Stránka 2 z 5
Re: TUNING - Chip tuning BENZIN
Napsal: 14 lis 2007, 13:39
od Semo
Martinezcze píše:Semo píše:Čipovať tieto objemy bez nejakých vážnejších úprav je totálny nezmysel...
Co je podle tebe vážnější úprava?? Někdo si chce lehce zvýšit výkon, ale zase nechce dělat takové brutální úpravy, aby mu po 20tis odešel motor.
Vážnejšia úprava? Ok, zle som sa vyjadril... Myslel som tým, že je zbytočné čipovať auto ktoré má filter a koncový tlmič, ale čipovať auto ktoré má aspoň vačky by už mohlo mať zmysel... Ak by som mal kompletný výfukový systém (vrátane zvodov), nejak rozumne urobené sanie (nie len šišku na pôvodnom airboxe), upravenú hlavu a inú vačku, tak asi až potom by som sa zamýšľal nad preprogramovaním riadiacej jednotky.
A k tomu ľahkému zvýšeniu výkonu. Myslím si, že čipom na motore 1,1 sa dá bez iných úprav dostať asi 7 koní navrch a to niekto enbude ani cítiť... Ja som stále hovoril, že chiptuning na malých atmo motoroch je skôr záležitosť psychiky, že zrazu ide ako besné
Napsal: 14 lis 2007, 14:05
od JohnnyBOSS
to maš pravdu
a co mysliš tou upravou sání?
Napsal: 14 lis 2007, 15:08
od Semo
JohnnyBOSS píše: to maš pravdu
a co mysliš tou upravou sání?
Ja by som dal spraviť prírubu priamo na karbec (teda ono to nie je karbec, ale neviem to nazvať
) a odtiaľ viesť rovné rúry pospájané silikónovými ohýbanými spojkami niekde na kraj motora, na konci nejaká šiška, ktorá by bola celá vsunutá do ohybnej Al rúry, čo sa používa na klimatizácie a druhý koniec tej rúry by ústil v nárazníku...
Väčie úpravy ako napríklad
takéto sanie si myslím nebude robiť nikto, pretože ten motor si to proste nezaslúži
A celkovo si myslím že nemá význam sa baviť o výkonovom tuningu iných motorov ako 1,4 GT a 1,2 16V
Napsal: 14 lis 2007, 15:26
od JohnnyBOSS
pravda pravda. Viš jak se to říká - "z hovna bič neupleteš"
Napsal: 19 lis 2007, 13:08
od Alfi
když jo, tak s ním nezapráskáš
Napsal: 19 lis 2007, 16:36
od Martinezcze
Semo píše:A celkovo si myslím že nemá význam sa baviť o výkonovom tuningu iných motorov ako 1,4 GT a 1,2 16V
Zapoměl si na 1.4 16V, myslim si, ze u tohoto to ma taky smysl
Napsal: 19 lis 2007, 16:52
od JohnnyBOSS
Martinezcze píše:Semo píše:A celkovo si myslím že nemá význam sa baviť o výkonovom tuningu iných motorov ako 1,4 GT a 1,2 16V
Zapoměl si na 1.4 16V, myslim si, ze u tohoto to ma taky smysl
Punto se dělalo i v této motorizaci? Bavíme se pořád o mk1? pokud vím, tak 1,4 16V se snad dávaly jenom do stila, a pandy 100HP. Do mk2b se myslim taky nějakou dobu dávaly, ale nejsem si jistej, jestli to nebyly jenom 8V...
Napsal: 19 lis 2007, 17:48
od Martinezcze
Aha, tak to ja zase netusil, ze se bavite pouze o MK1, tenhle motor se daval do MK2b verze sporting, vyrobeno 5000 kusu.
Napsal: 19 lis 2007, 17:52
od JohnnyBOSS
Martinezcze píše:Aha, tak to ja zase netusil, ze se bavite pouze o MK1, tenhle motor se daval do MK2b verze sporting, vyrobeno 5000 kusu.
tušil jsem to
Napsal: 19 lis 2007, 18:45
od Pipo_svk
Ma význam chipovať punto 2 1,2 8V???
Napsal: 19 lis 2007, 19:13
od JohnnyBOSS
Pipo_svk píše:Ma význam chipovať punto 2 1,2 8V???
podle mě asi ee
Napsal: 19 lis 2007, 20:24
od Vencapunto
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
POMOC - Chiptuning
Napsal: 27 led 2009, 15:10
od QuuQ
Dobrý den,
jsem nováčkem ve světě Fiatů. Rozhodl jsem se zvýšit výkon motoru u Punti mé přítelkyně. Jedná se o Sporting 1.4 16V 70-72 kW (teď si nejsem jistý) r.v. 2003. A kde jinde bych měl požádat o radu než tady. Nemáte tedy někdo nějaké refernce, zkušenosti, poznatky? Za každou radu budu vděčný.
Re: TUNING - Chip tuning BENZIN
Napsal: 28 led 2009, 18:55
od žabak
No nevím v jakém stavu ten sporting je, ale spíše bych začal se sáním a eventuálně výfuk ať to jde líp do otáček. Nevím přesně ale mám ten pocit že to chipnutí by ti mělo přidat tak do 10% takže 9 koni?
Re: TUNING - Chip tuning BENZIN
Napsal: 28 led 2009, 20:17
od Katy
jj, v prumeru 10%
u slabsich motoru to fakt nema moc smysl.
zkus investovat do neceho jineho treba - fitr treba, sice ti neprida extra vykon ale puntu se bude lepe "dejchat" + treba lepsi svicky.