trubice

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
jahnny
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 19 dub 2009, 21:18
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: trubice

Příspěvek od jahnny »

Osobne to na leto vyhadzujem .. Ako bolo spomenute je to hlavne na zimu nech si cuchcne motor teplejsieho vzduchu nech to nemrzne v potrubi + rychlejsie ohriaty motor, ale ak nefunguje ten "termostat" pred filtrom tak u mna to stale salo iba cez tuto trubicu tak som vybraj cely ten tremostat a ta klapka tam iba tak poskakuje. A tuto zimu som to tam ani nedal a no problem. U skodoviek to napr u 100viek ani nebolo a jazdilo to :-)

PS: Fyzikalne je teply vzduch redsi cize v nasatom obsahu je menej atomou kysliku cize je schopny spalit menej paliva -> mensi vykon.. ale to som nejak nespozoroval.

Tu by ma zaujimal nazor ked sa zmeni odpor nasavania + odpor vyfuku ako sa zmeni charakteristika motora. resp vpliv na vykon, spotrebu a hlavne na zivotnost.. napr. doharanie na ventiloch ci v potrubi lamda a pod. Pretoze zvazujem nad vyhodenim katalizatora pretoze na emisnej je aj tak jeho ucinnost uz velmi mala (12rocne auto) a na emisnu ho tam da ale inak chcem jazdit bez neho bo uz je dost ohnity a kupovat novy nemienim.
Fiat Punto 60SX Cult 1.2 8V mk1
Fiat Punto Sporting 1.2 16V mk2a
Reklama
 

Uživatelský avatar
Puntak
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 24 zář 2009, 21:12

Re: trubice

Příspěvek od Puntak »

no jo ale nevím co mi řeknou na technické na tu díru do motoru:-) jinak nestoupne spotřeba když to tam nebude? jinak jezdil jsem bez ní celou zimu a ok:)
Škoda 120L > Fiat Punto MKI Selecta 60SX 1.2 SPI + LPG, 44KW (manuál)
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: trubice

Příspěvek od skybar »

Ja som to zrušil kompletne aj s tým plieškom z výfukového potrubia,saje mi to len studený vzduch( a upchal som aj tú dieru od spodku kde ide tá rúrka)a fachčí to OK!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: trubice

Příspěvek od Karol »

K tej klapke v airboxe - stava sa, ze termostat funguje, ale to tiahlo vypadne z dierky na klapke, takze ju nezatvara, hoci termostat sa otvara.

Ano, hadica v lete nema zmysel, ale v zime by som ju tam dal. Rozhodne nie ale plastovu, ako uz niekto napisal, radsej ziadnu nez plastovu. Ved ten vyfuk ma niekolko stovak stupnov, mozno 400-500 stupnov a ten plast sa topi pri nizsej teplote. Osobne sa divim, ze sa to este neroztieklo.

Ktosi chce vyhodit katalyzator pre jeho malu ucinnost. Ved sa predavaju univerzalne katalyzatory za dobre ceny, stary sa da predat na recyklaciu paladia. Ked si to clovek sam pozvara, ani to nevyjde nejak draho.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“