Stránka 2 z 3
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 21 srp 2010, 08:15
od onc
... ok, ale vypada tak ... tam to byva zatuhly a krokovy motorek stim pak bojuje ...
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 24 srp 2010, 08:49
od Pet
Hele, no jasne ze dival. Ale, kdyz nevim kde tu vec hledat? nic takoveho tam na prvni pohled videt neni.
Graun píše:Si děláš ze mne prdel, že? Díval ses do toho odkazu?
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 27 srp 2010, 15:49
od right13
tento istý problém mam aj ja . Pohnuť sa dopredu nie je problém,cúvať je však obtiažne ...
Musím nájsť palivový a vymeniť sviečky,majú najazdené 120tis
tak isto aj palivový , vzduchový je OK , škrtiaca nevyzerá znečistená,ale nie je problém prečistiť... VŠETKY konektory v aute v motore aj palubovke som vyčistil a prestriekal KONTAKT 60. Prevencia
robí to zásadne za studena . Akonáhle sa zohreje na pracovnú teplotu správa sa ako má
skontrolujem to a uvidime ...
aký typ sviečok do toho ide ?
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 02 zář 2010, 13:16
od right13
no, kontroloval som zapalovaciu sústavu, káble ku sviečkam majú po 300-600 R ,čiže su jasné. Ku samotným sviečkam som sa nedostal lebo mám zlý sviečkový klúč.musím kúpiť iný
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 17 zář 2010, 16:53
od slabostka
Vlatním Punto 1.2 16V automat, 89 000km,občas sa stane že po naštarovaní zhasne... a volnobežné otáčky mierne- podľa ručičky tak do 100/min kolíšu....
Otázky:1. Kedy vlastne naštartovať?- robím to podľa mojho druhého auta- keď prestane taký pískavý ton- "ťahá benzín"? Niekedy sa stane že po takomto čakaní sa klúč nedá pretočiť potom klučom spať a štartujem okamžite...
2. Vymenil som sviečky, v servise nové káble- jeden bol narezaný...., výmena lambda sondy- auto neprešlo cez emisie... na dg. ukázalo chybu lambda sondy- chcel som aby vyčistili klapku ale tvrdili že je to elektronická klapka a ak do toho pojdu je riziko že to rozšteľujú a potom to hlavne v spojitosti s automatom nedá nikto dokopy...
Tak by som rád počul nejaký názor- dá sa predsa tá klapka prestriekať ako radíte alebo to nechať tak?
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 19 zář 2010, 17:46
od Graun
ad1) Otočíš do polohy 1, počkáš až skončí tlakovat čerpadlo a zároveň zhasnou check kontrolky na palubovce a točíš klíčkem do polohy 2 - nastartuješ. Nesmíš ten klíč pootočit příliš moc, pak se to zasekne, jak píšeš.
ad2) to je v pořádku, že se to vyměnilo. Klapka se dá normálně vyčistit. Buď komplexně, nebo by to možná postačilo prostříkat sprejem na čištění karburátorů (např.CarbCleaner od fa Cyclo). To bys zvládnul i Ty. Sundáš potrubí co vede od filtru do klapky a při nastartovaném motoru postupně stříkáš do tělesa klapky. Zhasíná to, takže musíš přidávat plyn (pomocí mechanismu co je na lanku). Komplexnější čištění je, když to sundáš a prostříkáš na stole. Pokud nebudeš povolovat zajištěné matice, tak se nic nerozešteluje.
Na jedněch PL stránkách je i návod s obrázky (bohužel to nějak nejede,nevím,zda to ještě funguje).
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 14 říj 2010, 15:16
od Tuni85
zdravim panove jsem novaček koupil jsem si punto mk1 1.1 55koniku a jak vyhodim rychlost tak mi motor a nebo ma nekdy tendenci zdechnout mužu poprosit o rady?mam tam danej sportovni filtr green muže to bejt přičina?..děkuji za rady?
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 09:23
od koby
Klucí, nemáte někdo obrázek přesně toho, co se čistí v tý škrtící klapce? Včera jsem to měl rozebraný a prakticky jsem tam na nic nepřišel? je třeba jí uplně demontovat z auta nebo se dá udělat namontovaný? Je tam takovej jakoby konus s nahoře nějakým čídlem nebo co to je, dole je ta klapka, to se normálně otevírá, před ní z pohledu od nárazníku je nějaký bazmek na 4 torxech s konektorem... Vpravo vzadu je ten potenciometr, ten by to to jsem tu četl taky mohl být. Ale na ten se nedostane bez vyndání z auta určitě... Může se vyčistit případně technickým benzínem nebo bude lepší nějaký isopropylalkohol? Díky
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 10:18
od hanzs
koby: ty mas jednobodovou strikacku, tam je klapka porad omyvana benzinem, takze se cistit nemusi...
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 13:31
od koby
Aha, díky! Tak tim pádem jdu hledat dál, proč to takhle při prvních dvou rozjezdech u studenýho motoru skoro chcípne
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 14:22
od Pet
Dej vedet jestli na neco prijdes. Ja zatim na nic neprisel:(
koby píše:Aha, díky! Tak tim pádem jdu hledat dál, proč to takhle při prvních dvou rozjezdech u studenýho motoru skoro chcípne
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 14:55
od koby
ok
řikám, svíčky nový, všechny filtry taky.. Napadaj mě kabely, ale to mi přijde divný. Spíš asi ne. Co by to teoreticky mohlo být je lambda, protože to i víc žere... A nebo to teplotní čidlo. To se ukrývá kde prosím? To stojí asi 200,- tak bych ho možná koupil preventivně..
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 15:01
od Pet
Kabely jsem zkoušel přeměřovat a zdáli se mi OK.
Kde je čidlo nevím, možná poradí někdo jiný.
koby píše:ok
řikám, svíčky nový, všechny filtry taky.. Napadaj mě kabely, ale to mi přijde divný. Spíš asi ne. Co by to teoreticky mohlo být je lambda, protože to i víc žere... A nebo to teplotní čidlo. To se ukrývá kde prosím? To stojí asi 200,- tak bych ho možná koupil preventivně..
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 12 črc 2011, 15:58
od hanzs
Cidlo teploty motoru je zasroubovany nekde do bloku motoru. Kazdopadne myslim, ze tady:
http://www.uloz.to/8914576/fiat-punto-i ... irucka-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; je popis vsech motoru, vcetne funkce a umisteni vsech cidel.
A take je tam jake maji mit cidla hodnoty - zrovna cidlo teploty motoru je lehke na prezkouseni, zmeris jeho odpor na studenym motoru, pak na ohratym, porovnas s tema uvedenyma a vis jestli je ok nebo ne.
Lambda je taky alespon orientacne jednoducha - voltmetrem zmeris jestli hodnota poskakuje mezi 0,1-0,8V. (Hlavne musi! poskakovat!)
No ale musim rict, ze kdyz jsem mel Tipo, tak mi to delalo taky - prvni rozjezd se studenym problem a nikdy jsem na to neprisel... az do jeho odchodu na vrakoviste. Dle myho videl jsem, ze melo popraskany hadicky od privodu benzinu, tak se to asi vzdycky trochu zavzdusnilo nevim... takze jak jsem psal i jinde hadicky od podtlaku, hadicky od benzinu tam bych to nekde hledal.
EDIT: cidlo teploty motoru je zasroubovany do saciho potrubi pobliz civek
Re: Po nastartování za studena občas chcípne
Napsal: 16 črc 2011, 17:39
od Karol
Ked to studene zdochyna, problem bude najskor vo volnobeznom ventile. Neprida vzduch a tym padom nemoze RJ pridat palivo. Jedna moznost. Ina je blba lambda ktora vlastne nedokaze rozlisit kolko toho benzinu tam treba pridat, lenze ked je nejake cidlo zle, tak sa RJ snazi nahradit tie hodnoty nejakymi priemernymi. Doporucujem napojit na diagnostiku (pre RJ IAW 16F he dobry program Fiat StarTrek) ktory umoznuje vidiet realne hodnoty zo vsetkych cidiel a data s ktorymi RJ pracuje. Ak je vonku horko a hlasi teplotu vzduchu -40, tak asi bude chyba v cidle teploty. Tam je vidiet aj dlzka vstrekov, otacky bez ohladu ci otackomer je alebo nieje vo vybave, predstih zapalovania, teplota chladiacej kvapaliny bez ohladu na to ci je alebo nieje teplomer vo vybave. Proste ten program je uzitocne rozsirenie pristrojovej dosky. Ak by bol chybny len podtlak (netesnosti v sani), tak by to nemalo zdochynat, lambda zdetekuje chudobnu zmes a prida palivo. Akurat by to malo zvysit spotrebu, nic ine. Tipujem ten volnobezny venil. Nech ti niekto zapne zapalovanie a ty pocuvaj u motoru ci pocujes take cvaknutie a slabe zabzucanie - to je jeho otvorenie.