Stránka 2 z 3

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 21 čer 2011, 19:44
od peta.smolik
Jenže to mícháš hrušky s jabkama :lol: Ono né vždy a né pro každej trh bylo označení na karosérii totožné s výbavou ale leckdy se jednalo o označení specifikace daného auta
Selecta-samočinná převodovka
ED-5kvalt s dlouhejma rychlostma
GT- gran turismo
6speed- 6kvalt
MPI- multi playing injection
D- diesel
TD- turbo diesel
Cabrio- kabriolet :lol:
Všechny výše uvedené mohli být v kombinacích se stupni výbav S, SX, EL, ELX, HSD
Dále byly k mání akční modely SOLE, CULT, STAR a jiné
PS: Akční model Star nikdy nebrat páč auto bylo sice nadstandartně vybavené ale bylo vyrobené z velmi levných a nekvalitních komponentů

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 24 čer 2011, 00:12
od standor
Nevím jestli to ještě někdo na šroťáku bude sušit,ale zadní vyklápěcí okna měla v elektrice Lancia Y10. A to taky né každá verze.Byla to taková krabička místo té páčky na okně a mezi sedadly u ručky měla spínače.
Chtěl jsem si to kdysi taky namontovat ale nějak z toho sešlo.
3 dvéř Punto v elektrice zadní okna neměla žádná verze. :idea:

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 11 srp 2011, 19:12
od PotkanGT
z 3 roky co mam auto som zadne okienka otvoril asi 3 krat a aj to len preto lebo vonku bolo chladno a drobnej vystrajacke z frajerkou som mal zarosene cele auto :lol: :evil:

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 16 pro 2011, 14:27
od bobrx
Nebo ještě zkusit el. otvírání z fordu galaxy asi by se shánělo líp než z lancie.

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 21 pro 2011, 12:09
od ludeco
Sorry ale blábol je právě to co jsi řekl ty - podle tvého tvrzení by mohlo být třeba GT SX nebo 6speed ELX...prostě blbost. Máš pravdu v tom, že výbavy se liší, ano, ale především ty chudší, S a SX, kde jde o to že někde je něco povinné a v jiném státě už ne (např. zadní opěrky hlavy), ale je to i tím že si lidé něco dokoupí za příplatek nebo si to sami dodělají. Jo a MPI znamená multi point injection...každá výbava má své motory, někdy jeden, jindy i tři, případně i jiné zajímavosti co jsou jiné od ostatních verzí. Liší se hlavně interiérem ale některé obyčejnější verze mají navíc i prvky z vyšších výbav. Označení se měnilo také během výroby, např. diesely 1,7D a TD se dříve neoznačovaly podle výkonu, později údaj přibyl (např. ELX TD se změnilo na ELX TD 70). Zajímavostí TD verzí je také použití přístrojů z GT s tlakem turba - ale není to tak vždy. V roce 1997 dokonce částečně zmizelo označení písmeny a zůstalo jen číselné označení podle výkonu, příp. s nějakým doplňujícím označením (např. 85 Sporting), něco ale zůstalo, třeba ELX.

Takže začneme hezky odspoda:

Punto S - motory 1,1 (S 55), 1,7 D (S D) a 1,7TD (S TD) a vyjímečně 1,2 (S 60 a S 75), to byla nejchudší výbava, bez přípravy na rádio (je tam jen kastlíček), okna na kličky, bez mlhovek, černé nárazníky, neměla po skoro celou dobu výroby ani stabilizátory ale později je tam přidali. Sedačky jsou hadrové, zadní není dělená a je to jen takovej kus molitanu. Vnitřek sedaček je ze žlutého nezpevněného molitanu. Verze S neměla žádné airbagy (jen za příplatek). Verze S také nemá otáčkoměr a budíky mají jiný potisk než u jiných výbav. 95 % aut v S výbavě má motory 1,1.

Punto S E.D. - pouze 1,1 (S E.D.) ale na motoru je delší převodovka z motoru 1,2 SPI. Mělo by to být úspornější (pro zajímavost - podle manuálu Fiatu je ale nejúspornější 1,2 SPI...) Jinak je to úplně stejné jako výbava S.

Punto SX - tak tady už jsme si trošku polepšili - motory 1,1 (SX 55), 1,2 (SX 60), 1,6 (SX 90), a také 1,7 D (SX D) a 1,7 TD (SX TD). Co je jinak - tak především auto má přední okna v elektrice, přípravu na rádio, stabilizátory a dělené zadní sedačky. Oproti eSku přibil otáčkoměr a airbag řidiče jako standart. jinak je vše stejné.

Punto EL - Tohle je specialitka motoru 1,2 MPI (75 EL), nikdy jsem tuhle kombinaci neviděl, tak nevím co má a co ne, je to prostě nějaký předěl SX a ELX.

Punto ELX - motory 1,2 MPI (ELX 75), 1,6 a po ukončení výroby 1,6ky také 1,2 16V (ELX 85). Pro milovníky nafty také 1,7TD (ELX TD). Oproti sociálním S a SX má ELX úplně jiné sedačky, jsou čalouněny lepším materiálem, jinak prošité a jsou z jiného molitanu (má khaki odstín) který je pevnější a sedačky jsou vyztužené. Sedačky mají také zpevněné lemy. V interiéru najdeme středový tunel a tvarované tapecy. Clonka u řidiče má už také zrcátko. Standardem je také posilovač řízení a mělo by to mít dveře na dálku. Takovou zajímavosti u ELX je zamknutelná schránka před spolujezdcem.

Punto HSD - asi nějaká akční verze motoru 1,2 MPI, víc bohužel nevím, protože se o tom nikde nic nepíše a to ani v manuálu...na všech fotkách to odpovídá verzi 75 SX, všechny exempláře co jsem viděl, jsou z let 1994 a 1996. Po modernizaci 1996 se to asi už tak neoznačovalo.

A teď specialitky:

6 speed - pouze a jedině s motorem 1,1. Výbava je stejná jako u verze S, kromě několika málo vymožeností - airbag řidiče, clonka řidiče se zrcátkem, lakované nárazníky, mlhovky, a středový tunel a zamknutelná schránka před spolujezdcem z verze ELX. A samozřejmě to nejzajímavější - šestistupňová převodovka díky které jezdila ta 1,1 jako drak :)

Sporting - původně 1,6, později 1,2 16V. V podstatě jde o výbavu SX, ale trošku vylepšenou - auto má sportovní volant, sportovnější sedačky jako GT a budíky s červenými ručičkami. Pak také lakované nárazníky s mlhovkami, lakovaná zrcátka a kompletní spodek z GT (tlumiče, pružiny), tj. origo sportovní podvozek který je snížený asi o tři centimetry. Podle manuálu Fiatu měl Sporting údajně i dveře na dálku...to nemůžu potvrdit...Sportingy mají také oproti ostatním verzím 1,2 16V i 1,6 zkrácené převody, jiný stálý převod a prodlouženou pětku.

Selecta - jedině s motorem 1,2 SPI, liší se automatickou převodovkou, má vždycky posilovač řízení. Podle obrázků co jsem viděl to ve všem ostatním odpovídá výbavě SX.

GT - pouze motor 1,4T, v interiéru je dost rozdílů - jiné budíky, kromě prvních modelů i jiné sedačky a jiný podvozek (obojí jako Sporting). Mlhovky, airbagy, lakované nárazníky a zrcátka, u novějších verzí tvarované tapecy, středový panel...prostě jako verze ELX.

Cabrio S - motor 1,2 SPI. Okna na švihadla, budíky bez otáčkoměru. Rovné tapecy. Je k vidění se středovým tunelem i bez, stejně tak jako airbagem řidiče i bez. Cabrio mělo z výroby lakované nárazníky a mlhovky.

Cabrio ELX - původně 1,6, později 1,2 16V. Vždy má středový panel, vždy má tvarované tapecy. Má normální budíky s otáčkoměrem. Okna v el. a snad i střecha s el. ovládáním je u Cabria ELX v základu.

Punto Van - to mělo tři výbavy - Van 55, Van D a Van TD. Liší se vlastně jen motorem, jinak je to jako obyčejné eSko.

No a ke konci výroby bylo pár výprodejových modelů, STAR, SOLE, CULT...možná i jiné. Tohle dělá každá automobilka. Blíží se konec výroby a tak potřebují vyprázdnit sklady kde leží příplatkové věci a tak to nahází na nějaký obyčejnější motor za lepší cenu aby z toho měli alespoň něco. Co je ale obsahem které výbavy opravdu nevím, protože těhlech aut celkově moc není, protože ke konci výroby se už mk1 tolik neprodávala. Ještě další zajímavost – žádná výbava neměla v základu 6x repro, vždy to bylo za příplatek.

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 21 pro 2011, 12:20
od ludeco
Ještě jsem trochu koukal po netu a EL verze by měla výbavou v inteiéru odpovídat 6speedu. Stejně tak má i mlhovky a lakované nárazníky.

Někde jsem také četl, že exstovala i 1,1 s automatickou spojkou, kde se řadilo normálně jako u manuálu ale chyběl pedál spojky...nevím co je na tom pravdy.

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 21 pro 2011, 21:19
od gogo2
presne to trapi aj mna :? bracho mal elektricke vyklapacky na alhambre r.v. 1999, ak nieco poriesis tak daj vediet ako :)

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 21 pro 2011, 21:46
od peta.smolik
No a ke konci výroby bylo pár výprodejových modelů, STAR, SOLE, CULT...možná i jiné. Tohle dělá každá automobilka. Blíží se konec výroby a tak potřebují vyprázdnit sklady kde leží příplatkové věci a tak to nahází na nějaký obyčejnější motor za lepší cenu aby z toho měli alespoň něco. Co je ale obsahem které výbavy opravdu nevím, protože těhlech aut celkově moc není, protože ke konci výroby se už mk1 tolik neprodávala. Ještě další zajímavost – žádná výbava neměla v základu 6x repro, vždy to bylo za příplatek.
S tím zbytkem lze jakžtakž souhlasit ale verze STAR byla pouze stříbrná 1,2 60SX 5dv. prodej 96-97 základní výbava: šíbr, el.okna, centrál s dálkou, tunel, elektrony R14, dělená zadní sedačka, autorádio PHILIPS s dálkovým ovládáním na volantu, stavitelný volant, jeden až dva bagy, stavitelná sedačka řidiče s bederní podložkou, palubka s otáčkoměrem, el. seříditelný světla, mlhovky, osvětlenej kufr, jediný co tam v základu nebylo bylo servo a klima...
Byla to akční verze ale za celá výbava nestála mnoho páč základ byl špatnej... Výrobní komponenty auta byly oproti neakčnímu Puntu velmi nekvalitní... STAR prostě NEBRAT!!!

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 22 pro 2011, 19:07
od Mr.Bean
Elektricky vyklápěný okna měly některý Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan... nevim, jestli i ty nový, co jsou teď, ale do roku 2005 se to dělalo určitě
Takže na vrakáčí se to snad sežene...
Jestli to pomůže, tak tady o tom něco je: http://www.gsa.kabel1.cz/vyklapeci_el_okna.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 22 pro 2011, 23:00
od pepaxx
ludeco
v mnoha veciach máš pravdu ale....
výbavy sa síce líšili aj ročníkovo
ale aj krajinou pre ktorú aubo bolo vyrobené...napr.nemecko, bohaté auto na výbavu s mohlo mať aj delené sedačky, airbag a pod...naopak talian...najlacnejšie (žiadne delené sedačky a pod)

čiže ak niekto niečo zohána ťažko napísať že toto a toto z tej výbavy....kludne to to auto nemusí mať a rozdial môže byť iba v roku výroby...
napríklad posledné puntá z vlastnej skúsenosti viem mam cabrio 2000...je to origoška a je to skladačka každé sklo iné (ako rok výroby) má to všetko a predsa mi tam chýba kabeláž z elx (teda teraz už nie)chýbali mi lakované klučky a drobnosti... ale človek to zistí až ked má s čím porovnávať...napr v 98... je elx kabeláž ale zasa nemalo klímu, ani kožu...

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 23 pro 2011, 21:34
od ludeco
2 pepaxx: Však jsem to psal že hlavně ty chudé výbavy se liší podle zemí a i předpisů co tam platili a tak :) a mohl jsi mít leccos, stačilo si připlatit :) Třeba NaWRC má eSko s 2x bagem a šíbrem... :)

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 23 pro 2011, 21:48
od Unnamed
Ja mam zase SXko bez bagu :D

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 24 pro 2011, 11:41
od liborko
Chlapi je to ital takže tam ládovali co měli zrovno po ruce na lince,toho tady moc nepořešíte,nebo spíš se nedoberete jak to doopravdy je,takže každý Fiat je svým slovem unikát :) Kdo měl uno tak ví o čem mluvím...Ale každý model punta S,SX,ELX atd. měl určitě pevně danou výbavu a pak už záleželo na zákazníkovi co si přál navíc,takže proč by nemohl být v modelu S třeba šíbr,dva pytle nebo servo. Já třeba mám ELX dovoz IT nemám zadní opěrky hlavy,nemám ani jeden airbag,a ani takovou samozřejmost jako el.naklápění předních světel na světlech H1+H1 tam nebylo,to jsem si už musel předělat sám :)

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 24 pro 2011, 11:45
od Punto05
Jak se to tedy naklápělo? Nijak?

Re: Zadní okna punto mk1 3d v elektrice?

Napsal: 24 pro 2011, 11:56
od liborko
ručně, zezadu na světlech bylo místo el.motorku ruční "štelovátko"