palivo tzv. za pět prstů je to bezpředmětné. Možno to brát jako tuning. Motor upravený na etanol má vyšší výkon (a vyšší spotřebu)

Re: ETHANOL E85

Napsal: 16 čer 2011, 00:14
od Smrťák
http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45" onclick="window.open(this.href);return false;