Stránka 2 z 2

Re: klima jak funguje punto mk1

Napsal: 17 črc 2010, 02:29
od Graun
2proch: Jestli mohu být tak smělý a optat se na způsob plnění v domácích podmínkách. Chtěl bych se něco nového přiučit.
Btw s tou hodnotou teploty na výparníku ses nespletl? To není mražák, ten vyparník. Teplota na výdechu je vždy závislá na okolních podmínkách, ale povětšinou se u těch našich mašin pohybuje okolo 7-10°C při okolní teplotě 25°C.

Re: klima jak funguje punto mk1

Napsal: 17 črc 2010, 12:08
od proch
S teplotou na výparníku jsem se nesplet, (i když uznávám že u jednodušších a méně výkonných jednotek to nebude asi tolik) ten výparník opravdu může mít kolem -8,-12°,respektive chladivo uvnitř při nastříknutí a odpaření, taky při určité shodě náhod a okolních podmínek může výparník lehce zamrznout i když to není "mrazák" ale řídící elektronika jednotky by tomuto měla zabránit. To jde potom z výdechu na kratičkou dobu jakoby mlha. Tuto teplotu bys na výparníku naměřil, kdyby šel vypnout bloover neboli ventilátor výparníku a přestal by se oteplovat nasávaným vzduchem. Vůbec jsem nemyslel, že tak studený jde z jednotky potom vzduch do kabiny...Většinou to nasávaný vzduch zchladí jak říkáš o 8 až 16°, velice hodně záleží na vlhkosti nasávaného vzduchu, na tom se odvíjí momentální výkon jednotky, čím větší vlhkost, tím větší výkon! Já jsem naměřil výstupní teplotu na své jednotce v Puntu 8°,(asi 10 cm uvnitř tunelu pod rádiem) okolní teplota byla asi kolem 25° Měřeno měřákem Alborn.
Když jsem řekl, že si to plnění udělám sám, většině asi došlo, že v tom dělám a mohu mít věci na to k dispozicí. Opravdu holejma rukama nebo pumpičkou (jak si někteří tady myslí) to nejde...Potřebuješ dva nebo alespoň jeden port na jednotku, většinou se značí barevně, jeden modrý, jeden černený, každý je jinak velký, (sání a výtlak),vakuovačka, přesná digitální váha, malá nádoba s chladivem R134a a hadice. A potom jsi schopný to udělat v garáži za předpokladu, že ostatní komponenty jednotky jsou v pořádku. Taky se doporučuje v zimě jednotku občas zapnout aby došlo k promazání těsnění hřídele kompresoru a tímto místem nám chladivo neunikalo. Toto těsnění je u některých kompresorů slabší místo...