trhanie-nepravidelný chod
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: trhanie-nepravidelný chod
Ludia poradte mi co s tym
90% startov je takych ze nastartujem a ide to tak "na 3 valce" a potom ked trochu popridavam plynu, tak do 30-60 sekund to ide uz fajn, ale z vyfuku sa zadymi takeho bledeho dymu, potom uz nedymi. Asi to nepali dobre v jednom valci, preto to aj dymi???
Co s tym riesit?
- Sviecky som sam vymenil za BOSCHky - viem ze BOSCH neni prave orechove pre FIAT, ale zeby takyto problem????
- Kable som vymenil za nove
- Cievku mam tiez novu, asi pol roka
Zaujimave, ze niekedy za studena, napriklad dnes rano, to nastartuje uplne fajn. A niekedy ked je teplo, alebo motor este nie je celkom vychladnuty, tak to nastartuje zle....
90% startov je takych ze nastartujem a ide to tak "na 3 valce" a potom ked trochu popridavam plynu, tak do 30-60 sekund to ide uz fajn, ale z vyfuku sa zadymi takeho bledeho dymu, potom uz nedymi. Asi to nepali dobre v jednom valci, preto to aj dymi???
Co s tym riesit?
- Sviecky som sam vymenil za BOSCHky - viem ze BOSCH neni prave orechove pre FIAT, ale zeby takyto problem????
- Kable som vymenil za nove
- Cievku mam tiez novu, asi pol roka
Zaujimave, ze niekedy za studena, napriklad dnes rano, to nastartuje uplne fajn. A niekedy ked je teplo, alebo motor este nie je celkom vychladnuty, tak to nastartuje zle....
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
- Reklama
Re: trhanie-nepravidelný chod
neztrácí se voda, nežblunká topení nebo jiný projevy prasklýho těsnění pod hlavou, nebo hlavy? může ti týct do válce voda a jeden s příznaků je právě že to zlobí při startu nebo krátce po něm.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: trhanie-nepravidelný chod
Ja mel stejny problem s puntem. Ze zacatku obcas naskocilo na 3 valce ale po chvili na neutral naskocil i 4. a uz to bylo v cajku. Pak sem byl v servise delat rozvody a zacalo se to stupnovat ze mi naskocilo na 3 valce a 4 naskocil az kdyz sem protocil motor temer do omezovace coz zacala byt hodne prasarna a chtel sem jet druhy den do servisu tak sem to rano nastartoval a vse ok. Vydrzelo to tak asi 3 dny az jsem jel do brna cca 80km prez kopce a v kopci mi to vyplivlo rozsvitila se kontrolka motoru a zdarec.
1. navstava servis vymena svicek, nejakych kabelu ke svickam/civkam - cca 150km OK pak opet 3 valce
2. navsteva servis jine svicky, nejaka hadicka podtlaku co byla praskla - vydrzelo to cca 100km opet 3 valce
3. Navsteva servisu zjistil ze mam v motoru vse OK jediny problem je ze se ulomil nejaky kontakt na vstriku, takze vzdycky dyz neco zpravovali s tim pohybali a bylo to ok, pak sem prejel nejaky hrb atd. pohlo se to a zase ten vstrik prestal fachat takze vymeneny vsechny 4 vstriky za 4000 Kč a od te doby vse v cajku
Jo a jeste pred tim vsim mi chytalo obcas na 3 valce v zime a to se zjitilo ze chcije olej na svicku prez to horni tesneni ... nevim jak se jmenuje motorum moc nerozumim
1. navstava servis vymena svicek, nejakych kabelu ke svickam/civkam - cca 150km OK pak opet 3 valce
2. navsteva servis jine svicky, nejaka hadicka podtlaku co byla praskla - vydrzelo to cca 100km opet 3 valce
3. Navsteva servisu zjistil ze mam v motoru vse OK jediny problem je ze se ulomil nejaky kontakt na vstriku, takze vzdycky dyz neco zpravovali s tim pohybali a bylo to ok, pak sem prejel nejaky hrb atd. pohlo se to a zase ten vstrik prestal fachat takze vymeneny vsechny 4 vstriky za 4000 Kč a od te doby vse v cajku
Jo a jeste pred tim vsim mi chytalo obcas na 3 valce v zime a to se zjitilo ze chcije olej na svicku prez to horni tesneni ... nevim jak se jmenuje motorum moc nerozumim
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: trhanie-nepravidelný chod
Nestracala by sa voda z chladiaceho systemu? Lebo tu som teda hodne dlho nedolieval a je jej tam stale dost.racer píše:neztrácí se voda, nežblunká topení nebo jiný projevy prasklýho těsnění pod hlavou, nebo hlavy? může ti týct do válce voda a jeden s příznaků je právě že to zlobí při startu nebo krátce po něm.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: trhanie-nepravidelný chod
1.zkontroluj podtlakovou hadici (povysunutá, netěsná, prasklá)
2. odpoj baterku a rozpoj konektory ke všem čidlům,cívce, ŘJ a vstřikovačům. Potom všechny konektory kromě konektorů lambda sond vystříkej kontaktolem a zase všechno zapoj. kdyby v nákym konektoru byla voda tak vysušit
3. zkontroluj těsnost sacího potrubí (postup tady někde najdeš), mohlo se i vlivem přehřatí někdy v minulosti trošku rozškvařit (plast) nejčastějc v místě upevnovacích dolních otvorů pro šrouby. To pak v dolní části vůbec nesedí a v extrému můžeš když se podívaš ze strany vidět zelený těsnící gumičky. To platí pro 8V. ale mohlo by to bejt podobný i u 16V
2. odpoj baterku a rozpoj konektory ke všem čidlům,cívce, ŘJ a vstřikovačům. Potom všechny konektory kromě konektorů lambda sond vystříkej kontaktolem a zase všechno zapoj. kdyby v nákym konektoru byla voda tak vysušit
3. zkontroluj těsnost sacího potrubí (postup tady někde najdeš), mohlo se i vlivem přehřatí někdy v minulosti trošku rozškvařit (plast) nejčastějc v místě upevnovacích dolních otvorů pro šrouby. To pak v dolní části vůbec nesedí a v extrému můžeš když se podívaš ze strany vidět zelený těsnící gumičky. To platí pro 8V. ale mohlo by to bejt podobný i u 16V
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: trhanie-nepravidelný chod
Mozno blba otazka, ale kde je "podtlakova" hadica?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: trhanie-nepravidelný chod
No neni to blba otazka - tady se motaji rady podle toho kdo zna jaky motor. Asi tezko muze znat nekdo dokonale vsechny - to je jasny.
Asi byla myslena hadice k podlakovemu snimaci - tu tam na 1.2 16V nemas, cidlo mas primo zamontovane do sani.
Ale plati zkontrolovat na tesnost celeho sani od klapky az po prirubu sani a bloku, vcetne vsech napojeni a hadicek, ktere na techto mistech najdes.
Asi byla myslena hadice k podlakovemu snimaci - tu tam na 1.2 16V nemas, cidlo mas primo zamontovane do sani.
Ale plati zkontrolovat na tesnost celeho sani od klapky az po prirubu sani a bloku, vcetne vsech napojeni a hadicek, ktere na techto mistech najdes.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: trhanie-nepravidelný chod
Ja som mal dole cely ten box so vzduchovym filtrom, aj tu hrubu hadicu sania co ide od boxu do skrtiacej klapky. Nevyzerala ze by jej nieco bolo. Dalej som vybral skrtiacu klapku a vycistil som ju - odvtedy to ide peknejsie na volnobeh (teda ak uz je zohriate a nejde na 3 valce ). Pokontrolujem este tie konektory.
Jedine co ma napada, ze z tej hrubej sacej hadice este pred skrtiacou klapkou ide taka mala odbocka tenka a ta viem, ze bola na povrchu uz trochu prasknuta, ale myslim, ze to nie je durch - takze to by snad nemal byt problem, ale mozem to skusit pozret lepsie.
Ukazala by nieco diagnostika? Ci toto je tak jednoduchy motor, ze tam take moznosti diagnostiky nie su?
Jedine co ma napada, ze z tej hrubej sacej hadice este pred skrtiacou klapkou ide taka mala odbocka tenka a ta viem, ze bola na povrchu uz trochu prasknuta, ale myslim, ze to nie je durch - takze to by snad nemal byt problem, ale mozem to skusit pozret lepsie.
Ukazala by nieco diagnostika? Ci toto je tak jednoduchy motor, ze tam take moznosti diagnostiky nie su?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: trhanie-nepravidelný chod
ygzo: no cast od vzduchovýho filtru ke škrtící klapce není zajímavá, podstatna je ta část za škrtící klapkou. Ty máš škrtící klapku namontovanou přímo na sacím potrubí z boku. (Jak jsem se díval do eperu). Pak je nutný zkontrolovat ty hadicky co vedou ze sacího potrubí - předpokládám, že tam bude hadice k posilovaci brzd (to mozna myslel i racer jako podtlak), dál by tam měla být hadicka s ventilem pro výpary z nádrže a možná ještě něco. Tyto hadice musí být ok v celé své delce, vzduchu je jedno jestli se přisává na konci nebo na začátku hadičky...
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: trhanie-nepravidelný chod
Zdravím pánové.Také mám teď problém s trhavým chodem motoru.Punto 1,2 8V 2000 316 tkm.Udělal jsem si diagnostiku,tam vše OK.Zajel jsem ke známému na emise.Na volnoběh vše OK, ale na zvýšené otáčky strašně vyletí HC a obsah CO.Vypadá to na vstřik.Máte někdo zkušenosti s nějakou firmou na čištění a repas trysek?Díky za odpovědi.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: trhanie-nepravidelný chod
Btw, neviem ci som to tu niekde na fore uz pisal, ale cely moj problem bol v prerazenom tesneni hlavy - do valcu sa dostavala voda - preto isiel motor na 3 valce kym sa nezahrial. Kym som na to prisiel, stalo ma to nove sviecky, kable, spominane cistenie skrtiacej klapky. Takze vymena tesnenia + zrovnanie hlavy (lebo sa mi to par krat prehrialo trochu - do chladiacej sustavy sa dostaval vzduch kedze tesnenie hlavy bolo zle), a vozim sa zase
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: trhanie-nepravidelný chod
Zdravim, mam podobny problem s jemnym trhanim pri volnobehu a zacalo to aj pri vsetkych rychlostiach po pridavani autom trha (nepravidelne zrychluje) tak isto ked auto drzim v otackach napr.3000ot./min a po povoleni plynoveho pedala a opatovnom pridani trhne auto. Mam 1.2 8V (99-03).
Menil som rozvody, olej, filtre, sviecky, kable, tesnenie hlavy valcov.
Z druheho rovnake Punta boli na vymenu odskusane: cidlo otaciek, skrtiaca klapka, RJ, skontrolovana tesnost sacieho potrubia, plynove lanko je v poriadku ide lahko bez odporu...
Poradte ak mate niekto skusenost co by mohlo este pomoct. Dik!
Menil som rozvody, olej, filtre, sviecky, kable, tesnenie hlavy valcov.
Z druheho rovnake Punta boli na vymenu odskusane: cidlo otaciek, skrtiaca klapka, RJ, skontrolovana tesnost sacieho potrubia, plynove lanko je v poriadku ide lahko bez odporu...
Poradte ak mate niekto skusenost co by mohlo este pomoct. Dik!
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
Re: trhanie-nepravidelný chod
Takze po odskusani vsetkeho co som spominal prislo na rad palivove cerpadlo. Malo mat okolo 3,5 atmosfery, malo len 2,2 vymenil som ho (200e v ) dva dni bol pokoj a zase to zacalo volnobeh rozhaseny, pri pridavani trhanie nie vsak pravidelne ale pri kazdom stupni viac menej pri nizsich otackach. Na videu je mozne pocut to kolisanie az zdochol motor sam...newman píše:Zdravim, mam podobny problem s jemnym trhanim pri volnobehu a zacalo to aj pri vsetkych rychlostiach po pridavani autom trha (nepravidelne zrychluje) tak isto ked auto drzim v otackach napr.3000ot./min a po povoleni plynoveho pedala a opatovnom pridani trhne auto. Mam 1.2 8V (99-03).
Menil som rozvody, olej, filtre, sviecky, kable, tesnenie hlavy valcov.
Z druheho rovnake Punta boli na vymenu odskusane: cidlo otaciek, skrtiaca klapka, RJ, skontrolovana tesnost sacieho potrubia, plynove lanko je v poriadku ide lahko bez odporu...
Poradte ak mate niekto skusenost co by mohlo este pomoct. Dik!
Este podotknem ze sa mi to zacalo prejavovat vo vacsej miere po vymene oleja, filtra a tiez som menil tesnenie pod hlavou, ci to ma nejaky suvis to neviem...
za kazdu radu co vyskusat budem vdacny !
http://www.youtube.com/embed/XfkMM0L3EMQ/
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15 pro 2013, 22:03
Re: trhanie-nepravidelný chod
Zdravím, mám podobný problém a myslím že je to palivové čerpadlo.... Ale nevím kde ho najdu poraďte prosím
Fiat Punto 1.2 16v
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: trhanie-nepravidelný chod
newman,mas dobre nastavene rozvody?Lebo ide to jak traktor.Pocuval som to cez sluchatka a trhalo to bubienky,klepe to jak lager motor.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD