Sorry ale blábol je právě to co jsi řekl ty - podle tvého tvrzení by mohlo být třeba GT SX nebo 6speed ELX...prostě blbost. Máš pravdu v tom, že výbavy se liší, ano, ale především ty chudší, S a SX, kde jde o to že někde je něco povinné a v jiném státě už ne (např. zadní opěrky hlavy), ale je to i tím že si lidé něco dokoupí za příplatek nebo si to sami dodělají. Jo a MPI znamená multi point injection...každá výbava má své motory, někdy jeden, jindy i tři, případně i jiné zajímavosti co jsou jiné od ostatních verzí. Liší se hlavně interiérem ale některé obyčejnější verze mají navíc i prvky z vyšších výbav. Označení se měnilo také během výroby, např. diesely 1,7D a TD se dříve neoznačovaly podle výkonu, později údaj přibyl (např. ELX TD se změnilo na ELX TD 70). Zajímavostí TD verzí je také použití přístrojů z GT s tlakem turba - ale není to tak vždy. V roce 1997 dokonce částečně zmizelo označení písmeny a zůstalo jen číselné označení podle výkonu, příp. s nějakým doplňujícím označením (např. 85 Sporting), něco ale zůstalo, třeba ELX.
Takže začneme hezky odspoda:
Punto S - motory 1,1 (S 55), 1,7 D (S D) a 1,7TD (S TD) a vyjímečně 1,2 (S 60 a S 75), to byla nejchudší výbava, bez přípravy na rádio (je tam jen kastlíček), okna na kličky, bez mlhovek, černé nárazníky, neměla po skoro celou dobu výroby ani stabilizátory ale později je tam přidali. Sedačky jsou hadrové, zadní není dělená a je to jen takovej kus molitanu. Vnitřek sedaček je ze žlutého nezpevněného molitanu. Verze S neměla žádné airbagy (jen za příplatek). Verze S také nemá otáčkoměr a budíky mají jiný potisk než u jiných výbav. 95 % aut v S výbavě má motory 1,1.
Punto S E.D. - pouze 1,1 (S E.D.) ale na motoru je delší převodovka z motoru 1,2 SPI. Mělo by to být úspornější (pro zajímavost - podle manuálu Fiatu je ale nejúspornější 1,2 SPI...) Jinak je to úplně stejné jako výbava S.
Punto SX - tak tady už jsme si trošku polepšili - motory 1,1 (SX 55), 1,2 (SX 60), 1,6 (SX 90), a také 1,7 D (SX D) a 1,7 TD (SX TD). Co je jinak - tak především auto má přední okna v elektrice, přípravu na rádio, stabilizátory a dělené zadní sedačky. Oproti eSku přibil otáčkoměr a airbag řidiče jako standart. jinak je vše stejné.
Punto EL - Tohle je specialitka motoru 1,2 MPI (75 EL), nikdy jsem tuhle kombinaci neviděl, tak nevím co má a co ne, je to prostě nějaký předěl SX a ELX.
Punto ELX - motory 1,2 MPI (ELX 75), 1,6 a po ukončení výroby 1,6ky také 1,2 16V (ELX 85). Pro milovníky nafty také 1,7TD (ELX TD). Oproti sociálním S a SX má ELX úplně jiné sedačky, jsou čalouněny lepším materiálem, jinak prošité a jsou z jiného molitanu (má khaki odstín) který je pevnější a sedačky jsou vyztužené. Sedačky mají také zpevněné lemy. V interiéru najdeme středový tunel a tvarované tapecy. Clonka u řidiče má už také zrcátko. Standardem je také posilovač řízení a mělo by to mít dveře na dálku. Takovou zajímavosti u ELX je zamknutelná schránka před spolujezdcem.
Punto HSD - asi nějaká akční verze motoru 1,2 MPI, víc bohužel nevím, protože se o tom nikde nic nepíše a to ani v manuálu...na všech fotkách to odpovídá verzi 75 SX, všechny exempláře co jsem viděl, jsou z let 1994 a 1996. Po modernizaci 1996 se to asi už tak neoznačovalo.
A teď specialitky:
6 speed - pouze a jedině s motorem 1,1. Výbava je stejná jako u verze S, kromě několika málo vymožeností - airbag řidiče, clonka řidiče se zrcátkem, lakované nárazníky, mlhovky, a středový tunel a zamknutelná schránka před spolujezdcem z verze ELX. A samozřejmě to nejzajímavější - šestistupňová převodovka díky které jezdila ta 1,1 jako drak
Sporting - původně 1,6, později 1,2 16V. V podstatě jde o výbavu SX, ale trošku vylepšenou - auto má sportovní volant, sportovnější sedačky jako GT a budíky s červenými ručičkami. Pak také lakované nárazníky s mlhovkami, lakovaná zrcátka a kompletní spodek z GT (tlumiče, pružiny), tj. origo sportovní podvozek který je snížený asi o tři centimetry. Podle manuálu Fiatu měl Sporting údajně i dveře na dálku...to nemůžu potvrdit...Sportingy mají také oproti ostatním verzím 1,2 16V i 1,6 zkrácené převody, jiný stálý převod a prodlouženou pětku.
Selecta - jedině s motorem 1,2 SPI, liší se automatickou převodovkou, má vždycky posilovač řízení. Podle obrázků co jsem viděl to ve všem ostatním odpovídá výbavě SX.
GT - pouze motor 1,4T, v interiéru je dost rozdílů - jiné budíky, kromě prvních modelů i jiné sedačky a jiný podvozek (obojí jako Sporting). Mlhovky, airbagy, lakované nárazníky a zrcátka, u novějších verzí tvarované tapecy, středový panel...prostě jako verze ELX.
Cabrio S - motor 1,2 SPI. Okna na švihadla, budíky bez otáčkoměru. Rovné tapecy. Je k vidění se středovým tunelem i bez, stejně tak jako airbagem řidiče i bez. Cabrio mělo z výroby lakované nárazníky a mlhovky.
Cabrio ELX - původně 1,6, později 1,2 16V. Vždy má středový panel, vždy má tvarované tapecy. Má normální budíky s otáčkoměrem. Okna v el. a snad i střecha s el. ovládáním je u Cabria ELX v základu.
Punto Van - to mělo tři výbavy - Van 55, Van D a Van TD. Liší se vlastně jen motorem, jinak je to jako obyčejné eSko.
No a ke konci výroby bylo pár výprodejových modelů, STAR, SOLE, CULT...možná i jiné. Tohle dělá každá automobilka. Blíží se konec výroby a tak potřebují vyprázdnit sklady kde leží příplatkové věci a tak to nahází na nějaký obyčejnější motor za lepší cenu aby z toho měli alespoň něco. Co je ale obsahem které výbavy opravdu nevím, protože těhlech aut celkově moc není, protože ke konci výroby se už mk1 tolik neprodávala. Ještě další zajímavost – žádná výbava neměla v základu 6x repro, vždy to bylo za příplatek.